مهدی طارمی، بی خانمان و چرا در فوتبال ایران


سرویس خبر شماره: 1816097 |
28 مارس 1400 ساعت 19:48 |
29,383 امتیاز خبر|

19نظرات

انتخاب خواننده و ورزش نویسی سه

پورتو در آخرین بازی لیگ اروپا در شرایطی قافیه را به حریف قدرتمند فرانسوی خود یعنی لیون واگذار کرد که مهدی طارمی تنها بیست دقیقه در این بازی به میدان رفت اما همان بیست دقیقه فرصتی بود برای نشان دادن خطراتی که می تواند خود را روی آن نشان دهد. هر هدفی ایجاد یک تیم در اروپا. اگرچه او از هافبک ها تغذیه خوبی نداشت، اما در ثانیه های پایانی نزدیک بود دروازه لیون را باز کند، اما شیرجه دروازه بان حریف، فرصت گلزنی احتمالی او را منحرف کرد.
با این حال طارمی سال شمسی را با تفاوتی چشمگیر با سایر فوتبالیست های ایرانی به عنوان بهترین بازیکن سال ایران به پایان می رساند. برای توضیح این عنوان، مرور اسناد پرخواننده و پرخواننده درباره آن کافی نیست.

در این مورد باید آمار شخصی و تیمی او را در نظر بگیریم:
– 34 گل
– 21 پاس گل
– آقای دروازه بان لیگ پرتغال
– جایزه بهترین گل لیگ قهرمانان 2021
– صعود با پورتو به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
– نایب قهرمان پرتغال با پورتو
صعود به جام جهانی با تیم ملی ایران
– برنده دومین گل زیبای سال از نگاه فیفا (جایزه پوش پوشکاش)

همه این دستاوردهای فردی و جمعی به خاطر سال سخت مهاجم ایرانی پورتو بود. بازیکنی که اگرچه پیشکسوت آبی و سفید پرتغالی او را به عنوان استعداد از ریو آوه خرید اما ستاره فوتبال ایران بوشهر تلاش کرده تا به یکی از اعضای بی بدیل این تیم تبدیل شود. او در آن دو سال مبارزه سختی با مهاجمان چند میلیونی و معروفی چون تونی مارتینز، مارگا و لوئیس دیاز برای حضور در تیم اصلی و تبدیل شدن به ستاره اصلی داشت و در نهایت به هدف خود رسید. اینکه هواداران پورتو بیش از هر بازیکن دیگری او را دوست داشتند و سه رسانه معروف پرتغالی بیش از هرکسی درباره او نوشتند.
او اولین بازی خود را در لیگ اروپا برای پورتو در سال 1400 مقابل لیون انجام داد و احتمالاً سال جدید را با یک گل، پاس گل یا پنالتی برای پورتو در مقابل بوآویستا آغاز خواهد کرد و سپس برای بازی برای تیم ملی به کره جنوبی سفر خواهد کرد. و تفاوت چشمگیر او با تمام دوستان و رقبای خود در فوتبال ایران.

امسال را باید به نام مهدی طارمی نوشت و البته امیدواریم سال آینده درخشان تر و گلزن تر باشد. با فرض اینکه او احتمالاً پورتو محبوبش را به مقصدی بزرگتر در تابستان ترک خواهد کرد. تیمی در ایتالیا یا انگلیس یا حتی آلمان که نام مهدی را بیش از پیش بر سر زبان ها می اندازد.
بازیکنی که همه فوتبالدوستان ایرانی مثل پدرش دوستش داشتند کمی زودتر به این موفقیت و حضور در فوتبال اروپا می رسید اما در این سن و سال آنقدر سرش شلوغ است که نباید زیاد نگران تاریخ تولد باشیم. در شناسنامه اش مانند برترین گلزنان فوتبال جهان منهای چند جوان اغلب بالای 30 سال سن دارند. پس طارمی فعلا فرصت کافی برای درخشش دارد.
شاید سال 1400 از نظر ورزشی بهترین سال زندگی مهدی طارمی بوده است، اما نمی توان از چشم انتظاری و اشتیاق شدید ایرانیان برای تماشای طغیان مهدی طارمی در سال 1401 غافل شد. پس به امید تکرار شادی پس از گل او به پاسوس دهفریرا و آغوش باز به روی هواداران تیم ملی، این بار در قطر و پس از به ثمر رساندن گل صعود ایران از مرحله گروهی.



مجله اخبار فوتبال داخلی

اگر پاس ویتیناس در آخرین ثانیه بازی لیون – پورتو به مهدی طارمی می رسید، سال 1400 بدون هیچ ایرادی به پایان می رسید.