جام ملت‌های آفریقا و جام ملت‌های آسیا؛ نگرانی بزرگ برای تیم های لیگ برتری/ کدام ستاره ها تیم خود را برای حضور در این 2 تورنمنت ترک می کنند؟

جام ملت های آفریقا و جام ملت های آسیا هر دو از ژانویه آغاز می شوند و ده ها ستاره لیگ برتر در این دو تورنمنت مهم حضور خواهند داشت.

جام ملت های آفریقا از 13 ژانویه (23 ژانویه) تا 11 فوریه (22 بهمن) در ساحل عاج و جام ملت های آسیا از 22 ژانویه (22 ژانویه) تا 10 فوریه (21 بهمن) در قطر برگزار می شود. ). . اگرچه این مسابقات مصادف با تعطیلات زمستانی برخی لیگ های اروپایی است، اما باشگاه های لیگ برتر چندین هفته بدون بازیکنان اصلی خود به میدان خواهند رفت.

یورگن کلوپ که دلتنگ محمد صلاح بهترین گلزن و کاپیتان مصر خواهد بود، گفت که باشگاه ها باید برای این روزها برنامه ریزی کنند. کلوپ گفت: “ما می دانستیم که جام ملت های آفریقا شروع می شود و مو باید برود. ما واتارو اندو را نیز داریم که باید به جام ملت های آسیا برود، این طور است. ما باید این مشکل را حل کنیم و ما باید برود. همین کار را خواهد کرد.”

آنگه پستکوگلو، سرمربی تاتنهام، که استرالیا را به عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا 2015 هدایت کرد، گفت که هر دو تورنمنت برای بازیکنان منطقه مربوطه مهم هستند. وی خاطرنشان کرد: به نظر من این بسیار مهم است. بسیاری از مردم اروپا فکر می کنند که قهرمانی اروپا بسیار مهم است، در مورد جام ملت های آسیا یا جام ملت های آفریقا هم همین طور.

فهرست نهایی حداکثر 27 بازیکن برای هر تیم ملی برای جام ملت‌های آفریقا باید قبل از 3 ژانویه 2024 ارائه شود و ترکیب تیم‌های جام ملت‌های آسیا باید قبل از 2 ژانویه 2024 نهایی شود.

بازیکنان لیگ برتری از شش تیم بزرگ حاضر در جام ملت‌های آسیا و آفریقا:

آرسنال: 3
محمد الانی (هافبک مصر)
توماس پارتی (هافبک، غنا)
تاکهیرو تومیاسو (مدافع، ژاپن)

چلسی: 1
نیکلاس جکسون (مهاجم، سنگال)

لیورپول: 2
واتارو اندو (هافبک ژاپنی)
محمد صلاح (مهاجم، مصر)

منچستر سیتی: 0

منچستریونایتد: 3
سوفیان امرابات (هافبک، مراکش)، بازیکن قرضی از فیورنتینا
آماد دیالو (مهاجم، ساحل عاج)
آندره اونانا (دروازه بان، کامرون)

تاتنهام: 3
ایو بیسوما (هافبک، مالی)
سون هیونگ مین (فروارد، کره جنوبی)
پاپه ماتار سار (هافبک سنگال)

بیشتر بخوانید: گلزنان سال 2023 چه کسانی بودند؟ / باز هم CR7 و چند نام جدید!

سرویس اخبار فوتبال خارجی