حق با نکونام است اما من آبرویم را بیشتر از استقلال دوست دارم/ خبرنگاری علیه ایران اقدام کرد/ بیرانوند خیلی ضعیف بود/ دشمنان تیم ملی آنجا هستند.



این روزها با توجه به اتفاقات پیش آمده و مشکلات ایجاد شده بین جواد نکونام و علی خطیر، استقلال به اوج خود رسیده است. در همین رابطه با داریوش مصطفوی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت وگو کردیم؛ جواد نکونام که در دوران ریاست فدراسیونش در تیم ملی جوانان حضور داشت به فوتبال ایران معرفی شد.

حتما از اختلافات جواد نکونام علی خطیر مطلع هستید و می دانید که سرمربی استقلال علیه مدیرعامل این باشگاه صحبت کرده است. چگونه این داستان را حل کنیم؟
جواد نکونام را از 13 سالگی می شناسم. از آنجایی که او چند سال پیش که قرار بود جواد سرمربی نساجی شود برای تیم ملی نوجوانان کشورمان مد نظر بود، در جلسه ای شرکت کردم که خود جواد هم اینجا بود. در مورد شرایط باید گفت که نکونام هم مثل هر سرمربی دیگری می خواهد بهترین بازیکنان را در اختیار داشته باشد و این اصلا غیرقانونی نیست اما قبل از آن باید در جلسه ای بین سرمربی و مدیرعامل به صراحت همه چیز مطرح شود. . اگر چنین جلسه ای قبلاً برگزار شده و استقلال نتوانسته است بازیکنان مورد نظر جواد را بخرد، این شکست مدیرعامل باشگاه است، اما برای حل بحرانی که اکنون به وجود آمده است، سابقی که نکونام و خطیر به او اعتماد دارند باید داوری کند. بین دو طرف و نتیجه داوری صورتجلسه جلسه. هیچکس نباید از اتفاقات این دیدار جواد نکونام علی خیر با قضاوت مذکور مطلع شود، بلکه باید نتیجه آن به رسانه ها برسد.

خودت هم در تیم های آبی و قرمز پایتخت بازی کردی. اگر داریوش مصطفوی را به معتمد این ماجرا دعوت کنند، قبول می کنید؟
من خیلی علاقه مند به حل این مشکل هستم. به نظرم جواد نکونام اشتباه نمی کند اما آبروی خودم را بیشتر از استقلال دوست دارم. به نظر من استقلال شخصیت های بزرگ زیادی در تاریخ خود دارد که می توانند به عنوان یک حکم قابل اعتماد از طرف دو طرف وارد پرونده شوند و پرونده را حل کنند.

داریوش مصطفوی مدیرعامل پرسپولیس هم بود و قطعاً یحیی گل محمدی را به استعفا می رساند. خیلی ها می گویند سرمربی جدید این تیم نمی تواند کار را تمام کند. نطر شما چی هست؟
کسانی که فوتبال را انتخاب می کنند باید از جواد نکونام و یحیی گل محمدی حمایت کنند همانطور که از افرادی مثل علی خطیر حمایت می کنند چرا که این دو نفر فرزندان کشور ما هستند و سال ها برای فوتبال ایران زحمت کشیده اند. گفته می شود یحیی گل محمدی مصاحبه ای انجام داده است. ما باید استقامت خود را افزایش دهیم. وقتی دلار در کشور به 60 هزار تومان می رسد به این معناست که مسئولان هم باید تحمل خود را بالا ببرند، هم مردم. اگر برخی کمی حوصله داشتند باز هم یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بود. یحیی به گونه ای قربانی شد; چقدر در این فوتبال قربانی شدم.

ظاهرا سفر کوتاهی به قطر داشتید.
آره. به لطف یک مهندس صنایع سفری 36 ساعته به قطر داشتم. ما تیم ملی خیلی خوبی داشتیم. آنها متحد بودند و امیر قلعه نویی بی نهایت زحمت کشید. راستش امیر برای این تیم زحمت کشید و بچه ها هم همین نظر را داشتند اما متاسفانه عده ای در داخل کشور دوست نداشتند تیم ملی موفق شود. دشمنان تیم ملی به نوعی داخل کشور خودمان بودند! در ایران خبرنگاری داشتیم که دشمن تیم ملی بود و مرتب در تلویزیون علیه تیم صحبت می کرد. این روزنامه نگار دشمن تیم ملی ایران بود! البته علیرضا بیرانوند هم ضعیف به نظر می رسید; او حتی در 20 درصد روزهای اوج خود نبود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال