نقد و بررسی بازی جام جهانی ۲۰۱۸؛ اوج لذت و هیجان جام جهانی فوتبال مجله اخبار فوتبال

در سال 83 نوازی با قراردادی بالارهسپار باشگاه صبا باتری شد و دو سال بعد دوباره به استقلال برگشت. علی موسوی متولد اردیبهشت سال 52 و شهر قهرمان پرور خرمشهر است. ابراهیمی به مانند سپاهان، در استقلال نیز خوش درخشیده است و توانسته در این تیم، دو بار متوالی و در سال های 95 و 96 به عنوان برترین هافبک فوتبال ایران شناخته شود. اولین باشگاه حرفه ای علی موسوی، باشگاه پاس بود که به مدت دو سال در آن بازی کرد. سید حسین حسینی شروعی بر 70 مرد تاریخ گذار باشگاه استقلال است که سال بسیار موفقی را در بین آبی های پایتخت گذراند. فیفا از دسامبر ۱۹۹۲ اقدام به ردهبندی تیمهای ملی کشورهای عضو بر پایهٔ قدرت نسبی تیمها کرد. • پیرو اطلاعیه کشور قطر مسافران توریستی عازم به کشور قطر با ویزای فرودگاهی باید دارای Credit Card و یا Debit Card یا کپی از گردش حساب سه ماهه آخر به زبان انگلیسی به نام خود مسافر یا سرپرست مسافر باشد. پیش تر عزیزالله محمدی به عنوان یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام خود را قطعی کرد اما حیدر بهاروند از نهایی کردن ثبت نام خود انصراف داد. این دروازه بان خوش آتیه در لیگ برتر هفدهم توانست به تنهایی هم رکورد کلین شیت در لیگ برتر و هم کل ادوار لیگ را به نام خود و باشگاه استقلال به ثبت برساند.

وی پس از گذراندن چندین سال ناموفق در تیم های ذکر شده بار دیگر در سال 92 به استقلال برگشت و در مدت یک سال، فقط 13 بازی برای این تیم انجام داد. البته ممکن است محرمانگی در یک قرارداد مجزا به توافق طرفین برسد. همچنین تماشاگران مسلمانی که ممکن است در فواصل دورتر از محل نمازخانه در ورزشگاه نشسته باشند، برای اقامه نماز با همراهی کارکنان باشگاه به نمازخانه هدایت خواهند شد. “ورزش سه” نوشت: ساعتی قبل سرخپوشان پایتخت با کسب پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان موفق شدند برای چهارمین فصل متوالی قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن بگیرند و چهار هفته مانده به پایان لیگ نوزدهم، جشن قهرمانی را به پا کنند؛ پس از ثبت این رخداد تاریخی چهرههایی چون علی دایی، علی کریمی، مهرداد میناوند که از ستارگان سالهای نه چندان دور پرسپولیس به شمار میآیند در کنار افشین پیروانی و کریم باقری که در کادرفنی فعلی سرخپوشان نیز حضور دارند و البته هنرمدانی چون احسان علیخانی مجری برنامه عصر جدید و دیگر چهرههای شاخص ورزشی و فرهنگی به این تبریک این قهرمانی پرداختند.

در بخش نهم این سلسله گزارشها، بازیکنانی که در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر سال ۹۹ قرار گرفتهاند را بدون هیچ ترتیب خاصی مرور میکنیم. «تاریخ ایرانی» جام جهانی فوتبال را به روایت تصاویر مرور کرده است. موسوی یکی از بدترین مصدومیت ها را تجربه کرد و بر اثر پارگی شکم نتوانست دیگر به فوتبال خود ادامه دهد. الف رمزی سرمربی تیم ملی انگلیس که در جام جهانی ۱۹۶۶ به قهرمانی رسید، پس از پایان بازی به سرعت درون زمین دوید تا مانع از تعویض لباس بازیکنش جورج کوهن با حریف، آلبرتو گونزالس آرژانتینی شود. اکنون دیاز یکی از کاندیداهای کسب جایزه بازیکن سال اتحادیه بازیکنان حرفهای فوتبال انگلیس است. البته در آن زمان تنها تیم ملی انگلیس یک تیم حرفهای بود و سایر تیمها دارای بازیکنان آماتور بودند و به همین دلیل در دو دوره بعدی المپیک، مدال طلا را انگلیس کسب کرد.

