رئال مادرید شجاع در ضربات پنالتی منچسترسیتی را از اروپا حذف کرد

پس از تساوی 3-3 هفته گذشته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید، خیلی ها به شانس منچسترسیتی برای شکست رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شک نداشتند. شاگردان پپ گواردیولا علاوه بر اینکه مسلما بهترین تیم اروپا هستند، تاریخچه ای هم داشتند.

لوس بلانکوس هرگز نتوانسته بود در ورزشگاه اتحاد پیروز شود. در آخرین دیدار خود – بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2022-23 – آنها متحمل شکست شرم آور 4-0 شدند و بدون اینکه نگاهی به آنها داشته باشند، از زمین خارج شدند.

کارلو آنچلوتی نیاز داشت راهی برای اجتناب از سرنوشت مشابه بیابد و به لطف میل سرکش و تعهد بی حد و حصر بازیکنانش، او موفق شد روز چهارشنبه (17 آوریل) به بالای کوه صعود کند. رئال مادرید در پایان 120 دقیقه منچسترسیتی را به تساوی 1-1 (در مجموع 4-4) برد و سپس در ضربات پنالتی با نتیجه 4-3 آنها را شکست داد. با این برد، آنچلوتی اولین مربی تاریخ شد که گواردیولا را سه بار از لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد.

منچستر سیتی از دفاع مستحکم رئال مادرید ناامید شد

رئال مادرید از همان ابتدا برنامه بازی مشخصی داشت. آن‌ها آماده دویدن و رنج بودند، اما اجازه نمی‌دادند سیتیزن‌ها یک سوم نهایی را اضافه کنند. در این بین سیتی در 10 دقیقه ابتدایی از آزادی لذت برد و سعی کرد ضربه را روی میهمان بچرخاند. در حالی که میزبان به میزان قابل توجهی تسلط بیشتری داشت، این رودریگو مادریدی بود که اولین ضربه را وارد کرد. جود بلینگهام پس از کنترل فوق‌العاده یک توپ بلند، آن را به سمت وینیسیوس جونیور رساند. برزیلی از جناح راست دوید و توپ را به رودریگو رساند.

این گل سیتی را به سمت جلو انداختن بدن های بیشتری سوق داد و تا یک ساعت بعد از بازی، آنها تمام تلاش خود را برای یافتن راهی انجام دادند. ارلینگ هالند با یک ضربه سر حلقه ای به تیر افقی دروازه برخورد کرد، چند ضربه اشتباه انجام شد و آندری لونین، دروازه بان رئال مادرید، سیوهای زیادی را برای مهار منچسترسیتی انجام داد.

مقاومت در نهایت در دقیقه 76 پایین آمد، زمانی که کوین دی بروین ارسال کوتاه درخشان جرمی دوکو را از سمت راست به خانه زد. هواداران میزبان امیدوار بودند که دریچه های سیل باز شود، اما لوس مرنگز اندکی پس از سقوط دوباره شکل خود را به دست آورد. آنها سیتی را 1-1 در پایان 90 و سپس در پایان وقت اضافه نگه داشتند و آنها را تا آخر به ضربات پنالتی کشاندند.

آندری لونین به عنوان ناجی مادرید در ضربات پنالتی ظاهر شد

جولیان آلوارز تعویضی برای اولین ضربه پنالتی به میدان رفت و به راحتی لونین را به اشتباه فرستاد تا سیتی را به برتری موقت برساند. لوکا مودریچ، قهرمان پنج دوره لیگ قهرمانان اروپا، اولین ضربه رئال مادرید را زد و به طرز شگفت انگیزی موفق به تبدیل شدن به گل نشد و ادرسون با یک سیو کم او را تکذیب کرد. برناردو سیلوا در ادامه برای افزایش برتری سیتی به میدان رفت، اما ضربه پرتغالی مستقیماً به سمت لونین بود که یک ضربه آسان را انجام داد.

جود بلینگهام اولین پنالتی رئال مادرید را به ثمر رساند، گوشه پایین سمت چپ را پیدا کرد و ادرسون را اشتباه فرستاد. متئو کواچیچ، بازیکن سابق رئال مادرید، ضربه سوم سیتی را زد و بار دیگر، لونین خوب آمد و کروات را با دست راست قوی رد کرد. لوکاس وازکز، ناچو فرناندز و آنتونیو رودیگر، پس از جلو افتادن در ضربات پنالتی، به عقب نگاه نکردند و 14 بار قهرمان اروپا را به نیمه نهایی رساندند.

لونین که در غیاب تیبو کورتوا (ACL) به دروازه بان اول رئال مادرید تبدیل شد، روز چهارشنبه بهترین بازیکن تیمش بود. در طول 120 دقیقه، او 8 سیو انجام داد، 14 ریکاوری را ثبت کرد و 10 توپ بلند به زمین فرستاد. اگر او به همین منوال ادامه دهد، این بازیکن 25 ساله به خوبی ممکن است جایگاه خود را حفظ کند، حتی زمانی که کورتوا فصل آینده بازگردد.

https://sportslens.com/news/mentality-monsters-real-madrid-manchester-city-champions-league/ منبع: