آسمان خراش فغانی برای قضاوت فینال جام جهانی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، علیرضا فغانی بدون شک موفق ترین داور تاریخ فوتبال ایران بود. او به لطف چندین سال حضور در تورنمنت های مختلف بین المللی و داوری در مسابقات مهم و حساس توانست نام خود را جاودانه کند و حالا احتمالاً در آخرین جام جهانی که در آن حضور دارد تمام تلاش خود را برای رسیدن به فینال این مسابقات انجام خواهد داد. که در.

داور ایرانی در جام جهانی گذشته قضاوت عالی در دیدارهای آلمان و مکزیک و فرانسه و آرژانتین داشت تا اینکه کمیته داوران فیفا او را برای بازی انگلیس و بلژیک که سومین و چهارمین بازی جام است انتخاب کرد. اکنون فغانی با تجربه های فوق العاده ای که از حضور در دو جام جهانی و مسابقات داوری مانند المپیک، جام کنفدراسیون ها، جام ملت های آسیا و… دارد، بی شک یکی از گزینه های قضاوت در فینال جام جهانی 2022 است.

پس از پایان دیدارهای برزیل و صربستان، بسیاری از کارشناسان داوری از عملکرد تیم ایران استقبال کردند و آنها را شایسته قضاوت در مراحل پایانی جام جهانی دانستند.

حالا فغانی و دستیاران ایرانی اش متشکل از محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری قرار است بازی پرتغال و اروگوئه در دور سخت دوم را قضاوت کنند. دیدار حساس گروه هشتم مسابقات که تاثیر بسزایی در سرنوشت تیم های صعود کننده خواهد داشت. مطمئنا تیم داوری ایران برای این مسابقه انگیزه بالایی دارد و سعی می کند بهترین شرایط داوری را ایجاد کند.
علیرضا فغانی در 44 سالگی به یکی از بهترین داوران جهان تبدیل شده است. او که سومین دوره متوالی جام جهانی را پشت سر می گذارد از نظر تجربه جزو دو سه داور برتر فیفا است و به همین دلیل توجه زیادی به این داور ایرانی می شود. هدف اصلی فغانی، ابوالفضلی و منصوری قضاوت در فینال جام جهانی است. آنها در تمام بازی های بزرگ دنیا پیروز شده اند و پس از قضاوت بازی نردبانی جام جهانی 2018 تنها پیروزی فینال این تورنمنت باقی مانده است و امیدواریم این مشکل برای آنها نیز محقق شود. اتفاقی که دور از دسترس نیست و اگر شرایط به همین منوال پیش برود، بعید نیست فینال جام جهانی قطر توسط تیم ایران برگزار شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

داور بین المللی فوتبال ایران اگرچه چند ماه پیش از لیست نخبگان ایران حذف شد، اما انگیزه خود را از دست نداد و بدون واکنش به تصمیم عجیب کمیته داوری فدراسیون فوتبال، تمام تمرکز خود را معطوف مسابقات جام جهانی کرد. . او از مدت ها قبل تمرینات ویژه خود را با دستیاران همیشگی خود آغاز کرد تا با آمادگی بالایی در قطر حاضر شود.


سرویس خبر شماره: 1855870
6 دسامبر 1401 ساعت 13:30
100.4K امتیاز خبر|

23نقطه نظر

هیس این بازی و خداحافظ!

بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی انتظار داشتند این تصمیم در روزهای ابتدایی جام جهانی توسط تیم داوری ایران گرفته شود اما فیفا چنین تصمیمی نگرفت. در نهایت وقتی تیم داوری برای آخرین بازی دور اول مرحله گروهی اعلام شد، اسامی فغانی، ابوالفضلی و منصوری را دیدیم. این 3 داور مطرح فوتبال ایران برای قضاوت یکی از مهمترین دیدارهای دور گروهی برزیل و صربستان انتخاب شده اند تا ورود جذابی به مسابقات داشته باشند. فغانی با چهره ای کمتر جذاب تر به نظر می رسید. این داور برجسته ایران از ابتدای بازی با اقتدار کار خود را انجام داد. فغانی مثل همیشه نشان داد که ترسی از رویارویی با ستارگان بزرگ دنیا ندارد و با علم به قوانین روز قضاوت، مسابقه را به بهترین نحو اداره کرد تا همه از قضاوت او خوشحال شوند. او در این دیدار سوت نزند و دستیارانش در آفساید بدون مشکل کار کردند که اعتراض بازیکنان دو تیم را در پی نداشت. جالب اینجاست که فغانی از معدود داورانی بود که در دور اول از VAR استفاده نکرد که می تواند موفقیت او را نشان دهد.

علیرضا فغانی با قدرت و انگیزه بالایی جام جهانی را قضاوت می کند و مهم ترین هدف او و دستیارانش حضور در فینال مسابقات است.

آسمان خراش فغانی برای قضاوت فینال جام جهانی