سپاهان جدول 70 را پایین می آورد


سرویس خبر شماره: 2012271
16 آوریل 1403 ساعت 11:00 ب.ظ.
41.1 هزار امتیاز خبر|

52نقطه نظر

چهره جدید سپاهان پرتغالی در لیگ برتر;

تیم فوتبال سپاهان چهره جدیدی را در ورزشگاه یادگار امام تبریز به نمایش گذاشت که تا به حال از این تیم و سرمربی پرتغالی اش ندیده بودیم.

سپاهان جدول 70 را پایین می آورد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سپاهان یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین دیدارهای فصل را با نتیجه ای سپری کرد که اصلا به آن عادت ندارد. آنها پس از 5 ماه در یک مسابقه به تساوی رسیدند و به اولین نتیجه 0-0 خود در این فصل دست یافتند که عموماً رایج ترین نتیجه در فوتبال ایران محسوب می شود.

ضمن اینکه اولین 0-0 سپاهان در 29 بازی اخیر بود و در 25 بازی دیگر، سپاهان حداقل یک گل به حریف خود زد. نکته قابل توجه دیگر این است که سپاهان در دیداری که موفق به گلزنی نشد برای اولین بار شکست نخورد. پیش از این سپاهان در 3 بازی بدون گل 3 شکست مقابل آلومینیوم اراک، شمس آذر و استقلال متحمل شده بود.

نتیجه دیدار تراکتورسازی و سپاهان برای خوزه مورایس و پاکو خامس بسیار مهم بود و حتی می توان گفت برای دو سرمربی پرتغالی و اسپانیایی اصفهانی ها و تبریزی ها افتخارآفرینی کرد. از طرفی همه از پاکو خمس به خاطر شکست های پیاپی اش مقابل مدعیان قهرمانی انتقاد کردند و از طرف دیگر اگر سپاهان بعد از نتایج ضعیف سه ماهه پایانی سال 1402 در بازی دیگری شکست خورد، می توان با این توصیف استدلال کرد. تساوی بدون گل نه برای پاکو خامس و نه برای مورایس با توجه به سابقه لیگ برتری آنها ارزشمند و مهربان نبود، اما باعث شد هر دو سرمربی به اهداف خود در این مرحله از فصل برسند. ضمن اینکه شکست نخوردند و این موضوع مهم این دیدار فراموش نشدنی فوتبال ایران بود.

2007224

در واقع با تنها امتیازی که تراکتور و سپاهان کسب کردند، همچنان پشت سر سرخابی پایتخت هستند و امیدوارند رویاهایشان ادامه داشته باشد و جام بیست و سوم فوتبال ایران در جایی غیر از تهران اهدا شود.

اگر بخواهیم این مقاله را با تمرکز بر سپاهان ادامه دهیم، مورایس تصمیم گرفت از جهنم ورزشگاه یادگار امام تبریز که سال گذشته آن را تجربه کرده و به خوبی از عواقب شکست در این ورزشگاه آگاه است، نکته حساس و تعیین کننده ای را ترسیم کند. شروع به تغییر سیستم و روش حاکم در سپاهان در دوران حضورش کرد. فصل گذشته سپاهان با 65 امتیاز به پایان رسید و دومی بدون پیروزی عجیب استقلال و 7 گل در بازی پایانی فصل مقابل تراکتورسازی بهترین خط حمله لیگ برتر را داشت و این فصل با آن طلایی فوتبال ایران است. سرمربی پرتغالی با اختلاف بهترین خط حمله لیگ برتر محسوب می شود. این آمار زمانی در سپاهان جالب می شود که بدانیم چه فصل گذشته و چه در فصل جاری آمار خوبی در فاز دفاعی ثبت نکرده اند. تیم مورائیس فصل گذشته را با زدن 17 گل و به ثمر رساندن چهارمین خط دفاع برتر لیگ برتر به پایان رساند و در این فصل هفتمین خط دفاعی برتر لیگ محسوب می شود، هرچند در رده چهارم قرار دارد!
در واقع با این آمار ثبت شده می توان نمایش سپاهان در ورزشگاه یادگار امام را توجیه کرد.

2007222

مورایس در این دیدار با وجود اینکه ترکیب تهاجمی را معرفی کرده بود، بسیار محافظه کارانه بازی کرد و در نیمه دوم آگاهانه برای حفظ امتیاز خود عقب نشینی کرد و در نهایت موفق به انجام این کار شد. امروز بین فوتبال هجومی و نتیجه با توجه به سبک غالب فوتبال ایران به نظر می رسد با وجود انتقادات، دومی را انتخاب کرده است.

