آکادمی کیا، موفق ترین گروه فوتبال پایه ایران

در رده سنی بالاتر سایپا در رقابتی سخت به مقام قهرمانی نوجوانان دست یافت. سایپا 65 امتیازی شد و کیا قهرمان با 4 امتیاز کمتر دوم شد. استقلال تهران با 60 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. پس از آنها پیکان و پرسپولیس به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

*امید:
کیوان صامتی – 19 گل (مقاومت)
قلاب بافی محمدمهدی – 15 گل (دانا صبا)



مجله اخبار فوتبال داخلی

*سازمان بهداشت جهانی:
نونهالان: هادی مهدوی کیا
نونهالان: هادی مهدوی کیا
جوان: مجتبی بستانی

*سایپا:
نوجوانان: سریال کامی

برترین گلزنان لیگ های پایه به شرح زیر است:

سرمربیان سه تیم پیشرو لیگ برتر تهران و تیم قهرمان در رده نوجوانان به شرح زیر است:

*جوانان:
رضا میرزایان – 28 گل (کیا)
آرش هاشمی – 21 گل (پرسپولیس)
حسام اسکندری – 18 گل (استقلال)

در رده جوانان نیز آکادمی کیا بار دیگر به مصاف هم رفت و در نهایت در رقابت با استقلال و پرسپولیس به مقام قهرمانی دست یافت. جوانان کیا با 71 امتیاز به مقام اول دست یافتند و در هفته پایانی استقلال 66 امتیازی و پرسپولیس 65 امتیازی شدند.

در رده نوجوانان تیم کیا بالاتر از رقبا به مقام قهرمانی دست یافت. آریا پارس و سایپا مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. در این لیگ سرخابی ها از کسب مقام های اول بازماندند و پرسپولیس با 46 امتیاز ششم شد و استقلال با 34 امتیاز سیزدهم شد. در این رده سنی به دلیل تخلف جزئی 22 امتیاز از استقلال کسر شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بحث فوتبال پایه و توجه به رده های سنی پایین تر همیشه به شکلی کلیشه ای در بحث های فوتبال وجود داشته است. در صورت فعال شدن این موضوع بدون شک پیشرفت زیادی در فوتبال بزرگسالان ایران حاصل می شود و انرژی جوانی به باشگاه ها و لیگ ایران تزریق می شود.

*کودکان نوپا:
احسان بلوچ – 29 گل (کیا)
محمدطاها پناهی – 20 گل (استقلال)

در لیگ های پایه تهران، باشگاه کیا، استقلال و پرسپولیس و خودروهای سایپا وضعیت خوبی دارند و جزو تیم های خوب به حساب می آیند. تیم پیکان که یکی از تیم ها و بازیکنان مهم رده های پایه محسوب می شود در چهار رده سنی در جمع پنج تیم برتر قرار گرفت. تمامی لیگ های پایه تهران با 16 تیم برگزار می شود.

*پرسپولیس:
شیرخوارگان: حسن خان محمدی
خردسال: فرزاد آشوبی
جوان: مهدی عطلو
چشم انداز: محمود انصاری

تکلیف قهرمانان چهار رده سنی تهران مشخص شد و آکادمی کیا دو قهرمانی و یک دومی را کسب کرد.

آکادمی کیا، موفق ترین گروه فوتبال پایه ایران


سرویس خبر شماره: 1894638
17 مارس 1401 در 01:31 ب.ظ
نمایش 3K |

0نقطه نظر

رقابت با استقلال و پرسپولیس، پیکان و سایپا

*استقلال:
فرزندان: امین منوچهری
نوجوانان: سبو شهبازیان
جوانان: سیاوش اکبرپور
چشم انداز: آرش برهانی

پرونده چهار رده پایه لیگ برتر تهران تقریبا بسته شده و تنها آخرین بازی لیگ دسته یک جوانان باقی مانده است. استان تهران پیشتاز لیگ های پایه کشور محسوب می شود و به همین دلیل بازیکنان زیادی از شهرستان برای تحقق آرزوهای خود به تهران سفر می کنند.

در نهایت استقلال و پرسپولیس در رده امید تهران به مصاف هم رفتند، آبی پوشان با 64 امتیاز قهرمان شد، پرسپولیس با شش امتیاز کمتر دوم شد و پیکان در رده سوم قرار گرفت. کیا در این رده سنی تیمی در لیگ برتر ندارد.

*جوانان:
امیرحسین محمودی – 20 گل (پرسپولیس)
امیرحسین امانی پور – 20 گل (سایپا)
ابوالفضل حسنی – 19 گل (استقلال)
اسماعیل ارخی – 19 گل (فولاد کاوه)