گران قیمت ترین دروازه بان جهان کیست؟ تمرین سوم


سرویس خبر شماره: 2011224
11 آوریل 1403 در 04:18
3.9 هزار |

دهنقطه نظر

فهرستی از ارزشمندترین دروازه بان های جهان تهیه شده است و حضور دروازه بان پورتو در اوج قابل توجه است.

گران قیمت ترین دروازه بان جهان کیست؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دیگو کاستا دروازه بان پورتو در حال حاضر ارزشمندترین دروازه بان جهان است. ارزش او توسط سایت معروف ترانسفر مارکت 45 میلیون یورو است. از فصل گذشته، باشگاه های زیادی برای جذب او علاقه نشان داده اند و این علاقه ممکن است در تابستان آینده افزایش یابد.

در رتبه دوم این لیست، جیانلوئیجی دوناروما قرار دارد. این مدافع 24 ساله فصل خوبی را در پاری سن ژرمن پشت سر گذاشت و می تواند با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل ارزش خود را افزایش دهد. ارزش فعلی آن 40 میلیون یورو است.

رتبه سوم به گرگور کوبل 26 ساله با 40 میلیون یورو تعلق دارد. دورتموند اگرچه فصل چندان خوبی را در بوندسلیگا سپری نکرد اما در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی داشت و سیوهای کوبل در این رقابت ها نیز موثر بود.

ادرسون 30 ساله و آندره اونانای 27 ساله هر کدام با 40 میلیون یورو جایگاه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند. ادرسون فصل گذشته با منچسترسیتی موفق به کسب سه گانه تاریخی شد و عملکرد خوبی در این فصل در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا داشته است. با وجود اینکه آندره اونانا با انتقادهای زیادی روبرو شد، او توانست ارزش خود را با عملکردهای خود و سیوهای فوق العاده در زمین حفظ کند و در پست خود یکی از بهترین های جهان باشد.

رده بندی ارزشمندترین دروازه بان های جهان به شرح زیر است:

1- دیگو کاستا پورتو: 45 میلیون یورو
2- دوناروما پاری سن ژرمن: 40 میلیون یورو
3- کوبل دورتموند: 40 میلیون یورو
4- ادرسون منچسترسیتی: 40 میلیون یورو
5- اونانا منچستریونایتد: 40 میلیون یورو
6- مایک مانیان میلان: 40 میلیون یورو
7- مامارداشویلی والنسیا: 35 میلیون یورو
8- ویکار تاتنهام: 35 میلیون یورو
9- دیوید رایا آرسنال: 35 میلیون یورو
10- آلیسون بکر لیورپول: 35 میلیون یورو

مجله اخبار فوتبال خارجی