یا برخی دیرتر خسته میشوند و در طول بازی میتوانند تعداد حملات بیشتری را روی دروازهی حریف ایجاد کنند. این بازیکن عالی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۲ شروع کرده و تا سال ۲۰۱۵ در تیم جوانان کیه وو ورونا بازی کرده است. اما تنها بازیکن پرسپولیس که در حد پیامک جویای حالم شد بشار رسن عراقی بود. هر چند ممکن است ترکیب تیم آبی برای بازی های رسمی تغییراتی داشته باشد اما از هم اکنون پیش بینی می شود ساپینتو در حال آماده کردن استقلالی تهاجمی با قدرت در دفاع است. از خوبی های تیم ساپینتو در دو بازی دوستانه اخیر بسته نگه داشتن دروازه تیم آبی بود. چرا که استقلال به عنوان تیم قهرمان در اختیار تیم ساپینتو قرار گرفته و کار او سخت تر است.

بازیکنان عالی همیشه تمام زمین را تحت سیطره خود دارند به خصوص زمانی که توپ در اختیار آنهاست. در این ترکیب بدون شک روزبه چشمی، سیلوا و جلالی نقش سه مدافع مرکزی را بازی کردند. به گزارش گروه ورزش خبرگزاری صداوسیما ، تیم ملی فوتبال بانوان در سومین دیدار خود در مسابقات آسیای مرکزی یا «کافا» کافا از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به مصاف ترکمنستان رفت و با نتیجه چهار بر صفر این تیم ر اشکست داد. از همین جا به شما و به همه ی اهالی این روستا اعلام میکنم که تا آخرین لحظه ی جنگ از نبرد با دشمن کوتاهی نکنم.» مردم از … رسانه تیم فوتبال آرسنال در این باره نوشت: «در نتیجه شنیدن صحبتهای شما و جامعه فوتبال، طی روزهای اخیر، ما از مسابقات سوپرلیگ پیشنهادی خارج میشویم. حتما شما هم یکی از بینندگان با اشتیاق چند دوره از بازی های جام جهانی بوده اید خاطرات زیادی از آن در خاطر دارید؛ خاطراتی از شکست ها، پیروزی ها، اشک ها و لبخندها. تیم ملی فوتبال ایران سه دوره به المپیک راه یافته است(المپیک 1964 توکیو، المپیک 1972 مونیخ و المپیک 1976 مونترال).

بدین دلیل که مکان قرارگیری دروازه بان در فوتبال، همیشه بین توپ و گل میباشد ، به همین خاطر باید همیشه بر روی توپ تمرکز کامل را داشته باشد. Football Strike گرافیک خوبی دارد و در زمینهی گیمپلی نیز مانند دیگر بازیهای جذاب استودیو Miniclip احتمالا تا مدتها شما را مجذوب خود نگهمیدارد. این بازیکن قبل از بازی در شرایط خوبی قرار داشت و ناگهان به صورت عادی به زمین افتاد و به نظر می رسید جای هیچ نگرانی وجود ندارد ولی چنین نبود. آدرس برخی از خانه های بازیکن های فوتبال لو رفته است و همین موضوع باعث شده تا مزاحمت های بسیاری برای آن ها به وجود بیاید. بازی های چشم نواز نیکبخت باعث شد تا وی بلافاصله در فصل بعد و در سال 78 راهی تیم استقلال تهران شود و به مدت 7 سال و تا سال 85 در این تیم بازی کند. او چندین بار در آلمان جراحی کرد، اما سودی نداشت و باعث شد موسوی چند سال زودتر مجبور به خداحافظی از فوتبال شود. چرا که اگر استقلال همان تیم فصل گذشته باشد ممکن است دوباره قهرمان نشود اما اگر به تیم بهتری تبدیل شود شانس بیشتری برای تصاحب دوباره جام خواهد داشت.

