بیانی: محیبی درد نمی کند؟ آیا قدیس ضعیف بود؟

پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به تصمیمی که فدراسیون فوتبال برای حضور قدرتمند تیم ملی در جام ملت های آسیا باید اتخاذ کند، گفت: مردم هر چه بگویند در نهایت فدراسیون فوتبال و کمیته فنی هستند که تصمیم می گیرند، اما من فکر می کنم برای جام ملت های آسیا باید مربی ای روی نیمکت باشد که تجربه این رقابت ها را داشته باشد و بتواند در جهان کار کند. چهار سال بعد جام. مربیان ایرانی چیزی کمتر از مربیان خارجی ندارند. آقایان قلعه نویی، نکونام، الهامی، گل محمدی و… مربیانی هستند که می توانند به تیم ملی کمک کنند. آیا مربیان ایرانی نتوانستند این نتایج را کسب کنند؟ به خدا سوگند نتایج بهتر از این خواهند گرفت. ما باید به مربیان خود ایمان داشته باشیم. آنها دانش بالایی دارند و با شناختی که از بازیکنان و احساسات ما دارند، می توانند حواشی هم جمع کنند.
بیانی با اشاره به انصراف تیم ملی از جام جهانی به انتقاد از کی روش پرداخت و گفت: شرایط به گونه‌ای بود که اگر هوشمندانه‌تر و شجاع‌تر بازی می‌کردیم، می‌توانستیم از گروه خارج شویم، اما به هر حال این اتفاق نیفتاد. چرا محبی را به جام جهانی نبردی؟ آیا عشق به این بازی نیست؟ او می تواند به تیم کمک کند. 25 بازیکن از جمله چهار گلزن را بردیم. ما بازیکنانی را گرفتیم که 15 دقیقه بازی کردند، اگر مجبور بودیم در قطر بازی کنیم که حداقل یک نیمه بازی کردند. چنین بازیکنانی در فوتبال ما وجود ندارد؟ چرا سامان قدوس در دو بازی اخیر در ترکیب نبود؟ فکر می کنم قدیس امروز ستاره زمین بود.

بیانی در ادامه خاطرنشان کرد: ما بازیکنانی را به جام جهانی برده ایم که 10-15 دقیقه بازی کرده اند. اگر می توانستیم بازیکنان جوانی را جایگزین آنها کنیم که در تمرینات و روی نیمکت تیم ملی تجربه کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ادامه همکاری با اسکوچیچ چه نتایجی حاصل می شود؟ اگر آقای اسکوچیچ بود همین نتایج و شاید نتایج بهتری هم به دست می آمد چون دانش بهتری داشت. در حال حاضر مثلا مارکار سه سال است که در آمریکا بوده و تیمی نداشته و حتی دنبال فوتبال هم نبوده است، اما آقای کی روش او را به سمت خود می آورد و از او راهنمایی می خواهد. به جز جواد نکونام، مربیان جوان و خوبی داریم که می توانند در این شرایط کمک کنند. وقتی نکونام پیشنهاد حضور در تیم ملی را نپذیرفت، نتوانستند مربی باتجربه دیگری را جذب کنند؟


سرویس خبر شماره: 1856462
9 دسامبر 1401 ساعت 11:17 |
3.8K |

0نقطه نظر

مربیان ایرانی را باور کنیم

بیانی با اشاره به اینکه ملی پوشان در این بازی شجاعانه عمل نکردند، گفت: فکر می کنم آقای کی روش ترسو کار کرد. او می‌توانست در نیمه دوم تعویض‌های بهتری انجام دهد، اما زمانی که مجبور شدیم رو به جلو بازی کنیم، او دو هافبک دفاعی را به زمین فرستاد. باید ترابی را زودتر وارد بازی می کردیم یا وحید امیری را به زمین می فرستادیم. امیری بازیکنی است که به راحتی تک به تک پاس می دهد و در 20 دقیقه آخر به راحتی می توانست از دفاع عبور کند. حتی می توان سامان قدوس را یک خط جلوتر برد. 1- خیلی عقب نبودیم ولی متاسفانه تعویض های خوبی نداشتیم. باید ریسک می‌کردیم و شجاع‌تر بازی می‌کردیم، اما ترسو بودیم.

وی با انتقاد از عملکرد تیم ملی در این بازی گفت: ما بازی 40 سال پیش را انجام دادیم و مدام بالا می زدیم و مربی حریف دو بازیکن را به زمین فرستاد و همه خطوط را برای گلزنی ما بست. با این روش به هیچ وجه نتوانستیم گلزنی کنیم. آمریکا برای گل نخوردن عقب نشینی کرده بود و باید خط دفاع را دور زد. همانطور که در نیمه دوم دیدیم، آمریکا فقط به دنبال ضدحمله بود و نمی خواست شکست بخورد و برد را حفظ کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از باخت تیم ملی ایران به آمریکا و حذف از جام جهانی 2022 قطر، شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این دیدار گفت: از ابتدا گفتم سخت ترین بازی ماست چون با یک امتیاز از دست دادیم، نیاز داشتیم و احساسات بازیکنان هم آنها را تحت فشار قرار داد. در مورد سازماندهی بازی هم فکر می کنم با توجه به مصدومیت بیرانوند، حضور حسینی در این دیدار تصمیم بهتری بود اما مشخص نیست بیرانوند با وجود شکستگی بینی چگونه توانسته بازی کند. حسینی در بازی قبل عالی بود و می توانست در این بازی هم عملکرد خوبی داشته باشد و توپ را پس بگیرد اما به هر حال این نظر سرمربی بود.

او درباره عملکرد کارلوس کی روش در سه دوره جام جهانی گفت: در این سه دوره چیزی تغییر نکرده است. ما 6 گل از انگلیس دریافت کردیم و ولز را نیز شکست دادیم. تغییری صورت نگرفت و برای هر مربی هم همین اتفاق می افتاد. الان باید یک شوک به تیم ملی وارد شود.

شاهرخ بیانی از عملکرد کارلوس کی روش پس از حذف تیم ملی ایران از جام جهانی انتقاد کرده است.

بیانی: محیبی درد نمی کند؟  آیا قدیس ضعیف بود؟

وی در پایان گفت: این بردها و باخت ها هنوز در فوتبال وجود دارد. این آزمایش ها را بازیکنان جوان تجربه می کنند و انشالله تصمیم خوبی برای جام ملت ها گرفته می شود و فوتبال خود را به مربی ای می سپاریم که چهار سال تجربه کسب کند و سپس با علم به علت وارد جام جهانی شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی