هافبک سابق لیورپول پنجمین جام را در 3 سال به عنوان سرمربی جوانان کسب کرد – باشگاه لیورپول

فیورنتینا آکوئیلانی هر یک از سه دوره اخیر کوپا ایتالیا پریماوراس را برده است، با هافبک سابق لیورپول که در دوران مربیگری جوان بیشتر از او به عنوان یک بازیکن مدال نقره کسب کرده است.

به عنوان یک بازیکن، او پر از پتانسیل بود و امید این بود که بتواند جای خالی ژابی آلونسو را در تیم رافا بنیتز در لیورپول پر کند.

آکویلانی یکی از تعدادی از قرمزهای سابق است که در کنار فرناندو تورس (U19s اتلتیکو مادرید)، خاویر ماسکرانو (U20s آرژانتین) و آلوارو آربلوا (U19s رئال مادرید) اولین تلاش های خود را به سمت مدیریت با تیم های آکادمی انجام می دهند.

باشگاه‌ها از طریق قهرمانی در کمپیوناتو پریماورا یا کوپا ایتالیا پریماورا واجد شرایط برای فینال سوپرکوپا پریماورا می‌شوند که آن را معادل جوانان ایتالیایی جامعه سپر می‌کند.

این بازیکن 38 ساله که از تابستان 2020 هدایت می شود، تیمش را به پنج جام رسانده است، از جمله دومین سوپرجام پریماورا در روز چهارشنبه.

پس از مدت کوتاهی به عنوان دستیار مدیر تیم اصلی جوزپه یااکینی، آکویلانی سپس به عنوان سرمربی فیورنتینا پریماورا، تیم زیر 19 ساله‌هایی که در بالاترین سطح فوتبال جوانان ایتالیا رقابت می‌کرد، منصوب شد.

آلبرتو آکویلانی که پس از دوران حرفه ای که 468 بار برای 10 باشگاه بازی کرد، بازنشسته شد، اکنون در آخرین شغل مربیگری خود از موفقیت بزرگی برخوردار است.

او در حالی که هنوز بازی می کرد، دو بار قهرمان کوپا ایتالیا و یک بار سوپرکاپ ایتالیا با رم شد، همراه با یورو زیر 19 سال با ایتالیا در سال 2003.

هافبک ایتالیایی در سال 2019 در سن 34 سالگی و یک سال بدون باشگاه به طور رسمی بازنشسته شد و دو هفته بعد سرمربی تیم زیر 18 سال فیورنتینا شد.

متأسفانه، مصدومیت مانع پیشرفت او شد و او تنها 28 بار برای این باشگاه بازی کرد و دو گل زد و 6 پاس گل داد تا اینکه در سال 2012 به فیورنتینا ملحق شد.



https://www.thisisanfield.com/2023/01/former-liverpool-midfielder-wins-5th-trophy-in-3-years-as-youth-manager/ منبع:

این آماری است که تصویری گویا از دوران حرفه ای امیدوارکننده اما آسیب دیده آکویلانی را به تصویر می کشد که در آ اس رم، یوونتوس، آث میلان و اسپورتینگ سی پی و سایرین حضور داشت.

ترنت الکساندر-آرنولد که تنها در اکتبر 24 ساله شد، تا به حال 252 بازی برای لیورپول انجام داده است.

پیروزی 2-1 مقابل قهرمان لیگ اینترمیلان باعث شد تا فیورنتینا پیاپی قهرمان سوپرکاپ شود، در حالی که قبلاً در 19 سال حضور خود هرگز موفق به کسب این جام نشده بود.

برنلی، انگلستان - یکشنبه، 25 آوریل 2010: آلبرتو آکویلانی بازیکن لیورپول در بازی مقابل برنلی در جریان بازی لیگ برتر در تورف مور.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)