حتی تر سخت از دوره مربیگری فرهاد مجیدی چون در فوتبال تکرار قهرمانی سخت تر از قهرمان شدن است. وی همچنین در آسیا هم به عنوان نایب قهرمانی و سومی با استقلال رسیده است. مارادونا با تیم بارسلونا تنها به یک عنوان قهرمانی کوپا دل ری دست یافت؛ سپس به تیم ناپولی پیوست که در زمان خود در کنار تیمهایی مثل یوونتوس، آ ث میلان، رم و اینترمیلان از برترین تیمهای باشگاهی ایتالیا به حساب میآید. مربی جدید که می آید نقشه خود را می چیند و تیم را با یک طرح و برنامه جدید آماده رقابت می کند. پس از انحلال شاهین با درایت امیر مسعود برومند و رایزنیهای مرحوم دهداری، چند تن از بازیکنان قبلی شاهین در ترکیب تیم دسته دومی پرسپولیس قرار گرفته و ترتیب یک مسابقه با تیم جم آبادان (که در آن زمان تیم صاحب نامی بود) را دادند و پس از آن تمامی اعضای شاهین به پرسپولیس پیوستند و محبوبیت شاهین بلند پرواز را به پرسپولیس هدیه کردند. وی در ادامه افزود: اضافه شدن یک مهاجم به تیممان کمک می کند. جریان افشا شدن خانه علی کریمی نیز بسیار جذاب است. لیگ برتر خلیج فارس یا لیگ برتر فوتبال ایران، مسابقات لیگ حرفهای و بالاترین سطح مسابقات باشگاهی لیگ فوتبال ایران است که بعد از لیگ آزادگان آغاز به کارکرد.

نوازی با کمک او فوتبال خود را از بانک ملی و آکادمی استقلال شروع سایت akhbarfootball کرد. او بعد از گلزنی و درخشش در تیم کلن آلمان به بایرن لورکوزن رفت. او در مجموع 12 سال موفق در تیم آبی های پایتخت داشت و نزدیک به 250 بازی برای استقلال به میدان رفت. محمد نوازی که اکنون 43 سال سن دارد، متولد شهریور سال 53 در شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی است. علیرضا واحدی نیکبخت که اصلیتی مشهدی دارد، در دو دوره زمانی جزو بازیکنان باشگاه استقلال به شمار می رفت. بازیکنان فوتبال دو تیم 11 نفره هستند که با یک توپ فوتبال بر روی چمن طبیعی یا مصنوعی با هدف گلزدن باهم رقابت می کنند.

تا سال ۱۹۸۲، تنها تیمهای خارج از اروپا و آمریکای جنوبی که از دور اول صعود کردند عبارت بودند از: ایالات متحدهٔ آمریکا، نیمهنهایی در سال جام جهانی ۱۹۳۰؛ کوبا، یک چهارم نهایی در سال جام جهانی ۱۹۳۸؛ کرهٔ شمالی، یک چهارم نهایی در جام جهانی ۱۹۶۶؛ و مکزیک، یک چهارم نهایی در جام جهانی ۱۹۷۰. نکته جالبی که در قسمت اول به چشم میخورد، عبارت Revival به معنای تقویت و احیا است. ازاین ترکیب استقلال در مصاف اول و دوم که در کانال رسمی باشگاه منتشر شده این امر کاملا پیداست؛ سید حسین حسینی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، مهدی مهدیپور، زبیر نیکنفس، کوین یامگا، جعفر سلمانی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی. طبیعتا جعفر سلمانی و صالح حردانی وینگ بک های تیم بهشمار می روند. برای مثال تیم ملی عربستان کمی بهتر از ایران ظاهر شده است و این در حالی است که در رده بندی فیفا که معتبر ترین رده بندی ممکن تیم های ملی است ، تیم ایران رتبه بسیار بهتری دارد. موسوی آن قدر در استقلال خوب بود که از این تیم راهی فوتبال آلمان شود و در لیست 70 نفره بزرگان استقلال جای بگیرد.