مورایس با این تک امتیاز شانس قهرمانی تیمش را حفظ کرد و اجازه نداد شکست احتمالی او و شاگردانش را به دل بحران بفرستد. حالا با یک دیدار معوقه که در ورزشگاه نقش جهان مقابل ذوب آهن برگزار می شود، همچنان به قهرمانی امیدوارند و البته انتظار نمی رود دوباره مقابل رقبای خود لغزش بدهند.

برای اطلاع بیشتر از دیدارهای سپاهان و شانس قهرمانی این تیم به بررسی بازی های باقی مانده این تیم در لیگ بیست و سوم می پردازیم:

صنعت نفت آبادان (ورزشگاه تختی آبادان)
نساجی مازندران (ورزشگاه نقش جهان)
ذوب آهن (ورزشگاه نقش جهان)
مارین بندر انزلی (ورزشگاه نقش جهان)
پرسپولیس (ورزشگاه آزادی)
استقلال خوزستان (ورزشگاه نقش جهان)
مس رفسنجان (ورزشگاه شهدای من رفسنجان)
هوادار (ورزشگاه نقش جهان)
آلومینیوم اراک (ورزشگاه امام خمینی اراک)
شمس آذر (ورزشگاه نقش جهان)

نگاهی به دیدارهای سپاهان نشان می دهد که مورایس و شاگردانش با بازی برابر استقلال، تراکتور و گل گهر فصل سختی را پشت سر گذاشتند و حالا فقط دیدار مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را در پیش دارند و در بقیه بازی ها به راحتی به مصاف حریفان بیشتری خواهند رفت. فصل مسابقات. هرچند حضور رقبایی چون ملوان، آلومینیوم و نساجی مازندران با توجه به پیشینه عملکرد مورایس و سپاهان مقابل آنها نگران کننده به نظر می رسد.

لازم به یادآوری است که اگر سپاهان در نیمه اول بازی با باشگاه فوتبال خوزستان با مشکلات عجیبی در خصوص سقف بودجه، تصمیمات کمیته انضباطی و برخی مشکلات داوری مواجه نمی شد، شرایط برنامه مسابقات می توانست کاملا متفاوت باشد. این روزها.

2007225

صفت پرسپولیسجدول 70 امتیازی را باز کنید

با تمام این تفاصیل، سپاهان در حال حاضر با 38 امتیاز در 20 مسابقه و 30 امتیاز بالاتر از این تیم در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد. با این توصیف، سپاهان در رویایی ترین حالت موفق شد 68 امتیاز را به دست آورد که برخلاف هدفی که این تیم در رختکن ورزشگاه نقش جهان ترسیم کرده بود و به 70 امتیاز برای قهرمانی رسید. بنابراین به نظر می رسد در شرایط فعلی باید این تصویر را تخریب کنند و هدف واقعی دیگری را جایگزین هدف خود کنند.

اما نکته خوشبینانه در این بین برای سپاهان این است که لیگ بیست و سوم به شدت پیگیری می شود و تیم های همبسته در این مسابقات کم نیستند و به همین دلیل احتمال از دست دادن امتیاز هم برای سپاهان و هم برای سه تیم دیگر وجود دارد. در بالای جدول اما برخلاف دو فصل گذشته که استقلال و پرسپولیس با 68 و 66 امتیاز قهرمان شدند، عجیب نیست که قهرمان لیگ بیست و سوم با امتیازی حدود 60 به این موفقیت دست پیدا کند.

2007277
تابلوی نصب شده در رختکن ورزشگاه نقش جهان که نشان دهنده هدفی بزرگ برای ششمین قهرمانی سپاهان در تاریخ لیگ برتر است.

در واقع از بازی های باقی مانده 4 تیم مدعی قهرمانی لیگ بیست و سوم می توان به این نتیجه رسید که در صورت عدم لغزش و از دست دادن امتیاز سپاهان مقابل حریفان این تیم، فکر قهرمانی این تیم می شود. دور از ذهن نخواهد بود به همین دلیل سپاهان باید بدون توجه به رقابت های باقی مانده و نتایج سایر رقبا برخلاف گذشته که با اطمینان بازی می کرد در هر مسابقه با دقت به دنبال کسب 3 امتیاز باشد و سپس منتظر اشتباهات رقبا باشد.

سپاهان و مورایس ترسناک ترین تیم لیگ برتر این فصل و فصل گذشته هستند و آمار خط حمله آنها نیز این را ثابت می کند. آنها تنها در خط دفاعی عملکرد قابل قبولی برای قهرمانی نداشتند که با توجه به استراتژی متفاوتی که مورایس مقابل گل گهر سپس تراکتور به کار گرفت و موفق به ثبت 2 کلین شیت و 4 امتیاز مهم شد، به نظر می رسد شرایط این دپارتمان ممکن است. همچنین برای آنها که برای دومین بار موفق به ثبت دو کلین شیت متوالی در این فصل شدند، اتفاق خوبی خواهد بود.

مجله اخبار فوتبال داخلی