در انتظار کلاسیک ترین بازی تاریخ جام حذفی!

* آخرین رویارویی با ترکش حنیف
آخرین باری که استقلال و ملوان در مرحله حذفی به مصاف هم رفتند در سال 92 بود که در آنجا آبی ها با 2 گل حنیف عمران زاده در تنها بازی مرحله یک هشتم از سد حریف شکستند و به دور بعد صعود کردند. البته استقلال در بازی نیمه نهایی آن سال با نتیجه 2 بر یک مغلوب مس کرمان شد و از راهیابی به فینال بازماند. سالی که تراکتور تنها با یک گل سعید زهی قهرمان شد.

1794487



مجله اخبار فوتبال داخلی

استقلال و ملوان در حالی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم می روند که دو تیم هشت بار در این رقابت ها به مصاف یکدیگر رفته اند.

در انتظار کلاسیک ترین بازی تاریخ جام حذفی!

* طالع بینی نگران کننده ملوان. استقلال را شکست دهید و پرسپولیس را شکست دهید
در فصل 90-89 استقلال و ملوان در نیمه نهایی به طرز عجیبی مقابل هم قرار گرفتند و عجیب ترین اتفاق این بود که سناریوی سال 66 تکرار شد. انزلی چی ها توانست با گل های هادی تفتانی و مهرداد اولادی روی تک گل فرهاد مجیدی از سد استقلال بگذرد و راهی فینال شود. در اولین دیدار با هدایت علی دایی و با گل های نورمحمدی، هادی نوروزی و محمد نوری (2 گل) مقابل گل های رستمی و نزهتی به برتری رسیدند. ملوان در بازی برگشت انزلی با تک گل اولادی پیروز شد اما پرسپولیس در مجموع با نتیجه 4 بر 3 قهرمان شد.

1794486


سرویس خبر شماره: 1866385
12 بهمن 1401 ساعت 16:19 |
1.1 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

به بهانه نهمین دیدار استقلال و ملوان

* مسابقات قهرمانی ملوانان و قایقرانان
ششمین دوره جام حذفی فوتبال ایران با قهرمانی ملوان بندر همراه بود. در آخرین بازی در ورزشگاه آزادی، انزلی ها در ضربات پنالتی ۵ بر ۶ استقلال را شکست دادند و برای سومین بار قهرمان جام حذفی ایران شدند. بازی پس از 120 دقیقه با تساوی 0-0 به پایان رسید. استقلالی ها با ستارگانی چون سیروس ساعتیران و محمد احمدزاده مقابل ملوان به تساوی بدون گل رسیدند و در ضربات پنالتی شاهرخ بیانی ضربه خود را از دست داد و جام به ملوان رسید.

1794484

استقلال و ملوان که به ترتیب 7 و 3 بار عنوان قهرمانی لیگ را کسب کرده اند، 8 بار در رقابت های حذفی جام حذفی به مصاف هم رفته اند که دو تیم 2 برد و 4 بار مساوی کرده اند. یک بار در حین ضربات پنالتی از سد حریف.

در ادامه به تاریخچه بازی استقلال و ملوان در جام حذفی می پردازیم:

* اولین تقابل و قهرمانی آبی ها
اولین تقابل دو تیم در رقابت های حذفی جام حذفی به مرحله نیمه نهایی فصل 56-57 برمی گردد. جایی که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید و استقلال در ضربات پنالتی موفق شد از سد ملوان عبور کند و با برتری مقابل هما تهران در دیدار پایانی قهرمان این رقابت ها شود.

1794481

* یک دوئل دیگر در نیمه نهایی
دو تیم نزدیک تقریبا 9 سال بعد و در دو رفت و برگشت از نیمه نهایی به هم رسیدند. بازی رفت در انزلی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. محسن گروسی هر دو گل استقلال را به ثمر رساند و محمد احمدزاده برای انزلی چیها یک گل به ثمر رساند. در بازی برگشت در ورزشگاه شهید شیرودی تهران، ملوان با تک گل احمدزاده پیروز شد و به فینال راه یافت. اما این پرسپولیس بود که توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

1794480

* دیدار تکراری، همیشه در نیمه نهایی
دیدارهای پنجم و ششم دو تیم در جام حذفی به بازی های برگشت نیمه نهایی جام حذفی در فصل 74-75 برمی گردد. جایی که استقلال بازی رفت را در تهران تنها با یک گل ادموند اختر به پایان رساند و بازی برگشت با تساوی 1-1 به پایان رسید. صادق ورمزیار از روی نقطه پنالتی برای لس بلوز و فرهاد پورغلامی برای ملان گلزنی کردند. در این فصل استقلال به دیدار فینال رفت و در دو بازی رفت و برگشت و با نتایج 3-1 و 2-0 از سد برق شیراز گذشت و قهرمان شد. در این دیدار مرفاوی (2 بار) و منصوریان در شیراز گلزنی کردند و در تهران امیر قلعه نویی گلزنی کرد تا استقلال قهرمان شود.

1794482
1794483

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هشتمین دوره رقابت های جام حذفی امروز قرعه کشی شد که استقلال و ملوان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. به این دلیل که این دیدار در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر روز پنجشنبه در تهران برگزار می شود.