ادامه راه فرهاد توسط ساپینتو نه تنها عیب نیست بلکه حسن است و یک درس خوب برای مربیان وطنی است که راه های خوب مربی قبلی را ادامه دهند؛ بهکارگیری سه مهاجم که در این ترکیب سجاد شهباز زاده در راس، پیمان بابایی و یامگا در کناره ها هستند بدین معنی است که مربی پرتغالی همان طور که در دفاع از 3 بازیکن استفاده کرده در خط حمله هم از سه بازیکن استفاده می کند و تاکید روی بازی تهاجمی استقلال دارد. ساپینتو در استقلال راه فرهاد را می رود و فرهاد راه استراماچونی را طی کرده بود؛ البته که مربی پرتغالی با تماشای فیلم بازی های استقلال در فصل گذشته با وجود قهرمانی پی به عیب های استقلال هم برده است و تلاش می کند استقلال را در فوتبال سه دفاعه به تیم بهتری تبدیل کند. به نظر می رسد ساپینتو که در تیم موریننزه تیمش را با 4 مدافع راهی میدان می کرد دراستقلال فوتبال سه دفاعه را تکرارخواهد کرد. آن ها بیست سال بعد و در فینال جام جهانی ۱۹۵۰ و با شکست برزیل در خانه خود در ورزشگاه ماراکانا موفق شدند دومین عنوان قهرمانی جهان را نیز در تاریخ ثبت کنند. آخرین قهرمانی «یازده ملی پوش» «سیاه و سفید» در رقابت های جام جهانی فوتبال به حدود ۵ سال پیش باز می گردد.

باید در جای مناسب و لحظه مناسب قرار بگیرید نه خیلی زود و نه خیلی دیر. باشگاه ورزشی پرسپولیس به عنوان یکی از پر افتخار ترین تیم ها فوتبال ایران و آسیا، بخشی از وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود را در گرو رشد و پرورش استعداد های نوجوان و جوانی می بینید که می توانند افتخار آفرینان آینده باشند، نه تنها در سطح ورزش کشوری بلکه به عنوان مهره های کلیدی در تیم ملی و رویداد های جهانی. مرتضی کامرانی سهم مهمی در شکوفایی استعداد محمد نوازی و برخی از چهره های مهم استقلال نظیر فرهاد مجیدی و علی لطیفی داشته است. رقیب همیشگی او فرناندو تورس شانس دعوت شدن به تیم ملی را ندارد اما راموس از ارکان اصلی تیم ملی اسپانیاست و با توجه به برندهایی که از آنها استفاده میکند شاید خوش لباسترین چهره اسپانیاییها نیز محسوب شود. به گزارش فارس ،در دقيقه 14 مسابقه شوت سعيد دقيقي به تير افقي دروازه استقلال خورد و بعد از ورود به درون دروازه بيرون آمد که کمک داور اعتقادي به گل نداشت اما تصاوير آهسته تلويزيوني نشان داد که توپ از خط دروازه استقلال گذشته است. اسحاق سبحاني در دقيقه 63 و سعيد دقيقي در دقيقه 81 براي سايپا گلزني کردند.

وجود ورزش راگبی در کنار فوتبال، باعث شده بود تا فوتبالیستها، بخشهایی از قوانین راگبی را در فوتبال استفاده کنند؛ حمل توپ با دست یکی از همین قوانین خودساخته توسط بازیکنان بود! بازی های درخشان او در استقلال باعث شد به سرعت لژیونر و راهی فوتبال آلمان شود. استقلال با شیوه سه دفاعه یک فصل را بدون شکست پشت سر گذاشت و قهرمان لیگ برتر شد. یک هفته پس از دیدار نهایی جام اکو ایران وارد کارزار مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا شد. تیم ملی فوتبال ایران در اولین اردو مقدماتی خود به الجزایر سفر کرده بود. حسین حسینی یکی از انتخاب های کارلوس کی روش برای سفر به روسیه نیز خواهد بود و در آینده بیشتر از این دروازه بان آبی پوش خواهیم شنید. من در سن ۱۷ سالگی در جام جهانی نوجوانان به مصر سفر کردم و با استقبال خوب هواداران مواجه شدم. پیروز باتعصب. این لقبی است که هواداران استقلال به یکی از بهترین مدافعان خود که نزدیک به 8 سال در این تیم بازی کرده است داده اند. بدون شک نظرها و معیارها در خصوص بهترین ها متفاوت بوده و این مطلب نیز بر اساس سلیقه شخصی نویسنده و دوستانی که بنده را در این زمینه یاری داده اند، تهیه شده است.