عبدی: می خواهیم نسل های بعدی فوتبال ایران را بسازیم

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران معتقد است که هدف اصلی فوتبال در این رده سنی باید پیشرفت باشد.

عبدی: می خواهیم نسل های بعدی فوتبال ایران را بسازیم


سرویس خبر شماره: 1846560
12 مه 1401 @ 7:07 ب.ظ
6K |

1نقطه نظر

بازیکنان جوان تحت فشار و استرس هستند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا از روز آینده با بازی ایران و لائوس آغاز می شود. حسین عبدی، سرمربی نونهالان ایران در نشست خبری پیش از این بازی که به میزبانی قرقیزستان برگزار می شود، گفت: از حضور در قرقیزستان بسیار خوشحالم. بدون شک این اولین هدف برگزاری تورنمنت توسعه فوتبال آسیاست که برای من بسیار مهم است. ما قبلاً در تورنمنت هایی در تاجیکستان، ازبکستان و ژاپن شرکت کرده ایم تا بازیکنان تجربه کسب کنند و در نهایت نسل بعدی تیم بزرگسالان را تشکیل دهند. از فدراسیون فوتبال قرقیزستان برای برگزاری این دوره تشکر می کنم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شانس تیم جوانان ایران برای کسب مقام اول در مسابقات مقدماتی چقدر است، گفت: در این رده سنی نه من و نه هیچ کس دیگری نمی توانیم موفقیت مسابقات را پیش بینی یا تضمین کنیم. بازیکنان جوان و تحت فشار هستند.
اما در روز بازی، می توانید دریابید که کدام تیم برنده خواهد بود. به مربیان و بازیکنانم گفتم که اولین مسئله حفظ سلامتی و بعد پیشرفت شما در این حرفه و ورزش فوتبال است. بعد از این دو مورد، بازی جوانمردانه اولویت دیگر است، و در آخر، اگر نتوانید برنده شوید، اشکالی ندارد و باید بسیار محترمانه رفتار کنید و سپس سعی کنید بازیکن بهتری برای بازی باشید. زیرا شما محدود به امروز نیستید و باید به آینده نگاه کنید.
عبدی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار تیم ملی جوانان و قرقیزستان در مرحله مقدماتی که حدود سه هفته پیش برگزار شد، گفت: این دیدار را تماشا کردم. بازی بسیار خوب و سختی برای هر دو تیم بود اما در نهایت قرقیزستان نتیجه را از دست داد. در هر صورت، فوتبال است و قرقیزستان، مانند هر تیم دیگری، در هر بازی از موقعیت های خود استفاده می کند. هر دو تیم خوب بودند.
وی افزود: سه سال پیش با تیم شما در رده زیر 16 سال در تاجیکستان بازی کردیم و با تیمی که بعد از دو سال حضور در تاجیکستان دیدم کاملاً متفاوت بود. بازیکنان شما تکامل یافته بودند و شما تیم بهتری بودید. با این حال، فوتبال در آسیا در حال توسعه است.



مجله اخبار فوتبال داخلی