نیاز فوری استقلال به 250 میلیارد تومان

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص مسائل جاری و مورد بحث این باشگاه صحبت کرد.

نیاز فوری استقلال به 250 میلیارد تومان

* مشکلات پیش می آید اگر…
مبلغ استراماچونی مبلغ بالایی است و تیم هایی مثل استقلال به تنهایی نمی توانستند این مبالغ را تامین کنند و از جاهای مختلف کمک گرفتند. باشگاه استقلال هم در تلاش است تا بخشی از آن را آماده کند اما قطعا نیاز به کمک دارد. این مبلغ در چند سال گذشته بوده است. در زمانی که این اتفاق افتاد، قیمت دلار بسیار پایین بود و اکنون بسیار افزایش یافته است و اگر استقلال تا اواسط فروردین نتواند این مبلغ را به دست آورد، متاسفانه با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد.

*قرار نیست همه مثل مورایس آرام باشند
اگر باشگاه ضمن قبول ایرادات آقای ساپینتو از حقوق آقای ساپینتو دفاع نکند، این سریال طولانی خواهد شد. ترک زودهنگام فوتبال ایران برای ساپینتو تبدیل به یک تاکتیک شده است. در بازی های قبلی دیده اید که یکی از اعضای کادرفنی مامور حمله به آقای ساپینتو شده است. این اولین بازی نیست و آخرین بازی هم نخواهد بود. کمیته انضباطی هم نظر ما را تایید کرد. با تمام توصیه‌هایی که به ساپینتو داده‌ایم، نمی‌توانید از او انتظار داشته باشید که وقتی طرف مقابل به سینه شما مشت می‌زند، واکنشی نشان ندهد. انتظار داریم کمیته انضباطی چاره ای بیندیشد و اگر غیر از این باشد مربیان خوبی به فوتبال ایران نمی آیند. ما سرمربی های احساسی را در لیگ های بزرگ می بینیم و قرار نیست همه مثل آقای موریس آرام باشند. متأسفانه هاست های وب هاست خود را به درستی انجام نمی دهند.

*منابع مالی از این طریق تامین می شود
مبلغی در بانک بلوکه شد و با پیگیری های دکتر فتح الله زاده و حمایت و تلاش دکتر سجادی این مبلغ آزاد شد. متأسفانه بخشی به دلیل پرداخت نشدن سپرده ها کسر شد. جدای از این، آقای فتح الله زاده از دوستانش وام گرفت و از اسپانسرهای پیراهن، تبلیغات محیطی هم درآمد داشت و این اسپانسرها جذب مدیرعامل استقلال شدند. آنها همچنین چندین قرارداد امضا کرده اند که به زودی درآمدزایی را آغاز خواهند کرد و همچنین مبلغی را برای اولین قسط الحیار دریافت کردند. ضمن اینکه به دلیل اجرای قرارداد جدید با یکی از بانک ها، نسل جدیدی از درآمد را به چرخه اقتصادی استقلال آقای فتح الله زاده اضافه کرده اند.

* استقلال به 250 میلیارد نیاز فوری دارد
بدهی های زیادی پرداخت شده است و بزرگترین بدهی که باشگاه را آزار می دهد بدهی آقای استراماچونی است. فقط بدهی هایی که قبل از دی ماه تسویه شده است، باشگاه استقلال برای حضور در آسیا باید تا قبل از فروردین ماه آنها را تسویه کند. من بدهی ها را حساب نکرده ام اما مشکلی که با استقلال داریم این است که بخشی از بدهی ها در حسابرسی لحاظ نشده است. برای استقلال یک سری ضمانت کردند اما ما فکر می کردیم این مبالغ خیلی مهم نیست اما مبالغ مهم بود و استقلال برای پرداخت آن مشکل قانونی دارد. استقلال به 250 میلیارد تومان نیاز فوری دارد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* امیدوارم از حق ساپینتو دفاع شود
اگر ساپینتو مرتکب تخلف شود، با کارت قرمز جریمه می شود. متأسفانه بسیاری از مربیان ایرانی را دیده ایم که دستیاران خود یا یکی از اعضای فنی را مأمور حمله به آقای ساپینتو کرده اند. بیانیه پلیس هم قابل احترام است، اما مشتی که پلیس زد، هر چقدر بالا و پایین رفتیم، از آن بیانیه غایب بود و حرف نثار ساپینتو هم نبود. البته خیلی خوب است که پلیس سریع واکنش نشان داد. با توجه به جنایت آشکاری که رخ داده، آیا مقام قضایی وی را احضار کرده است؟ ما چیزی ندیدیم و امیدوارم از حق آقای ساپینتو دفاع شود.

