مهمان من از تیم ملی تهران ندیده بودند!


سرویس خبر شماره: 2010814
7 آوریل 1403 ساعت 11:30 ب.ظ.
14.5 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

ما به حمایت همه جانبه مسئولان، مردم و رسانه ها نیاز داریم.

سرمربی تیم ملی زیر 20 سال بانوان ایران با “ورزه سه” گفت و گوی هیجان انگیزی درباره شرایط این تیم و مسابقات پیش رو داشت.

مهمان من از تیم ملی تهران ندیده بودند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا رده بندی تیم های زیر 20 سال قاره کهن را اعلام کرد و تیم فوتبال زیر 20 سال بانوان ایران در رده دهم قاره کهن قرار گرفت. تیمی که به زودی تورنمنت کافا را در اردیبهشت برگزار می کند. به همین منظور در آستانه مسابقات کافا و برگزاری اردوی 6 روزه در تهران با مریم جهان نجاتی سرمربی این تیم گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم.در ادامه به وضعیت فعلی تیم زیر 20 سال بانوان ایران می پردازیم که در ادامه می خوانید.

مریم جهاننجاتی در ابتدای این گفتگو گفت: پس از بررسی دقیق لیگ برتر و لیگ یک فوتبال بانوان به آمارهای جالبی دست یافتم. برای 330 نفر در لیگ برتر بانوان شناسنامه صادر شده است که از این تعداد تنها 30 نفر بازیکن پایه یا زیر 20 سال هستند. از این 30 نفر تنها 2 نفر نقش بازیکنان اصلی تیم هایشان را بازی می کنند. اما در لیگ یک وضعیت کاملا متفاوت است. خیلی از تیم ها با بازیکنان جوان خود بازی می کنند و این باعث شده با رصد این لیگ بازیکنان خوبی را برای دعوت به اردوی تیم ملی جوانان شناسایی کنم. به عنوان مثال، زینب خلیلی را از تیم بوشهری شناسایی کردم، بازیکنی که تا به حال در هیچ رده ای بازی نکرده اما در مدتی که با او کار کردم به عنوان مهاجم بسیار تاثیرگذار بود. خلیلی در جریان بازی تدارکاتی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و موفق شد گل پیروزی تیم ملی را به ثمر برساند. این را هم بگویم که به دلیل شرایط سنی هیچ یک از بازیکنان دوره قبل تیم ملی جوانان در این تیم حضور ندارند.

2004581

وی در ادامه افزود: در دوره قبل یک سال و نیم مسئولیت تیم جوانان را بر عهده داشتم و 7 بازیکن را به تیم ملی بزرگسالان تحویل دادم. این اولین باری بود که چنین اتفاقی در رده‌بندی رخ می‌داد. هستی فروزنده، محداده زلفی، زینب عباسپور، کیمیا رحیمی، سارا دیدار، فاطمه پسندیده و فاطمه یوسفی. برخی از بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان نقش موثری داشتند.

جهاننجاتی درباره اینکه چقدر امیدوارم بازیکنان این تیم در تیم ملی بزرگسالان بدرخشند، گفت: میانگین سنی این بازیکنان 16 سال است، فصل قبل میانگین سنی بازیکنان 18 سال بود. به همین دلیل این تیم به زمان بیشتری برای هماهنگی و موفقیت نیاز دارد. امیدوارم سرمربی تیم ملی بزرگسالان به این بازیکنان این شانس را بدهد که با بزرگسالان تجربه کسب کنند. چون در بین بازیکنانم استعدادهایی می بینم که می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

سرمربی تیم ملی زیر 20 سال بانوان کشورمان درباره استعدادیابی در استان های مختلف گفت: بد نیست بدانید دو بازیکنی که از بوشهر و کرمانشاه به تیم ملی دعوت کردم نام دارند. زینب خلیلی و هلیا شهسواری برای اولین بار به تهران آمدند و پایتخت ایران را از نزدیک دیدند. استعدادهایی را در استان های مختلف دیدم که مرا شگفت زده کرد. بسیار خوشحالم که در این اردوی پیش رو بازیکنان 13 استان را به تیم ملی دعوت کردم و شاهد توزیع بسیار خوبی در این زمینه هستم.

او در مورد آنچه این تیم برای موفقیت نیاز دارد صحبت کرد: به اردوها و اردوهای مستمر نیاز داریم. بازیکنان من باید در میادین بین المللی حضور داشته باشند. در این مدت با دو تیم لیگ برتری بازی کردیم و در آینده با پیکان و احتمالا ملوان مسابقه خواهیم داد تا قبل از اعزام به تاجیکستان و حضور در مسابقات کافا بازی خوبی داشته باشیم.

جهاننجاتی در پایان گفت: اگر به این تیم بها داده شود، اگر اردوها و مسابقات برگزار کنیم به شما قول می دهم خیلی از این بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان راه خواهند یافت. ما فقط نیاز به حمایت داریم. حمایت همه جانبه از سوی مسئولان، مردم و به ویژه رسانه ها.

مجله اخبار فوتبال داخلی