پاسخ هیئت فوتبال خراسان به اتهامات جواهری به اصولی

* آقای هاشمی جواهری; وضعیت را بخوانید!
من قبلاً به صورت حضوری و مصاحبه از آقای هاشمی جواهری خواسته ام که اگر مشکلی می بینید به ما بگویید. صحبت در رسانه ها بسیار آسان است. با شرایطی که تیم ما در آن قرار دارد و 11 گل خورده است، به نظرم پاسخ رسانه ای مناسب نیست، اما چون اصرار دارد رسانه ای صحبت کند، من هم جواب می دهم. اولین نکته این است که باز هم از آقای جواهری می خواهم که بحث را علنی نکند چون در جمع ما تیم ما 11 گل می خورد و به جای اینکه مشکل تیم حل شود، دو مسئول باید مدام جواب همدیگر را بدهند و اینطور نیست. خوب به نظر نمی رسند با این حال، چون او صحبت کرده است، من باید پاسخ دهم. به نظر من آقای هاشمی جواهری شرح وظایف شورای فوتبال را نمی داند; او نمی داند شورای فوتبال اجازه فعالیت و دخالت در فضای مدیریت یک تیم حرفه ای را ندارد. او حدود اختیارات شورای فوتبال را نمی شناسد. آخرین بار از آنها خواستم اساسنامه شورای فوتبال را بخوانند و با وظایفشان آشنا شوند. وظایف شورای فوتبال برگزاری مسابقات استانی، دوره های داوری و مربیگری است و وضعیت ما در این زمینه ها بسیار خوب است.
* به عنوان نهاد حاکم عمل کنید
وظیفه ما شفافیت مالی است و در این زمینه وضعیت بسیار خوبی داریم. در سه سال فعالیت، حسابرسی، تایید شده توسط جامعه حسابرسان، شفافیت مالی ما را تایید کرده است. اینها وظایف من است، نه مدیریت تیم. من باید از تیم ها حمایت کنم اما نمی توانم پول خرج کنم. ضمناً وظیفه آقای هاشمی جواهری به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان و هیئت حاکمه این است که صنایع استان را وارد عمل کند. او فقط به عنوان نمونه والیبال بازی می کند و مدام می گوید والیبال. بسیار خوب، اگر شما می توانید صنایع، خدا را شکر. او گفت کیان نیشابور مشکل دارد. شما به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان که نهاد حاکمیتی هستید با فولاد نیشابور که هیئت حاکمه است مذاکره کنید و بگویید هزینه های این تیم را بپردازید. این موارد بر عهده شورای فوتبال نیست و آقای هاشمی جواهری حدود اختیارات شورای فوتبال را نمی شناسد و حتماً به ایشان توصیه می کنم اساسنامه شورای فوتبال را بخواند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از باخت 11 تیم امید وحدت مقابل فجرسپاسی شیراز در هفته هشتم لیگ برتر، علی اکبر هاشمی جواهری، مدیرعامل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در یک جلسه به بیان مشکلات این تیم و مدیریت ضعیف احسان پرداخت. مصاحبه با مجله اخبار فوتبال. اوصولی دلیل اصلی این مشکلات را در هیئت فوتبال دانست.

* تیم در اختیار من نیست. چطور می تونم کمک کنم؟
قراردادی بسته شد که امید وحدت باید آن را پرداخت می کرد اما نداد و به همین دلیل انتقال نمی دهند. برخی به ما می گویند شورای فوتبال باید کاری کند. باید چکار کنم؟ این تیم نه دست من است و نه می توانم مربی یا بازیکنی را نام ببرم. یکی به من بگه چیکار کنم؟ می گویند تیم استان است. آیا من مالک هستم؟ آیا می توانم در تیم استان کار کنم؟ آیا محدودیت اختیار دارم؟ معمولا می گویند مدیریت فوتبال هیچ کاری نمی کند وگرنه از نظر حرفه ای وقتی تیم ندارم چطور می توانم کمک کنم؟ تمام تلاشم این است که به آنها در امورشان کمک کنم که حتی نمی توانم برای آن پول خرج کنم. پولی که من دارم پولی است که از شهرستان ها می گیریم و باید آن را خرج کنم و نمی توانم آن را خرج یک تیم لیگ برتری کنم.

* من زیر مجموعه شما هستم. بیا با هم باشیم!
اگر اداره کل ورزش و جوانان دغدغه فوتبالی دارد با ما همراه باشید. ایشان می گوید تو زیرمجموعه من هستی یا نیستی; اصلاً فرقی نمی کند و می گویم که من به عنوان متولی اجرایی حوزه فوتبال آقای هاشمی جواهری دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی هستم و اگر درخواستی داشتند می توانند بگویند. درخواست من این است که با هم باشیم. فوتبال خراسان در لیگ دسته اول وضعیت خوبی ندارد، اما مشخصا تیم های پایه در لیگ های کشور وضعیت خوبی دارند، داور ما داور بین المللی فوتبال ایران است، ما تیم های خوبی در فوتسال داریم. اگر نقطه ای از شهر خودرو داشته باشد با کنار هم بودن حل می شود; اگر در رسانه ها به او پاسخ دهم و او علیه من مصاحبه کند، مشکل حل نمی شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

