بیانیه یوفا: داور فینال لیگ قهرمانان تغییر نخواهد کرد

فعالان ضد نژادپرستی در لهستان می گویند که این مراسم با سخنرانی مارسینیاک، که “اورست” نامیده شد، برای جلب حمایت سیاسی سازماندهی شد، علیرغم اینکه در ابتدا به عنوان یک “رویداد عادی” شناخته می شد. در همین حال، طبق گزارش ها، مارسینیاک در مورد حرفه خود به عنوان داور صحبت کرد تا مسائل سیاسی.

1882578

دیدار فینال لیگ قهرمانان بین منچسترسیتی و اینترمیلان یک هفته دیگر در روز شنبه 10 ژوئن برگزار می شود و ورزشگاه آتاتورک ترکیه به عنوان میزبان انتخاب شده است.



مجله اخبار فوتبال خارجی

بنا بر گزارش ها، مارسینیاک، 42 ساله، سخنران اصلی مراسمی بود که توسط اسلاوومیر منتزن برگزار شد.


سرویس خبر شماره: 1941542
12 ژوئن 1402 در 2:42 ب.ظ
نمایش 4K |

1نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شیمون مارسینیاک در 10 ژوئن پس از تحقیق درباره شرکت او در رویدادی که توسط یک سیاستمدار راست افراطی سازماندهی شده بود، وظایف خود را به عنوان داور فینال لیگ قهرمانان اروپا از سر خواهد گرفت.

بیانیه ای که یوفا در روز جمعه منتشر کرد تأیید کرد که او نقش خود را در فینال لیگ قهرمانان اروپا حفظ خواهد کرد. مارسینیاک گفت: “امیدوارم این بیانیه به گوش همه دست اندرکاران، به ویژه کسانی که به درستی از شرکت من در رویداد اورست نگران و ناامید شده بودند، برسد. من می خواهم از تداخل و هر گونه ناراحتی یا ابراز بدی که ممکن است پس از تأمل بیشتر عذرخواهی کنم. روشن شده است که من به شدت گمراه شده ام و کاملاً از ماهیت و وابستگی های واقعه مورد بحث بی اطلاع بوده ام. در نهایت از باشگاه‌ها، بازیکنان، هواداران، همکاران، مسئولان و سازمان‌هایی که به من اعتماد دارند، صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.»

منتزن رهبر حزب راستگرای پوپولیست امید نوین لهستان و همچنین یکی از رهبران حزب کنفدراسیون است. او به دلیل ابداع این شعار سیاسی مشهور است: “ما علیه یهودیان، همجنسگرایان، سقط جنین، مالیات ها و اتحادیه اروپا هستیم”.

شیمون مارسینیاک لهستانی در ماه دسامبر فینال جام جهانی را قضاوت کرد و برای فینال آتی لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد، اما به دلیل مشارکت در یک رویداد سیاسی مورد سوال قرار گرفت.

بیانیه یوفا: داور فینال لیگ قهرمانان تغییر نخواهد کرد

در بیانیه یوفا همچنین آمده است: “یوفا عذرخواهی و شفاف سازی عمیق مارسینیاک را تایید می کند. مارسینیاک به عنوان یکی از بهترین داوران بازی و نقش او در داوری فینال جام حذفی جهان و همچنین انتخاب فینال لیگ قهرمانان اروپا شناخته می شود. تاییدی بر قضاوت اوست.