توضیح 3 احتمال آسیب‌دیدگی استفان باجتیچ پس از “پاسخ به استرس جذب کننده” – باشگاه لیورپول

صدمات استرسی اداکتور-استخوان به دلیل استفاده بیش از حد مکرر و میکروترومای ناشی از آن ایجاد می شود.

ادکتور گروهی از ماهیچه‌ها – گروه ادکتور – هستند که در قسمت داخلی ساق پا می‌نشینند و از لگن شروع می‌شوند و تا زانو حرکت می‌کنند.

پوبالژی ورزشی (به نام «فتق ورزشی» اما در واقع یک فتق واقعی نیست)، در وضعیت مشابهی با سندروم بریدن درج، شامل فشار مکرر بر روی استخوان لگن جایی است که اددکتورها از آنجا منشا می‌گیرند («منشا») و می‌تواند منجر به میکروپارگی همراه با پاسخ استرس در استخوان.

در هر دو مورد – اسپلینت های ران (سندرم برداشتن اضافه کننده) یا فتق ورزشی (پوبالژی ورزشی) – پاسخ استرس در استخوان در یک زنجیره وجود دارد که طیف “آسیب استرس استخوان” یا BSI نامیده می شود.

بازی بایچتیچ باعث شد تا باشگاه قراردادش را تا سال 2027 تمدید کند، در 9 بازی از 11 بازی در طول یک بازه زمانی ژانویه تا مارس، و در آستانه فراخوانی تیم زیر 21 سال از سوی اسپانیا، تا زمانی که او چیزی را انتخاب کرد که “استرس” نامیده می شود. پاسخ» در اطراف او که او را از بازی لیگ قهرمانان در رئال مادرید دور نگه داشت.

حالا او می‌تواند بدون هیچ فشاری بازتوانی کند و به تقویت آمادگی جسمانی و ذهنی خود در تابستان ادامه دهد، با چشم‌انداز تبدیل شدن به یک چرخ دنده کلیدی و کمک‌کننده در فصل آینده و برای مدت طولانی.

https://www.thisisanfield.com/2023/03/explaining-stefan-bajcetics-3-injury-possibilities-after-adductor-stress-response/ منبع:

شما باید نسبت به این نوع آسیب‌دیدگی‌ها بسیار فعال باشید و ممکن است ماه‌ها بازپروری روشمند و پیشرفت‌های دقیق لازم باشد، مخصوصاً برای بازیکنی که هنوز به فوتبال تیم اصلی در لیگ برتر با شدت بالا عادت می‌کند.

در روزهای بعد، باجستیچ بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که آسیب دیدگی باعث می‌شود که او ادامه فصل را از دست بدهد – ضربه‌ای دیگر برای باشگاهی که تا کنون بیشترین بازی‌های باخت را به دلیل مصدومیت در این فصل داشته است.

نیروی مکرر از عضلات ادکتور باعث واکنشی در استخوان می شود که منجر به پاسخ استرس در امتداد بخش های فوقانی و میانی استخوان ران (استخوان بالای ساق پا) می شود. این پاسخ استرس در تصویربرداری به عنوان چیزی به نام «ادم پریوستئال» دیده می‌شود، تقریباً مانند تورم روی استخوان.

پاسخ استرس در صورتی که مدیریت نشود، می تواند به یک پاسخ استرس شدیدتر یا واکنش استرسی تبدیل شود و در نهایت به یک شکستگی استرسی و در موارد شدید سوء مدیریت، به یک شکستگی واقعی تبدیل شود.

اولین گزینه ای که به ذهن می رسد آسیب آشکار به عضله ادکتور (پارگی) است که در اصطلاح عامیانه “عضلات کشاله ران” نامیده می شود.

یکی از این نوع آسیب‌ها، «سندرم برداشتن درج ادوکتور» یا «آتل ران» نام دارد.

شرح آسیب “پاسخ به استرس جذب کننده” نسبتا مبهم است و باشگاه از هیچ جزئیات بیشتری چشم پوشی نکرده است.

بعلاوه، اصطلاح “پاسخ استرس” با اشک همسو نمی شود و این زبان معمولاً برای نوع دیگری از آسیب در نظر گرفته می شود که ما را به …

فصل لیورپول تا اینجای کار، حداقل می‌توان گفت بسیار پر پیچ و خم بوده است، اما یکی از نقاط درخشان، ظهور باجچتیک بوده است.

به همین دلیل، و زمانی که سن و پتانسیل باجستیچ را در نظر می گیریم و باشگاه را در رقابت برای کسب هر جام مهمی در این فصل در نظر می گیریم، خطر / پاداش تلاش برای بازگرداندن او در این فصل کاملا به سمت ریسک متمایل می شود.

برای من تصادفی نیست که بایچتیچ 9 بازی از 11 بازی اخیر را قبل از بروز این مشکل شروع کرده است – این یک جهش قابل توجه در زمان بازی او است و این کار را در سطح شدت تیم اصلی انجام می دهد که بدنش هنوز در حال سازگاری با آن است.

استفان بایچتیچ در این فصل با مصدومیتی که یورگن کلوپ به عنوان یک “پاسخ استرس” در اطراف مجری خود توصیف کرد، دیگر بازی نخواهد کرد، و در اینجا دکتر راجپال برار نظر کارشناسی را ارائه می دهد.

آسیب دیدگی ها یکی از شایع ترین آسیب ها برای فوتبالیست ها است، بنابراین مطمئناً این برای باجتیچ منطقی است. با این حال، چند چیز وجود دارد که اگر او پارگی ادکتور داشته باشد، معنی ندارد.

در کمتر از دو سال، او در دسامبر 2020 به باشگاه ملحق شد، او از زیر 21 سال به تمرینات تیم اصلی و گزینه چرخشی در این فصل شلیک کرد و برای اولین بار مقابل بورنموث بازی کرد.

صدمات استرس اداکتور-استخوان

برای مثال، به کورتیس جونز که با آسیب واکنش استرس تیبیا (استخوان متفاوت اما اصل یکسان) برخورد کرد که بازگشت از آن ماه‌ها طول کشید و با دوره‌های شیب‌دار و پایین آمدن متعددی همراه بود، برخورد کرد. او پاسخ می داد.

در این صورت، مطمئناً منطقی است که چرا بایچتیچ برای فصل حذف شده است.

اولاً، جدول زمانی او برای رد شدن برای فصل معمولاً فقط با پارگی کامل (پارگی) عضله ادکتور مطابقت دارد و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که مصدومیت او به این شدت باشد.

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 1 مارس 2023: ماتئوس نونسن، بازیکن ولورهمپتون، توسط استفان باجکتیچ، بازیکن لیورپول، در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و ولورهمپتون واندررز در آنفیلد به چالش کشیده شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

پوبالژی ورزشی به دلیل چرخش مداوم و مکرر و تغییر جهت نیرومند در فوتبال نسبتاً رایج است.

لیورپول، انگلستان - دوشنبه، 13 فوریه 2023: استفان باجتیچ بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین لیورپول اف سی و اورتون اف سی، بیست و چهل و دومین دربی مرسی ساید، در آنفیلد.  لیورپول 2-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

عضلات شکم نیز می توانند در ترکیب آن سطح نیرو/استرس روی استخوان نقش داشته باشند.

کرنش اداکتور

بنابراین، چه اتفاقی ممکن است بیفتد و چرا باعث می شود باجستیچ فصل را از دست بدهد؟ سه احتمال آسیب به ذهن می رسد.