مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند!


سرویس خبر شماره: 2010574
6 آوریل 1403 در 1:40 ب.ظ.
57.5 هزار |

88نقطه نظر

فوری و انحصاری:

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا یک هفته آینده به مالکان جدید خود تحویل خواهند داد.

مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شدند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، طبق اعلام قبلی دو بانک معروف ایرانی، ملت و تجارت با خرید اکثریت سهام به صورت بلوکی، هدایت دو باشگاه معروف و پرطرفدار ایرانی را بر عهده خواهند گرفت. این سوال به طور قطعی در دولت و سازمان خصوصی سازی تصمیم گیری می شود.

اگر این اتفاق بیفتد تا هفته آینده برای اولین بار این دو قطب بزرگ فوتبال ایران با شکل و شمایل خصوصی و مدیریتی کاملا متفاوت و نه به شکلی که برای حرفه ای شدن لازم است به کار خود ادامه می دهند.

با انتشار این خبر در سایت ورزش، هواداران دو باشگاه به دنبال منابعی برای برآورد ظرفیت این دو بانک برای مدیریت باشگاه خود هستند.

نکته جالب اینجاست که بانک تجارت پیش از این در عرصه تیمداری فعالیت داشت و در اواخر دهه 60 با به خدمت گرفتن ناصر حجازی به عنوان سرمربی مسابقات باشگاهی تهران، نامی برای خود دست و پا کرد و به یکی از بازیکنان مهم این دوره تبدیل شد. . این تیم زمینه ساز حضور علی دایی در تیم ملی و سپس انتقال او به پرسپولیس شد تا به یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود.

از دیگر نکاتی که در این ماموریت باید به آن اشاره کرد، بحث حضور نام های بزرگ دیگری مانند شستا و هلدینگ خلیج پرسیک برای تصاحب سهام باشگاه های استقلال پرسپولیس است که پس از نهایی شدن مجددا تغییر کرد و در نهایت سهام به دو نام آشنا واگذار شد. بانک ها، با ایران به عنوان راه حل نهایی. البته این روش ها پیش از این در فوتبال ایران آزمایش شده و به نتیجه نرسیده بود، زیرا استقلال در زمان ریاست محمود احمدی نژاد به وزارت امور اجتماعی سپرده شد اما همین موضوع بلافاصله واکنش های شدیدی را در درون خود دولت به دنبال داشت تا اینکه رفاه حذف شد. از مدیریت تیم فوتبال استقلال.

در عین حال، نکته دیگر مربوط به عدم اعتماد به سیستم مدیریت خصوصی سازی فوتبال برای افرادی است که مایل به مالکیت این دو باشگاه هستند که سالم ترین و مطمئن ترین راه برای مالکیت باشگاه در جهان محسوب می شود. چرا که این سوال دلیل دیگری جز تعریف فوتبال به عنوان یک فعالیت پرسود ندارد.

همچنین 6 فروردین به عنوان آخرین مهلت شرکت در مزایده دو باشگاه تهرانی اعلام شد و خریداران پرسپولیس و استقلال تا پایان روز اداری امروز فرصت دارند تا درخواست خرید سرخابی خود را نهایی کنند.

نکته مهم این است که خریدار پرسپولیس و استقلال باید 20 درصد مبلغ یا حدود 500 میلیارد تومان را نقدا پرداخت کند و مابقی را می تواند تا 6 سال و 12 قسط پرداخت کند.

در نهایت به نظر می رسد مالکان جدید پرسپولیس و استقلال تا قبل از 20 فروردین ماه به صورت رسمی معرفی شوند تا با برداشتن آخرین مانع کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس و استقلال برای ورود به لیگ نخبگان و قهرمانان آماده شوند.

به هر حال تا زمان اعلام رسمی این ماموریت باید منتظر واکنش هواداران در این مورد باشیم.

مجله اخبار فوتبال داخلی