پیام سرمربی سابق پرسپولیس به کریستیانو رونالدو

* به نظر شما بهترین نسل برای تیم ملی آرژانتین کدام است؟ نسل مارادونا که در زمان خودش قهرمان جام جهانی شد یا نسل مسی که قهرمان جام جهانی شد؟
همه نسل های تیم ملی آرژانتین از دیدگاه من متفاوت هستند و فکر می کنم نسل مارادونا مانند نسل مسی افسانه ای و استثنایی بود. به نظر من مشکل فقط از مربیان بود. تیم ملی آرژانتین خوش شانس است که همیشه بازیکنان استثنایی در بالاترین سطح دارد، اما مشکل ما این است که در کیفیت مربیان موفق نبوده ایم. به استثنای سابلا که با او در سال 2014 به فینال رسیدیم. این موضوع در مورد بسیاری از تیم ها از جمله تیم ملی عربستان نیز صدق می کند، بنابراین در انتخاب مربیان باید دقت شود. مثلاً تیم ملی عربستان بعد از سال 2006 در جام جهانی 2010 و 2014 غایب بود، نه به دلیل نبود بازیکنان باکیفیت عربستان، بلکه به دلیل کیفیت کادر فنی. این همان مشکلی است که تیم ملی آرژانتین با آن مواجه شده است. مثلا مسی در 5 جام جهانی شرکت کرد اما در 4 تای آن ها شکست خورد، زمانی که در اوج توانایی های بدنی خود بود اما در جام جهانی 2022 موفق شد؛ اما در جام جهانی 2022 موفق به کسب موفقیت شد. در شرایطی که مثل برش های قبلی قوی نبود. مسی در حال پیر شدن بود اما به لطف حضور یک مربی خوب بهترین عملکرد خود را ارائه داد و تیم را به شکلی متمایز مدیریت کرد و بهترین ها را از بازیکنان استخراج کرد.

* بهترین تجربه برای شما در تیم ملی یا الاتحاد یا الهلال چیست؟
من هر سه ایستگاه را موفق و زیبا می بینم و با اعداد ثابت خواهم کرد. با تیم ملی عربستان توانستم بدون باخت به جام جهانی 2006 برسم. ما 4 بازی را بردیم، 2 بازی را مساوی کردیم، 10 گل زدیم و فقط یک گل دریافت کردیم که آمار بسیار خاصی بود. با الاتحاد فقط با یک باخت قهرمان لیگ عربستان شدیم. بعد از آن بدون باخت به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و در آخرین بازی شکست خوردیم. در حالی که مطمئنم اگر این بازی 100 بار دیگر تکرار می شد، آن را نمی باختیم. با الهلال برای اولین بار در تاریخ این باشگاه بدون شکست و با وجود مشکلاتی که وجود داشت از جمله جدایی تیاگو نوز بازیکن برزیلی و جذب یک مصری قهرمان لیگ عربستان شدیم. بازیکن. احمدعلی که به اندازه نوز اجرا نکرد جام را برد، ولیعهد داشتیم.

* در رسانه های خارجی عنوان شده است که الهلال برای جذب مسی اقدام کرده است. به نظر شما او به عربستان سعودی خواهد آمد؟
من نمی دانم ایده مسی چیست و می خواهد منتقل شود یا نه، اما غیرممکن نیست. فوتبال عربستان در حال پیشرفت است و حمایت زیادی از فوتبال این کشور صورت می گیرد و در حال حاضر شاهد حضور کریستیانو رونالدو در لیگ عربستان هستیم. اما از نظر تبلیغاتی، این انتقال بسیار مثبت است. چرا که حضور رونالدو و مسی در یک لیگ، مسابقات را به بالاترین سطح هیجان در فوتبال و همچنین تبلیغات می رساند.

* بعد از دستاوردهای مسی که آخرین آن جام جهانی بود، آیا او به یک اسطوره در تاریخ آرژانتین تبدیل شده است یا فکر می کنید مارادونا همچنان اسطوره اول آرژانتین است؟
انتخاب یکی غیر ممکنه برای من مارادونا اسطوره آرژانتین در زمان خودش است و مسی هم اسطوره آرژانتین در زمان خودش است.

