رضایت استراماچونی از همکاری با قائدی و برونو فرناندز

* آیا الغرافه می تواند در این فصل قهرمان لیگ شود؟
ما باید به تدریج پیشرفت کنیم و من به عنوان رهبر تیم بهترین ثبات را دارم و برنامه ما این است که دو یا سه فصل دیگر برای قهرمانی در لیگ تلاش کنیم زیرا نمی توان انتظار داشت که امسال پنجم شویم زیرا فصل گذشته پنجم شدیم. رقابت را کاهش دهید و قهرمان شوید. البته ما سعی می کنیم تیمی آماده و رقابتی باشیم، این کار در یکی دو روز انجام می شود، فقط کیفیت بازیکنان مطرح نیست، ذهنیت هم مطرح است.

* در مورد غیبت ایتالیا در جام جهانی هم صحبت کنید.
همانطور که می دانید تیم ملی ایتالیا چهار بار قهرمان جام جهانی شده است و فوتبال در کشور من فقط یک ورزش نیست، بلکه بخشی از زندگی و سنت های ماست و در هر خانه و خانواده ای در ایتالیا شاهد فوتبال هستیم. ما ناامید هستیم و این یک شکست برای ما است. چون برای دومین بار متوالی جام جهانی را از دست می دهیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* الغرافه سه بازیکن ملی پوش ندارد.
البته بازیکنان غایب هم داریم، اما به تاثیر آنها در بالای جدول اشاره کردم و فکر می کنم خوب است که تیم های الوقرا، العربی و الغرافه برای صدرنشینی می جنگند. این اتفاق می تواند در لیگ های انگلیس یا ایتالیا نیز رخ دهد، جایی که رقابت به یک یا دو تیم محدود نمی شود. برای من سوال این نیست که کدام تیم قهرمان لیگ می شود، بلکه سوال چالش و اینکه هواداران قبل از آمدن به ورزشگاه از نتیجه بازی مطمئن نیستند.

* 2 ماه مانده به شروع جام جهانی 2022 قطر … چه انتظاراتی از این رویداد دارید؟
من فکر می کنم این یک رویداد تاریخی خواهد بود، نه تنها به این دلیل که برای اولین بار در یک کشور عربی برگزار می شود، بلکه به این دلیل که اولین دوره ای خواهد بود که در “فصل زمستان” برگزار می شود. همانطور که می دانید، ایده فوتبال به سنت های خود پایبند است و جام جهانی همیشه در زمان خاصی از فصل برگزار می شود. این یکی از چالش های قطر است، چالش اول مسابقات و چالش دوم در زمستان برگزار شد. تیم ملی قطر در گروه سختی قرار دارد اما می تواند به مرحله حذفی صعود کند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، این فصل لیگ ستارگان قطر برای الغرافه و آندره آ استراماچونی نسبت به فصل قبل خوب آغاز شده است و پلنگ ها توانستند 12 امتیازی شده و در رده چهارم جدول رده بندی قرار گیرند. یکی از مهم ترین دستاوردهای الغرافه در سال جاری شکست السد بود که پس از سال ها حضور در لیگ قطر رقم خورد.

* آیا اتکای زیاد به بازیکنان جوان آینده حرفه ای شما را به خطر نمی اندازد؟
خیر من یک مربی حرفه ای هستم و زمانی که با رئیس باشگاه در مورد پروژه تیم صحبت کردم، رشد نسل بازیکنان جوان یکی از اهداف باشگاه بود و فکر می کنم یکی از دلایل انتخاب من توسط باشگاه فقط توسعه بازیکنان جوان در طول حرفه من وجود دارد. بازیکنان مهمی مانند کواچیچ در اینترمیلان و برونو فرناندز در اودینزه و مهدی قیدی در استقلال ایران. من همیشه یکی دو بازیکن در تیمم داشتم که بازیکنان جوانی بودند و بعد به بازیکنان مهمی تبدیل شدند، بعلاوه کار مربیگری ام را در تیم آکادمی شروع کردم. بنابراین من به بازیکنان جوان اعتماد زیادی دارم، اما می دانم که کار با آنها آسان نیست زیرا باید تعادل مناسبی بین حمایت از آنها و مجازات آنها پیدا کنید. من این را به عنوان یک نقطه قوت می بینم نه یک ضعف.


سرویس خبر شماره: 1844578
29 شهریور 1401 @ 12:27 |
2.6 هزار امتیاز خبر|

6نقطه نظر

غیبت ایتالیا در جام جهانی یک شکست بزرگ برای ما است

در همین رابطه العرب قطر با سرمربی ایتالیایی مصاحبه ای ترتیب داده بود که در آن وی از مهدی قیدی، وینگر استقلال بوشهری تمجید کرد.

گزیده ای از سخنان استراماچونی در گفت و گو با روزنامه العرب را در زیر می خوانید:

* فصل گذشته زمانی که مربی تیم بودید، گفتید که برای کسب عناوین آمده ام.
من به رفتن فکر نمی کردم، خوشحالم که در الغرافه هستم و حضورم به عنوان مربی این تیم را مدیون جناب شیخ جاسم بن ثامر آل ثانی، رئیس باشگاه هستم. ایده های ما تاکنون بسیار منسجم بوده است، من خوشحالم که روی پروژه الغرافه کار می کنم و همانطور که گفتم سال گذشته با رئیس باشگاه صحبت کردم که برنامه ما یک ساله نیست، بلکه بلندمدت خواهد بود. یک برنامه دو یا سه ساله.

* ارزیابی شما از هفت هفته ابتدایی قهرمانی چیست؟
برای من خوب بود که مسابقات قهرمانی را تا حد زیادی متعادل ببینم زیرا آنها با غیبت بازیکنان بین المللی السد و الدحیل کمی گم شدند. می دانیم که السعد و الدیل بدون بازیکنان اصلی خود بهترین های لیگ هستند، اما به نظر من خوب است که لیگ را در این تعادل ببینیم. در مورد الغرافه هم باید بگویم که می توانستیم امتیاز بیشتری بگیریم اما شروع مسابقات بدون چند بازیکن کلیدی مان سخت بود. اما از طرفی خوشحالم چون از بازیکنان جوان استفاده می کنیم و یکی از بهترین بازیکنان لیگ یاسین براهیمی را داریم.

قیدی که در لیگ نوزدهم و زیر نظر استراماچونی پس از چندین فصل حضور در استقلال توانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد و یکی از بهترین های لیگ لقب بگیرد مورد توجه استراماچونی و الغرافه قرار گرفت اما در پایان او به شباب الاهلی رفت و حالا در بازگشت استقلال یکی از مهره های اصلی تیم ساپینتو شد.

سرمربی سابق استقلال می گوید همیشه از بازیکنان جوانی مانند مهدی قائدی، کواچیچ و برونو فرناندس در ترکیب خود استفاده کرده است.

رضایت استراماچونی از همکاری با قائدی و برونو فرناندز