نه؛ این پرسپولیس کهکشانی نیست / یادت باشه تیم وینگو پر ستاره تر بود / این 4 رقیب رو فراموش نکن

گلزن قهرمانی پرسپولیس در اولین فصل لیگ برتر درباره شانس این تیم در فصل جاری هم می گوید: پرسپولیس در حال حاضر بالای جدول است و طبیعتا بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد. به نظر می رسد برخی از مشکلات فصل گذشته به خصوص در سازمان دفاع برطرف شده است. پرسپولیس مدیریت خوبی دارد و خود یحیی گل محمدی هم تجربه زیادی دارد اما باید زرنگ باشند. پرسپولیس هم رقبای بزرگی دارد. فراموش نکنید که سپاهان اصفهان، استقلال، فولاد یا حتی گل غرسیرجان در این فصل به دنبال قهرمانی هستند و به راحتی تسلیم نمی شوند.

هافبک سال های گذشته پرسپولیس همچنان معتقد است خط هافبک این تیم از آمادگی لازم فاصله دارد و در این خصوص می گوید: بخشی از علت گل نخوردن پرسپولیس در بازی های پرسپولیس یا به قول برخی منتقدان بازی نکردن این تیم است. خوب با عملکرد خط هافبک این تیم برمی گردد. هافبک های پرسپولیس اغلب قراردادهای خوبی دارند و بازیکنان شناخته شده ای هستند. انتظار می رود در طول مسابقه به محوطه جریمه حریف نزدیک شوند، پاس گل بدهند، شوت بزنند و دروازه حریف را باز کنند. در طول مسابقات این تیم کمتر شاهد تیراندازی هافبک ها بودیم و این عیب است. در حالی که پرسپولیس هافبک هایی مثل میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی و حتی سعید صادقی را در اختیار دارد. در هر صورت توقعات از هافبک پرسپولیس بالاست و امیدوارم آنها بتوانند این انتظارات را در لیگ برآورده کنند.

چندی پیش کاپیتان پرسپولیس درباره بازی بعدی این تیم مقابل مس کرمان هم می گوید: نمی خواهم بگویم بازی آسانی است. اما مس کرمان تیم قابل احترامی است که به تازگی از لیگ برتر به لیگ برتر صعود کرده و این دیدار در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود. بنابراین شانس پرسپولیس برای برد در این بازی بسیار بیشتر است، ضمن اینکه یحیی گل محمدی و شاگردانش اصلا نمی خواهند صدر جدول را از دست بدهند و فکر می کنم پرسپولیس با اختلاف 2 گل برنده شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

نه؛  این پرسپولیس کهکشانی نیست / یادت باشه تیم وینگو پر ستاره تر بود / این 4 رقیب رو فراموش نکن

وی ادامه می دهد: البته به نظر من چیزی که می تواند به پرسپولیس آسیب برساند تعطیلات بد لیگ برتر است. در هیچ کشوری هفته یازدهم قهرمانی را تعطیل نمی کنند و بازی ها حداقل تا پایان نیم فصل ادامه دارد. می دانم چقدر برای مربیان سخت است که این بازیکنان را برای 4 هفته باقی مانده تا پایان نیم فصل آماده کنند و بعد تعطیلات نیم فصل برگردد! واقعا برنامه ریزی برای حفظ شرایط بدنی این بازیکنان سخت است. به نظر من مشکل پرسپولیس از دیگر تیم ها هم مهمتر است چون نفرات بیشتری در اردوی تیم ملی حضور دارند و همین موضوع کار را برای یحیی گل محمدی سخت می کند. اگرچه هیچکس شک ندارد که اولویت همیشه با تیم ملی است، اما باید تعامل وجود داشته باشد. لیگ تعطیل شد، شنیدم ظاهرا فقط تیم ملی با نیکاراگوئه بازی دوستانه خواهد داشت. آیا باید اینقدر زود لیگ را تعطیل کرد؟ اگر مسابقات لیگ برتر ادامه پیدا می کرد، بازیکنان شاغل در داخل ایران با آمادگی بیشتری وارد جام جهانی نمی شدند. این در حالی است که تجربه نشان داده سرمربی تیم ملی بیشتر لژیونرها را بازی می کند. باشگاه های خارجی هم اجازه نمی دهند بازیکنان ملی پوش خود خارج از فیفا به اردوی تیم ملی کشورشان سفر کنند. در کل فکر می کنم این موضوع به ضرر تیم های باشگاهی به خصوص پرسپولیس باشد.

نه؛  این پرسپولیس کهکشانی نیست / یادت باشه تیم وینگو پر ستاره تر بود / این 4 رقیب رو فراموش نکن

کم نیستند کسانی که معتقدند این پرسپولیس اتاق های زیادی دارد و به نوعی یک تیم لیگ برتری کهکشانی است. ابراهیم اسدی، کاپیتان سابق پرسپولیس اما این سوال را رد کرد و گفت: به نظر من این پرسپولیس کهکشانی نیست. اصطلاح کهکشانی برای رئال مادرید زمانی که رونالدو، زیدان، فیگو، بکهام، روبرتو کارلوس و غیره داشتند استفاده می‌شد. همزمان. پرسپولیس در لیگ پنجم با مربیگری وینگو بگوویچ کهکشانی یا حداقل کهکشانی تر از پرسپولیس فعلی بود. همین که این تیم بسیار پربار است و به کهکشانی معروف است باعث شد این تیم از هفته پنجم از هم بپاشد و نتواند به هدف خود برسد.

وی ادامه می دهد: البته پرسپولیس بگوویچ شروع بسیار خوب و طوفانی در لیگ برتر داشت اما به حاشیه آمد و نتوانست ظاهر شود اما داستان تیم فعلی فرق می کند. پرسپولیس بازیکنان خوبی داشت و مهره های شناخته شده ای به آن اضافه شد و تا امروز از نظر جمع بندی و جمع بندی خوب عمل کرد و به بالای جدول رسید. شاید این تیم هنوز نتوانسته به خواسته یحیی گل محمدی در ایجاد موقعیت و یا ارائه فوتبال هجومی دست پیدا کند اما بدون شک در آینده نزدیک این تیم فوتبال تماشاگر پسند ارائه خواهد کرد.