1795660

گابریل کالدرون درباره حضور احتمالی لیونل مسی در مسابقات قهرمانی این کشور صحبت کرد.

پیام سرمربی سابق پرسپولیس به کریستیانو رونالدو

کالدرون که سابقه حضور در ایران و هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را در کارنامه دارد، اکنون در عربستان به سر می برد و در گفت و گوی تفصیلی با شبکه الریاضیه درباره فوتبال عربستان و لیگ آرژانتین در جام جهانی 2022 صحبت کرد:

* عملکرد تیم ملی عربستان در جام جهانی 2022 قطر را چگونه دیدی؟
من از عملکرد تیم ملی عربستان و سازمان دفاعی آنها و تسلط آنها در تله آفساید به خصوص در برابر آرژانتین بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. قبول داریم که تیم ملی آرژانتین در این بازی بد بود، اما عربستان نیز در این تقابل متمایز ظاهر شد و در نهایت موفق شد به پیروزی برسد که قدرت و کیفیت بازیکنان عربستان را ثابت می کند. من از ذهنیت، چالش، میل و اراده ای که از سال 2005 در بازیکنان عربستان دیده ام راضی هستم. همه سعودی ها و اعراب از پیروزی مقابل آرژانتین بسیار خوشحال بودند، اما این نباید تنها هدف باشد و کار ادامه دارد. فراتر. در سال 2006 به بازیکنان گفتم شما می توانید به مراحل دور جام جهانی برسید، فقط باید به آن ایمان داشته باشید. اکنون باید نقش مسئولان و رسانه ها این باشد که به بازیکنان بیاموزند که مانند بازی با آرژانتین با بردهایی متوقف نشوند و در جام جهانی آینده برای آنها هدف بزرگ تری ایجاد کنند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، نام گابریل کالدرون از زمانی که در سال 2006 بدون شکست تیم ملی عربستان را به جام جهانی رساند و در 19 بازی با این تیم 10 گل به ثمر رساند و تنها یک گل دریافت کرد، در عربستان ثبت شده است. وی پس از باخت 5 بر یک مقابل عراق در بازی های غرب آسیا از کار برکنار شد اما پس از مدتی به عربستان بازگشت و هدایت الاتحاد را برعهده گرفت.

* به نظر شما لیگ عربستان برای ستاره هایی مانند کریستیانو رونالدو یا مسی آسان است؟
لیگ عربستان در حال حاضر برای هر بازیکنی سخت است و من به اظهارات چهار ماه پیش خود در مورد دیدار عربستان و آرژانتین که نسبت به قدرت تیم ملی عربستان هشدار دادم، برمی گردم. به رونالدو یا سایر خارجی ها می گویم که اصلاً کار راحتی نخواهید داشت. مطمئنم بعد از چند ماه رونالدو همان حرف هایی را خواهد زد که در مورد فوتبال عربستان گفتم. رسانه های ما وقتی این حرف را زدم شک داشتند اما بعد از بازی با آرژانتین حرف من را فهمیدند و حالا بعد از آمدن رونالدو و احتمال حضور مسی در فوتبال عربستان مطمئن هستند.

* به یاد ماندنی ترین خاطرات دوران کارتان در عربستان چیست؟
من بهترین مراحل زندگی ورزشی و مربیگری خود را در عربستان سعودی گذراندم، بنابراین تمام لحظات من در اینجا باشکوه بود و نمی توانم آنها را فراموش کنم. به خصوص از زمانی که کارم را در عربستان شروع کردم و همه از آمدن من در آن زمان تعجب کردند. من قبلاً تجربه ای به عنوان سرمربی نداشتم اما در اینجا به دستاوردهایی رسیدم که به آنها افتخار می کنم. من از بازیکنان به خاطر کاری که انجام داده اند و روحیه، اشتیاق و ذهنیتشان تشکر می کنم. آنها بهترین بازیکنانی هستند که در زندگی ام مربیگری کرده ام و بدون روحیه و اشتیاق آنها نمی توانستیم به این موفقیت ها دست پیدا کنیم. از شاهزاده سلطان بن فهد تشکر می کنم که به من فرصت مربیگری تیم ملی عربستان را داد. با وجود اینکه من در ابتدا بودم و تجربه نداشتم، سعودی ها به توانایی های من ایمان داشتند و ریسک کردند. من مسئولان را ناامید نکردم و با راهیابی به جام جهانی 2006 بدون باخت به هدف لازم رسیدیم. فکر می کنم این تجربه شبیه اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین است که فدراسیون آرژانتین این فرصت را به او داد و پس از مدت ها قهرمان جام جهانی شد.

