حذف گزینه جنجالی از قرارداد پرسپولیس


سرویس خبر شماره: 1951536
Jul 27, 1402 @ 4:21 ب.ظ
7.7 هزار |

4نقطه نظر

ابهامات در لیست قراردادی بازیکنان و مربیان

محمد کراگزلو



مجله اخبار فوتبال داخلی

چرا برخی از بازیکنان گزینه نهایی را ندارند؟
در مورد گزینه ها، مشخص نیست که چگونه گزینه ای برای حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا در برابر نام 21 نفر وجود دارد، اما در مورد 25 نفر دیگر ذکر نشده است. در بین بازیکنان پرسپولیس وحید امیری، دانیال اسماعیلی فر، مهدی عبدی، سینا اسدبیگی، عیسی آل کثیر، فرشاد فرجی، احمد گوهری، حامد پاکدل، محمدمهدی احمدی، شیخ دیابته، گئورگی گلسیانی و یورگن لوکادیا این گزینه دیده نمی شود، اما در بین خارجی ها وحدت وجود ندارد. هانانوف این گزینه را نه بر اساس درصد، بلکه از نظر مقدار دارد. البته به نظر می رسد اختلاف قرارداد مدافع تاجیک با سه بازیکن خارجی دیگر باعث شده تا این گزینه برای او در نظر گرفته شود اما سوال اینجاست که چرا این گزینه در مقابل نام برخی از بازیکنان ملی پوش دیده نمی شود. چرا گزینه بیرانوند 10 درصد و بقیه 5 درصد است؟

ماجرای عجیب پورعلیگنجی و اسدبیگی
در حالی که تقریبا برای همه پرسپولیسی ها گزینه های قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی فعال است و برای این دو گزینه 10 و 5 درصد به قرارداد آنها اضافه می شود یا به صورت عددی در اختیار خارجی ها قرار می گیرد، اما عجیب است که گزینه قهرمانی مرتضی نیست. در لیست منتشر شده گنجانده شده است برای علیگنجی به جای 10 درصد 5 درصد است اما چرا؟ یا سینا اسبیقی اصلا شانسی برای قهرمانی در لیگ و حذف شدن ندارد که معلوم نیست چرا؟ محمدمهدی احمدی که قرار است در پرسپولیس بماند نیز از گزینه های لیگ محروم شد، البته برخلاف اسدبیگی اصلا در ترکیب نبود و راهی نفت مسجد سلیمان شد.

1896907

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از انتشار آمار و ارقام قرارداد بازیکنان، مربیان و سایر اعضای تیم پرسپولیس مشخص شد که قهرمان دوگانه فصل قبل که به طور خودکار قهرمان سوپرجام شده بود، نخواهد بود. مجموعه ای بسیار گران قیمت در مقایسه با سایر تیم های در حال رقابت. جدا از سه مورد قرارداد بازیکنان خارجی مانند لوکادیا، دیاباته و پریرا که هیچ خیری از آنها ندید، پرسپولیس هیچ اسرافی نداشت و حتی تعداد قراردادهای برخی از اعضای این تیم کمتر از حد انتظار بود. .
اما پس از افشای لیست قراردادها و اختیارات می توان به نکات و مواردی در ارتباط با این موضوع اشاره کرد.

پرسپولیس در لیگ قهرمانان بود؟
در گزینه های مربوط به قرارداد اعضای تیم پرسپولیس و در دو مورد گزینه های مربوط به لیگ قهرمانان آسیا به چشم می خورد. یکی از گزینه ها مربوط به صعود از مرحله گروهی به مرحله یک هشتم نهایی است که برای برخی افراد گزینه های 5 و 10 درصدی به همراه دارد. در گزینه دیگر صعود به دور نهایی نیز ذکر شده است. در واقع اگر پرسپولیس به فینال آسیا صعود کند، باز هم عده ای گزینه 5 درصدی دریافت خواهند کرد. این گزینه ها قبل از شروع فصل گذشته که این تیم اصلاً در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت در قرارداد پرسپولیس گنجانده شده بود و مشخص نیست چرا بحث آسیا در جریان است.

گزینه ویژه از قراردادهای جدید حذف شده است
باشگاه های ثروتمند گاهی اوقات گزینه هایی مانند قرارداد مدیرعامل، قرارداد سرمربی، تعداد بازی های مورد نظر، کلین شیت، گل های زده شده و غیره را شامل می شوند. در قرارداد بازیکنان خود به صورت کاملاً خودجوش درآمد خود را افزایش دهند، زیرا تقریباً همه این گزینه ها در دسترس هستند و بازیکنان آنها را متوجه می شوند. فصل گذشته استقلال چند مورد از این گزینه های عجیب را داشت و در قرارداد پرسپولیس گزینه رضایت مدیرعامل هم دیده می شد اما یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که این گزینه از قرارداد جدید پرسپولیسی ها حذف شده است و اگر واقعا اینطور است. سپس او به عنوان یک خط مقدم برای آن باشگاه در نظر گرفته می شود.

چرا رقم قرارداد دو دستیار ایرانی یحیی اینقدر پایین است؟
در لیست منتشر شده رقم قرارداد محمد عسگری، مربی آنالیزور پرسپولیس تنها یک میلیارد تومان و برای مهرداد خانبان 900 میلیون تومان است که برای یازده ماه کار طاقت فرسا در پرسپولیس رقم بسیار پایینی محسوب می شود. . . عجیب تر از آن است که هیچ گزینه ای جلوتر از نام محمد عسگری وجود ندارد، آن هم در شرایطی که ماساژدرمانگران و اصحاب رسانه نیز پاداش قهرمانی اختیاری را در قرارداد خود دارند. با وجود این، حتی اگر در مورد گزینه های قراردادی این دو مربی اشتباهی صورت گرفته باشد، سوال اینجاست که چرا رقم قرارداد این دو مربی در مقایسه با دستیاران خارجی یحیی و کریم باقری اینقدر پایین است؟ لازم به ذکر است به دلیل همین ارقام است که عسگری و خانبان قصد تمدید نداشتند و حتی تا آستانه جدایی هم پیش رفتند اما با افزایش 25 درصدی رقم قراردادشان نسبت به مربیان سایر تیم ها پایین خواهد بود.

فقط سه نفر شانس صعود از مرحله گروهی را دارند؟
با این شرایط مشخص نیست که چرا گزینه های مربوط به لیگ قهرمانان آسیا در قرارداد پرسپولیس گنجانده شده است اما نکته عجیبی در گزینه ها دیده می شود. به عنوان مثال گزینه صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان فقط در مقابل نام سه بازیکن دیده می شود. علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی و احمد گوهری سه بازیکنی هستند که از این گزینه سود می برند اما چرا؟ عجیبتر اینکه عدد این گزینه در مورد فرجی و بیرو 5 درصد است اما برای گوهری 10 درصد ذکر شده است، پس دلیل آن مشخص نیست.

1897839

انتشار برگه قرارداد بازیکنان و اعضای پرسپولیس به اتفاقات جالب و عجیبی منجر شده که در این گزارش به آن می پردازیم.

حذف گزینه جنجالی از قرارداد پرسپولیس