* بازار تبلیغات سقوط کرده است
وقتی آقای فتح الله زاده آمد، دلالی نبود. مدیرعامل سابق به دلیل نارضایتی از کارگزار سابق او را برکنار کرده بود و به دنبال راه حل های جدید بود. آقای فتح الله زاده با هیچ دلالی قرارداد نبست چون کار تبلیغاتی به دلیل شرایط خوب نبود. این اتفاق فقط برای استقلال نبود و حتی بازار تبلیغات سازمان لیگ هم به شدت افت کرده بود.

*یزدانی هنوز شکایتی نکرده است
در مورد آقای یزدانی حتی اگر شکایت کنند با توجه به مدارک موجود بعید است که پرونده منجر به بسته شدن میز استقلال شود البته در صورت تصمیم نهایی وضعیت. کمیته تعیین قابل تجدید نظر است و رسیدگی به این پرونده ماه ها طول می کشد. البته اینها احتمالاتی است، باشگاه با توجه به علاقه متقابل سیاوش و استقلال قطعا در یک فضای دوستانه تلاش خواهد کرد تا مشکل را حل کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سامی در خصوص آخرین مسائل حقوقی و مالی باشگاه توضیحاتی ارائه می کند.
مصاحبه را در زیر بخوانید:
* کمیته انضباطی باید به این موارد رسیدگی کند
آخرین جلسه آقای ساپینتو به کمیته انضباطی دعوت شد. اعضای محترم کمیته انضباطی بارها صحنه ها را تماشا کردند، گزارش ناظر مسابقه را خواندند، تماس گرفتند و خود داور مسابقه را خواستند و هیچ کدام متوجه نشدند که چرا آقای ساپینتو اخراج شده و در نهایت همان کارت قرمز منتشر شده را دریافت کرده است. . یکی از اعضا در عین حال گفت که اشتباهات داوری در کمیسیون داوری رسیدگی می شود. خوب است که وضعیت سلامت بازیکنان و مربیان در کمیته انضباطی بررسی شود، بنابراین حداقل برخی از تخلفات داوران که به راحتی توسط کمیته داوران اخراج می شود، چون هر امتیاز میلیاردها تومان می شود، باید به آنها سپرده شود. کمیته انضباطی چون کمیته انضباطی قدرت رسیدگی به برخی از اشتباهات فاحش را دارد که برخی از آنها ناقض حقوق باشگاه ها و حتی گاهی جانشین قهرمان است. استقبال بسیار خوبی از ما شد و دیدیم با تغییر اساسنامه که دیگر حتی افشاگری خانگی نیست و هر دوره چندین بار اصلاح می شود، چقدر خوب است. همانطور که کمیته محترم انضباطی به راحتی با اشتباهات بازیکنان و مربیان برخورد می کند، در مورد اشتباهات فاحش داوری مانند بازی استقلال و مس کرمان نیز طبق نظر کارشناسان بی طرف، حتی یک بازیکن حریف اخراج نشد و یک تک پنالتی برای ما گرفته شد و این می توانست برای استقلال مشکل ایجاد کند، خوب است داوران هم به کمیته انضباطی احضار شوند.


سرویس خبر شماره: 1868483
15 فوریه 1401 در 04:09 ب.ظ
4.1 هزار امتیاز خبر|

5نقطه نظر

فرشید سمیعی از وضعیت وخیم مالی می گوید

* برای جذب بازیکن مشکلی نداریم
همچنان از سوی باشگاه موظف به انجام این کار هستند و معاونت حقوقی مسئولیتی در قبال مذاکرات ندارد، اما نظر رسمی باشگاه این است که اگر روابط خارجی استقلال به نتیجه قطعی برسد، پنجره برای همیشه بسته می‌شود، اما طبق مراحل قانونی تکمیل نشده است، این بدهی منجمد نشده است و استقلال هنوز زمان دارد. بستگی به نظر فدراسیون دارد و مسئولان استقلال به باشگاه گفته اند که مشکلی برای جذب ندارند.