حالا محسن حیدری، دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی در گفت و گو با ما، ضمن صحبت از شرایط تنها نماینده مشهد در لیگ برتر، به اظهارات هاشمی جواهری واکنش نشان داد و از وی خواست انتقادات خود را مطرح کند. خصوصی به جای صحبت با رسانه ها

در ادامه صحبت های دبیر شورای فوتبال خراسان رضوی را می خوانیم:

* استقلال شورای فوتبال را فدای هاشمی جواهری نمی کنیم
او در مصاحبه ای گفت که بازی ایران و لبنان; خود آقای هاشمی جواهری در ستاد بازی ایران و لبنان جلسه ای ترتیب داد. اگر بد بود چرا جلسه گذاشتی و گفتی من رئیس ستاد هستم؟ خودت جلسه گذاشتی و خودت را رئیس انتخاب کردی و ورزشگاه امام رضا و شورای فوتبال را دعوت نکردی و این بد نبود اما الان بد شده است؟ او باید حدود اختیارات خود را در عرصه فوتبال بررسی کند. هیئت فوتبال استقلال برای حمایت از آقای هاشمی جواهری فداکاری نمی کند. ما یک نهاد مستقل هستیم و وظایف خود را انجام می دهیم و در مقابل مجمع و فدراسیون فوتبال مسئولیم. برای چندمین بار از آقای هاشمی جواهری خواهش می کنم اگر مشکلی در فوتبال خراسان دیدند به ما اطلاع دهند و مشکل را حل کنیم یا توضیح دهیم که این مشکل وجود ندارد. این فرافکنی ها فقط شبهه ایجاد می کند که آقای هاشمی جواهری دوست دارد در فوتبال دخالت کند که اصلاً وظیفه او نیست و حتی تخلف است. از آنها می خواهم جلوی تخلفات خود را بگیرند زیرا برای فوتبال و خودشان ضرر دارد و در حوزه اداری برایشان مشکل ایجاد می کند.

حیدری همچنین از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست با مطالعه اساسنامه، با حدود اختیارات شورای فوتبال آشنا شود و با دخالت وی در فوتبال مشکل ساز نشود.

محسن حیدری دبیر شورای فوتبال خراسان رضوی به اظهارات مدیر عامل ورزش و جوانان استان واکنش نشان داد.

پاسخ هیئت فوتبال خراسان به اتهامات جواهری به اصولی

* این روش مهندسی انتخابات نیست
اینکه ایشان معتقدند آقای اصولی لیاقت ریاست شورای فوتبال را ندارند هم در حیطه اختیارات آقای هاشمی جواهری نیست. آقای اصولی توسط مجمع شورای فوتبال انتخاب شد و مجمع باید در مورد آقای اوصولی تصمیم گیری کند. انجمن ما 50 عضو دارد و می توانید با آنها تماس بگیرید و ببینید از فوتبال راضی هستند یا نه. اگر دیالوگ های آقای هاشمی جواهری گوهری برای انتخابات فنی سال آینده باشد، باز هم در مسیر اشتباه قرار دارد. روش مهندسی انتخابات این نیست که او به عنوان یک نهاد دولتی که اجازه دخالت در فوتبال را ندارد، شما را زیر سوال ببرد و بگوید ما یک گزینه داریم و انشاالله سال آینده این مشکل را حل خواهیم کرد. درخواست من از آقای هاشمی جواهری این است که حضورشان در فوتبال را به صفر برسانند. دخالت نهادهای دولتی در فوتبال عواقب خوبی ندارد. او در بازی ایران و لبنان نیز مداخله کرد که هنوز در فیفا بحث بر سر این است که چرا دولت چنین مصاحبه ای درباره این بازی انجام داده است. از او می خواهم اقتدارش در فوتبال را دوباره بررسی کند و بفهمد در چه سطحی است.


سرویس خبر شماره: 1847863
20 اکتبر 1401 @ 7:37 ب.ظ
3.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

حیدری: این روش مهندسی انتخابات نیست.

* این تیم در حال صعود است
وقتی برای مشکلات به شهر خودرو می روم می گوید تیم را به امید وحدت فروختم و وقتی به امید وحدت می روم می گوید حق امضا ندارم و بی فایده هستم. این تیم در بلاتکلیفی به سر می برد و دلیل آن هم قرارداد مبهمی است که با هم بسته اند و تا زمانی که فردی مسئولیت را بر عهده نگیرد، این وضعیت ادامه دارد. مشکل این تیم این است که پنجره بسته است و نمی توانند بازیکن جذب کنند. اگر این تیم 11 گل خورده به این دلیل است که بازیکنان آنها بازیکنان تیم امید هستند و روز قبل در مشهد به میدان رفتند و به سرعت به شیراز رفتند و در آنجا بازی کردند. یک بازیکن حرفه ای لیگ برتری نمی تواند دو بازی سنگین را در دو روز متوالی انجام دهد.

* گفتیم تعیین تکلیف کنید تا تیم جابه جا شود
آقای حیدرپور درخواست انتقال تیم به تهران را داشت و من هم گفتم بدهی هایی دارید که باید از طرف کمیته تعیین وضعیت به کمیته نقل و انتقالات انتقال دهید. ما اصرار نداریم که این تیم با این شرایط بماند.