مدیر مسابقات لالیگا در سن 48 سالگی درگذشت


سرویس خبر شماره: 2016233
3 مه 1403 ساعت 06:22
1.4K امتیاز خبر|

1نقطه نظر

لوئیس خیل، مربی و بازیکن سابق باشگاه های اسپانیایی روز یکشنبه درگذشت.

مدیر مسابقات لالیگا در سن 48 سالگی درگذشت

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، لالیگا از درگذشت لوئیس خیل تورس، مدیر مسابقات این سازمان خبر داد. او همچنین در باشگاه های مختلف اسپانیا بازی کرد و دبیر کل فدراسیون فوتبال اسپانیا (AFE) بود.

او حتی مدرک مربیگری داشت، خیل امروز در سن 48 سالگی در پی یک بیماری درگذشت. خاویر تباس، رئیس لالیگا اولین کسی بود که مرگ خود را اعلام کرد و با همکارش وداع کرد: “مرگ او ضایعه بزرگی برای ما بود، اما او میراثی از صداقت و فداکاری برای ما به یادگار گذاشت.”

قبل از بازی رئال مادرید و بارسلونا، بازیکنان و هواداران به یاد او یک دقیقه سکوت کردند. لوئیس خیل در 28 ژانویه 1976 در La Puebla de Valbona متولد شد.

او فوتبال خود را به عنوان مهاجم برای مایورکا آغاز کرد. در فصل 00-1999 او موفق شد با رئال مورسیا به لیگ دسته دوم صعود کند. او سپس به سویا پیوست، تیمی که توانست با آن در دسته اول بازی کند. او همچنین پیراهن تیم های الچه و آلیکانته را نیز بر تن کرد.

او پس از آویختن کفش هایش از فوتبال دور نماند و در فدراسیون فوتبال اسپانیا شروع به کار کرد که در نهایت به عنوان دبیرکل آن انتخاب شد. خیل سپس به لالیگا نقل مکان کرد، جایی که تا زمان مرگش به عنوان مدیر مسابقات فعالیت کرد.

مجله اخبار فوتبال خارجی