صحبت های محمد رویانیان در دفاع از فوتبالیست ها

* ورزشکاران پایتخت کشور هستند
توسعه ورزش و توجه به ورزشکاران رشته های مختلف برای نشاط یک ملت و الگو قرار دادن جوانان برای رسیدن به سلامتی و نشاط به جای تحت تاثیر قرار گرفتن تحت تاثیر مواد مخدر و موارد مشابه عقلانی است. این سوال باید مورد احترام همه ما باشد. ورزشکاران ما سرمایه های کشور هستند، چه در سطح شهرداری، چه استانی و چه کشوری. ورزشکار بودن یک هنر، یک ارزش، یک نماد است و بیانگر نشاط، نشاط و توان جسمی و روحی جوانان کشورمان است. ای کاش امکان ورزش در ابعاد مختلف برای همه جوانان ایران و سراسر کشور وجود داشته باشد.

جوانان امروز از پرچم و خاک و ملت و دین این کشور دفاع خواهند کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمد رویانیان، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با “مجله اخبار فوتبال” نکاتی را در خصوص موج جدیدی که در فضای مجازی پیرامون فوتبالیست ها به راه افتاده و جایگاه اجتماعی آنها بیان کرد.

* ورزش در برابر منفی بافی معروف است
ورزش در برابر منفی معروف است. اگر ورزشکاری مرتکب اشتباه یا تخلفی شود، جرمی مرتکب شود، اظهار نظرهای عجیب و غریبی کند که مال او نیست یا میلیاردها پول دریافت کند، ما به آنها کاری نداریم. ما باید به کل جامعه ورزش کشور افتخار کنیم. فوتبال، کشتی، تنیس، والیبال، قایقرانی، شنا، کوهنوردی و… ارزش و سرمایه ای است که باید به آن نزدیک شد و توسعه پیدا کرد.

خلاصه ای از این کلمات را در زیر می خوانیم:

*به پوشک دست نزنید
این عادلانه نیست که گروه خاصی از ورزشکاران را زیر سوال ببریم. هر کس در هر رشته، پست و قشری می تواند مرتکب تخلف یا خطا شود. این انصاف نیست که کل این جامعه یا این طبقه را بزنیم. را


سرویس خبر شماره: 1832489
16 جولای 1401 ساعت 13:51 |
9.9 هزار امتیاز خبر|

6نقطه نظر

* درخشش ورزشکاران دفاع از پرچم کشور است
یکی از مسائلی که من به آن اعتقاد دارم این است که اگر ورزشکاران ما در میادین بین المللی خوب بدرخشند باعث غرور ملی و دفاع از پرچم ما می شود. همچنین نوعی دفاع و مقدس است و ارزش دارد. اینکه یک ورزشکار در خارج از کشور بدرخشد باعث افتخار کشور ماست و پرچم ما را به اهتزاز در می آورد. بنابراین مقایسه ورزشکاران با شهدا را قابل قبول نمی دانم و معتقدم جوانان ما توانایی دفاع از حریم این کشور را در زمان مناسب دارند. الان هم بر این عقیده ام که ورزشکاران ما سنگر دفاع فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی کشور عزیزمان هستند و مدال و افتخار می آورند و در دنیا شهره می شوند. این سرمایه مثبت است و نباید نگاه منفی داشت.

* تشبیه یک فوتبالیست و یک شهید پوچ است
مقایسه بین بازیکنان فوتبال و شهدا اساساً مقایسه متفاوتی است. از یک سو نسبتی با هم ندارند و از سوی دیگر هیچکس نمی تواند شأن شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و رهبرشان حاج قاسم سلیمانی را با شخص دیگری مقایسه کند. شهدا را فقط می توان با شهدا مقایسه کرد. ما که زنده ایم نمی توانیم خود را در حد شهدا قرار دهیم.

* جوانان امروزی همان قدیم ها هستند
در پایان حرف من این است که کسی را با شهدا مقایسه نکنید. ما فقط می توانیم یک شهید را با شهید دیگر مقایسه کنیم. اتفاقا جوان های امروزی همان جوان ها هستند. در آن زمان شرایط جنگ بر ما تحمیل شد و این جوانان از وطن و ناموس دفاع کردند. الان هم جوانان ورزشکار ما سرباز و مومن این کشور در زمان مناسب هستند و به پرچم جمهوری اسلامی افتخار می کنند و از پرچم و آب و خاک و ملت و دین دفاع می کنند. ما الان جنگ نداریم و جنگ ما اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و…

* رفتار مدیریت مؤید این سخنان است
رهبر معظم انقلاب از همه موفقیت های جوانان ما در همه رویدادهای ورزشی به ویژه مسابقات بین المللی تجلیل کردند. وقتی رهبر بزرگ آنها بلافاصله پس از موفقیت در مسابقات مختلف بین المللی، المپیک و جام جهانی پیام داد و از آنها تشکر کرد، حرف من را تایید می کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* ورزش در برابر ناهنجاری هاست
ورزشکاران جوان از طریق تیم ملی برای کشور تلاش می کنند و در عرصه ورزش و فوتبال فعال هستند و برای نشاط کشورشان می جنگند. آنها سرمایه های ارزشمند و قابل احترامی برای کشور ما هستند و باعث همبستگی ملی می شوند. اصولاً ورزش های حرفه ای مانند فوتبال، کشتی، تنیس، والیبال، بسکتبال و… از یک سو نشاط اجتماعی را به همراه دارد، از سوی دیگر نماد سلامت جسمی و روحی یک جامعه و مخالف است. ناهنجاری های اجتماعی، به ویژه اعتیاد و انواع خاصی از اعتیاد. .