محرومیت دائم برای ستاره اوکراینی؛ در روسیه بمان!

فدراسیون فوتبال اوکراین تصمیم گرفت تیموشوک ستاره سابق تیم ملی را تا پایان عمر از بازی در اوکراین محروم کند.


سرویس خبر شماره: 1817646 |
13 فروردين 1401 ساعت 09:54 |
6,181 امتیاز خبر|

0نظرات

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حمله نظامی روسیه به اوکراین تبعات زیادی برای فوتبال این دو کشور داشت.
رکورددار سابق تعداد بازی های ملی برای اوکراین نه تنها همکاری خود را با زنیت سن پترزبورگ قطع نکرد، بلکه علناً حمله روسیه به کشورش را محکوم نکرد.
این مشکل باعث شد تا فدراسیون فوتبال اوکراین این اقدام را نقش رفتار اخلاقی و بازی جوانمردانه بداند و تیموشوک را تا پایان عمر از حضور در اوکراین محروم کند.
این بازیکن دیگر در این کشور مجوز بازی حرفه ای نخواهد داشت، تمامی جوایز و مقام هایی که کسب کرده و تمامی مدال هایش در لیگ اوکراین، جام حذفی و سوپرجام حذف شده و از تیم ملی کنار گذاشته می شود. این بازیکن همچنین عنوان شهروند افتخاری لوتسک، زادگاهش را از دست می دهد.
پدرخوانده تیموشوک گفت: «یک ورزشکار در این سطح باید از اوکراین حمایت کند و جلوی اقدامات روسیه را بگیرد. او این کار را نکرد. انتظار چنین سکوتی را از او نداشتم. شرم آور است زیرا او همیشه یک وطن پرست بود که اوکراینی صحبت می کرد و با افتخار از پرچم دفاع می کرد.
وی با انتقاد از وضعیت این بازیکن در زنیت گفت: تیموشوک پس از انتقال به زنیت سن پترزبورگ قربانی تبلیغات روسیه شد، مغزش شست و شوی مغزی شد، ما رابطه خود را با او قطع کردیم. “
یکی از دوستان او افزود: “او دیگر کسی نیست که من در کودکی می شناختم.” از مردی که مدتهاست با علائم سنت ژرژ در خیابان های روسیه قدم زده است نباید انتظار واکنش واضح و قابل توجهی داشت.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که 13 بازیکن و مربی اوکراینی همچنان در روسیه مشغول به کار هستند و 5 نفر از آنها در لیگ برتر روسیه با تیم هایی از جمله دینامو مسکو و روستوف حضور دارند.



مجله اخبار فوتبال خارجی