گزارش: رئال اورجینال در مقابل آفریقای واقعی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، الاهلی با غلبه بر تیم های اوکلند سیتی و سیاتل ساندرز در مراحل قبلی برای سومین سال متوالی وارد مرحله نیمه نهایی می شود. شیاطین سرخ پس از پیروزی آسان 3 بر صفر مقابل نماینده نیوزلند در دور اول، با گل محمد مجدی مقابل تیم ساندرز آمریکایی به برتری رسیدند که با ضربه به بازیکنان حریف تغییر مسیر داد. در آخرین فصل لیگ قهرمانان آفریقا، الاهلی در فینال مغلوب وداد کازابلانکا شد، اما از آنجایی که این تیم سهمیه میزبانی را داشت، به عنوان دومین نماینده آفریقا در لیگ قهرمانان جهان باشگاهی حضور داشت.
شاگردان مارسل کولر که در حال حاضر با شش امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ برتر مصر قرار دارند، در 23 بازی متوالی در رقابت های مختلف شکست نخورده اند و در 5 بازی اخیر پیروز شده اند. الاهلی برای هشتمین بار در جام باشگاه های جهان شرکت کرد و هیچ تیمی در تاریخ این رقابت ها به رکورد 20 بازی برای این تیم نرسیده است.
اما داستان بازی امشب متفاوت است. آنها باید با پرافتخارترین تیم اروپا بازی کنند و برای اولین بار به فینال جام باشگاه های جهان بروند، کار بسیار سختی در پیش دارند. مقاومت در برابر حملات رئال مستلزم مبارزه ای آتشین است، اما الاهلی به دنبال ارائه یک عملکرد دفاعی چشمگیر دیگر است زیرا این تیم در 10 بازی اخیر خود 8 گل دروازه خود را بسته نگه داشته و در 8 بازی خود در سال 2023 تنها یک گل دریافت کرده است.
رئال مادرید اما در تلاش برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لالیگا این هفته با شکست با یک گل در مایورکا شکست خورد. در دقیقه 13 بازی ناچو فرناندز در موقعیت بدی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و مارکو آسنسیو در دقیقه 60 نتوانست از ضربه روی دروازه استفاده کند و در مقابل پردراگ رایکوویچ، دروازه بان داخلی ناکام ماند تا مایورکا سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد. نکته ها. . دارندگان 35 عنوان قهرمانی لالیگا در سه بازی از پنج بازی خود در لالیگا در سال 2023 امتیاز کم کرده اند و هشت امتیاز از بارسلونا صدرنشین عقب مانده اند.
کارلو آنچلوتی ناامید است که هر چه زودتر به روزهای شکوه لالیگا بازگردد، اما در حال حاضر او و تیمش روی جام باشگاه های جهان متمرکز شده اند، رقابتی که در آن بین سال های 2014 تا 2018 رکورد چهار عنوان قهرمانی را در اختیار دارند. قهرمان اروپا مثل همیشه اولین شانس قهرمانی در جام باشگاه های جهان است. با این حال، همیشه اینطور نبود و به عنوان مثال، رئال مادرید در سال 2000 تحت نظارت ویسنته دل بوسکه عملکرد ضعیفی داشت. در آن سال، سفیدها در مرحله گروهی پشت سر کورینتیانس قرار گرفتند که در نهایت قهرمان لیگ شد و در مرحله پلی آف رده بندی در ضربات پنالتی مغلوب تیم مکزیکی نکاکسا شدند.


سرویس خبر شماره: 1869209
19 فوریه 1401 ساعت 08:50
3.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

مادرید در جستجوی جام در مراکش

ترکیب احتمالی
الاهلی: الشناوی; هانی، مدیر، عبدالمنیم، معلول; فتحی، دینگ، الصولیه; تائو، شریف، عبدالقادر
رئال مادرید: ماه؛ کارواخال، ناچو، رودیگر، آلابا؛ کروس، شوامنی، مودریچ؛ والورده، رودریگ، وینیسیوس

رئال مادرید تلاش خود را برای قهرمانی در جام باشگاه های جهان از امشب آغاز می کند و در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها در ورزشگاه شاهزاده عبدالله مراکش به مصاف الاهلی می رود. برنده این دیدار راهی فینال روز شنبه می شود.

گزارش: رئال اورجینال در مقابل آفریقای واقعی

اخبار تیم
الاهلی غایب مصطفی شبیر، کریم فواد و اکرم توفیق است که در حال نقاهت از مصدومیت های طولانی هستند. خط دفاعی 4 نفره الاهلی متشکل از محمد هانی، محمود متولی، محمد عبدالمنعم و علی معلول احتمالا دست نخورده باقی خواهد ماند و علیو دینگ، محمد السلیه و حمدی فتحی در مرکز زمین بازی خواهند کرد. سرمربی سوئیسی الاهلی که تجربه حضور در لیگ کشورش و همچنین آلمان و اتریش را دارد، می تواند تغییراتی در خط حمله ایجاد کند و احمد عبدالقادر، حسین الشحات و محمد شریف که همگی در این بازی نبودند. ترکیب اصلی در آخرین بازی، می تواند در این بازی شروع شود. برای حضور در میدان
رئال مادرید نیز فرلان مندی، ادن هازارد و لوکاس واسکز را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. علاوه بر این، تیبو کورتوا، قربانی کشیدگی عضله در جریان گرم کردن مقابل مایورکا، خطر از دست دادن مسابقه را دارد. کریم بنزما و ادر میلیتائو نیز در بازی مقابل مایورکا غایب بودند و وضعیت آنها برای این دیدار مشخص نیست.
در صورت عدم حضور کورتوا، آندری لونین دوباره از دروازه تیم محافظت خواهد کرد و داوید آلابا که در حال بهبودی از مصدومیت ساق پا است، جایگزین ادواردو کاماوینگا در پست دفاع چپ خواهد شد. دو هافبک باتجربه تیم یعنی تونی کروس و لوکا مودریچ که در آخرین بازی رئال به میدان نرفتند احتمالا از ابتدا در زمین خواهند بود و رودریگو در صورت عدم آمادگی بنزما جایگاه خود را در مرکز حمله حفظ خواهد کرد. .

منبع: ایران ورزش



مجله اخبار فوتبال خارجی