* پیروزی تیم ملی عربستان مقابل آرژانتین در کشور شما چگونه بود؟
چهار ماه قبل از شروع جام جهانی، رسانه های آرژانتینی با توجه به اینکه قبلاً مسئولیت تیم ملی عربستان را بر عهده داشتم و در لیگ عربستان فعالیت داشتم، در مورد تیم ملی این کشور از من سوال کردند و گفتم باید باشی. مراقب تیم ملی عربستان باشید، زیرا این تیم آنطور که آنها فکر می کنند آسان نیست. گفتم مسابقه آسانی نخواهد بود و آن گفتگو با نگاهی متعجب مواجه شد و جدی گرفته نشد. بعد از گذشت چهار ماه و باخت ما مقابل تیم ملی عربستان، همه به حرف من آمدند و شروع به مصاحبه کردند و در این باره از من پرسیدند. به آنها گفتم تعجب نکردم زیرا توانایی های بازیکنان عربستان را به خوبی می شناسم.

1795663

* به نظر شما حضور مسی در لیگ عربستان باعث تشویق آرژانتینی ها به دنبال این لیگ می شود؟
نه تنها مردم آرژانتین، که البته تمام دنیا مسابقات مسی را دنبال خواهند کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* دلیل سفر هفته گذشته شما به ریاض چیست؟
من به دعوت باشگاه رئال بتیس اسپانیا به عنوان سفیر این باشگاه برای شرکت در سوپرجام اسپانیا که توسط عربستان سعودی برگزار می شود، آمدم. خاطرات خوبی با این باشگاه دارم و با آنها آمدم چون هنوز با آنها هستم. از اینکه به عربستان سفر کردم و به اینجا برگشتم بسیار خوشحالم زیرا قبلاً برای تیم ملی عربستان و باشگاه های الاتحاد و الهلال کار کرده ام و تجربیات خوبی دارم.

1795662

* مطرح ترین بازیکن عربستانی که در سال های اخیر نظر شما را جلب کرده چه کسی بوده است؟
در حال حاضر انصافاً لیگ عربستان را خیلی دنبال نمی کنم و فقط چند بازی را تماشا می کنم. البته بازی های تیم ملی عربستان در جام جهانی را هم دنبال می کردم به خصوص مقابل آرژانتین. بازیکنان برجسته زیادی در فوتبال عربستان حضور دارند که بارزترین آنها سلمان الفرج کاپیتان تیم ملی عربستان است. به عنوان مربی، بازیکنی را دوست دارم که تاثیر مثبتی روی تیم داشته باشد. مثل سلمان. این مرا به یاد تاثیر سامی الجابر بر تیم و بازیکنان در سال 2006 می اندازد که از تمام توانایی هایش برای تیم ملی استفاده کرد.


سرویس خبر شماره: 1867138
8 فوریه 1401 ساعت 00:51 |
25.2K |

0نقطه نظر

انتقال مسی به الهلال غیرممکن نیست.

* در حال حاضر مربیگری رامون دیاز برای الهلال در لیگ عربستان را دنبال می کنید؟
من چند بازی را دنبال کردم و بازی او را تماشا کردم، چه در دوره فعلی و چه در دوره قبلی خود، جایی که او به فینال لیگ قهرمانان آسیا 2017 رسید و به کسب عنوان نزدیک بود. بدون شک برای او در دوران مربیگری آرزوی موفقیت دارم.

در سال 2009، کالدرون الاتحاد را به قهرمانی لیگ حرفه ای عربستان رساند و با تیمش به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، اما برای تسریع در اخراجش، 1-2 مغلوب پوهانگ استیلرز از کره جنوبی شد. او در سال 2010 با الهلال قرارداد بست و بدون باخت قهرمان لیگ شد.