عکس قهرمانی استقلال حاشیه ساز شد/ درگیری 2 یاغی استقلالی روی بازوبند کاپیتانی

پس از برگزاری مسابقات لیگ استانی موسوم به لیگ قدس، لیگ باشگاه های ایران در سال ۱۳۹۷ در دو گروه به نام لیگ قدس آغاز شد و استقلال در خرداد ۱۳۴۸ با قهرمانی این لیگ را به پایان رساند.

در بازی استقلال مقابل تام اصفهان در دیدار رفت دو تیم در 19 شهریور 1368 نبرد با نتیجه دو بریک به سود استقلال به پایان رسید تا احمدرضا عابدزاده دروازه بان تامی تنها شکست ورزش خود را دید. دوران حرفه ای مقابل استقلال تام در بازی برگشت تهران با یک گل پیروز شد اما در فصل نقل و انتقالات دیدند راه عابدزاده جدا شد و او به استقلال رفت و تا قهرمانی باشگاه های آسیا با آن تیم بود.

عکس قهرمانی استقلال حاشیه ساز شد/ درگیری 2 یاغی استقلالی روی بازوبند کاپیتانی



سرویس داخلی اخبار فوتبال

آنچه در تمرین استقلال قابل توجه است، بستن بازوبند کاپیتانی توسط مجید نامجو مطلق در حضور شاهرخ بیانی است. شاهرخ که سال ها سابقه بازی در استقلال را داشت، پس از دو سال بازی در پرسپولیس به قطر رفت و به فوتبال ایران بازگشت و دوباره استقلال را انتخاب کرد اما در این تیم با نامجو مطلق به خاطر بازوبند کاپیتانی و بیانی به مشکل خورد. حضور در پرسپولیس ناخواسته بود، موتلفه نتوانست بدرخشد، اتفاقی که چند سال بعد تکرار کرد و بعد از سال ها بازی در استقلال راهی پرسپولیس شد.

آن سال بازوبند کاپیتانی بین بیانی، نامجو مطلق و مختاری فر عوض شد که اتفاق خوشایندی نبود و پورحیدری را آزار می داد. این مسئله استقلال در سال 69 با بازگشت شاهین بیانی به استقلال حل شد و پورحیدری بازوبند را به شاهین داد تا بازوبند استقلال در آن سال ها به این شکل حل شود.

استقلالی ها برای رسیدن به این قهرمانی که برای دومین بار پایه قهرمانی خود در جام باشگاه های آسیا شد، مشکلات حاشیه ای زیادی را در طول مسابقات پشت سر گذاشتند.