فرمول طلایی پیروزی در تبریز؛ مثل اون

گفت عبدی



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1823707 |
20 ارديبهشت 1401 ساعت 16:22 |
4,833 |

1نظرات

لحظه فرار پیست و تراکتور

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در آغاز بیستمین دوره قهرمانی و در یکی از بازی های خانگی تراکتورسازی بود که علیرضا منصوریان با کمال تاسف خود را بدشانس ترین مربی تراکتورسازی خواند. هر دو با حسرت به سکوهای خالی استادیوم یادگار امام نگاه کردیم و سرمربی وقت سرخ ها خاطره ای کوتاه برایم تعریف کرد. از روزی که در همان ورزشگاه مربی تیم مهمان بود. تیم او نیمه اول را در حضور هواداران تراکتورسازی برد و بقیه ماجرا را بهتر است با این جمله منصوریان دنبال کرد: «در نیمه دوم فقط دیدیم که هواداران تراکتورسازی با فشار بی امان خود مقابل بازیکنان قرار گرفتند. که یک لحظه متوقف نشد. “آنها جلو افتادند و در نهایت سه امتیاز را گرفتند و به خانه رفتند!”

متاسفانه علی منصور تسلیم نشد و از آن زمان تا امروز تیم های خود را بدون تماشاگر به میدان فرستاد. او هرگز از قدرت هواداران تراکتورسازی به نفع خود استفاده نکرد و همین اتفاق در مورد آلومینیوم هم افتاد. حالا که ورزشگاه ها حتی در شهرستان ها هم به روی تماشاگران باز است، صنعت نفت دیروز بدون هوادارانش دربی خوزستان را برگزار کرد تا تنها تیمی باشد که هنوز طعم بازگشت هوادارانش به ورزشگاه را نچشیده است.

ارطغرول ساغلام که حساب ویژه ای برای هواداران تیم باز کرده بود تا پروژه نجات تراکتورسازی خود را تمرین کنند، بسیار خوش شانس است که در فصلی که تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه را داشتند، کاپیتان سرخ ها بوده است. او دیروز بعد از بازی شاگردانش را به دیدن هواداران برد و از آنها تشکر کرد. سرمربی تراکتورسازی همچنین در نشست خبری از هواداران پرشور تراکتورسازی تمجید کرد تا بر قدرت بالای هم تیمی دوازدهم خود تاکید کند، مثل هادی محمدی، مدافع سرخ ها که گفت: ما و هواداران مکمل یکدیگر هستیم. دوست دوازدهم هر رده سنی حضور داشت و برای بردن تراکتور انرژی و کالری گذاشت تا تراکتور را برد و به خانه برود.

این شرح مختصری است از آنچه بسیاری از بازیکنان و مدیران لیگ برتری در یک دهه گذشته در تبریز تجربه کرده اند. همان حسی که سایر تیم های هوادار به تیم های دعوت شده می دهند. مثلا بازی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه بدون تماشاگر از زمین تا آسمان با حضور تماشاگران بومی متفاوت است. تیم های زیادی در شهر به تماشاگران خود معنا می بخشند مانند نساجی، دریایی، فولاد، سپاهان و صنعت نفت که دیروز بدون تماشاگر دیگر با علیمانصور بازی کردند.

در بازی دوم، تراکتورسازی با حضور تماشاگران خود یک پیروزی دیگر به دست آورد تا مشخص شود حضور هواداران چقدر می تواند بر نتیجه گیری قرمزها تاثیر بگذارد.

این تصویر نمادی از هواداران تراکتور است که فرمول طلایی تخته را تشکیل می دهند. در گوشه سمت راست بالا یک هوادار سابق وجود دارد که سنش از باشگاه بیشتر است. آنها در گوشه های دیگر هر گروه سنی حضور دارند. درست در وسط تصویر، یک هوادار جوان دیده می شود که به شدت در شیپور خود می دمد تا همان صدا با صداهای دیگر ترکیب شود و در نهایت با ملودی پیروزی تیم به پایان برسد.

در شبی که جای خالی تماشاگران صنعت نفت به شدت احساس می شد، شاگردان منصوریان با یک گل مغلوب میهمان خود شدند. تنها چند ساعت مانده به این دیدار تراکتورسازی مانند فرمولی که علی منصور گفته بود، سد هواداران روی دوش هوادارانش را شکست و سه امتیاز بسیار ارزشمند را به دست آورد. این تیم در هر دو نیمه زود به گل رسید، اما هر بار با کمک هواداران خود گل را جبران کرد. شاگردان سالم در دومین دیداری که هوادارانشان داشتند، بازگشتی رویایی داشتند و شاگردان زحمتکش عنایتی را با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند. این اولین باخت هواداران در نیم فصل دوم بود که جو پرشور ورزشگاه یادگار امام نقش زیادی در آن داشت. سهم هواداران تراکتورسازی در این برد بسیار بالاست و برای درک آن کافی است بدانید که این تیم در طول 23 هفته بدون هوادار خود تنها 3 بار طعم پیروزی را چشیده بود اما از لحظه بازگشت به ورزشگاه یادگار امام هر دو بازی های خانگی برد.