رم – لاتزیو/ دربی پایتخت; حساس تر از همیشه / از آقای خاص جام می خواهند

آخرین بازی
در 20 مارس 2022، در بازی برگشت فصل قبلی سری آ، رم 3-0 لاتزیو را شکست داد. آبراهام در آن بازی یک گل زد و پلگرینی هم گل سوم را به ثمر رساند.

بیانکوچلستی اگر بین 4 تیم برتر باشد راضی است. اگر رم را شکست دهند هوادارانشان بالای ابرها خواهند بود. تیم تحت هدایت مائوریتزیو ساری کاملا ایتالیایی بازی می کند و سعی کرده کمتر گل بزند. آنها قبل از بازی با سالرنیتانا که به طرز عجیبی 3-1 شکست خوردند، در 6 بازی متوالی دروازه خود را بسته نگه داشته بودند و در مجموع 5 گل دریافت کردند. 3 بازی از گلزنی لاتزیو به رم می گذرد و امیدوارند با کلین شیت نتیجه لازم را در دربی دلا پایتخت بگیرند.

در هفته دربی، پایتخت ایتالیا نیز شاهد دربی دلا کاپیتاله خواهد بود. دیداری از هفته سیزدهم سری آ ایتالیا که از ساعت 20:30 رم و لاتزیو به مصاف هم می روند.

رم؛ منتظر آقای خاص

آمار بازی
194) در تمام دیدارهای رم و لاتزیو، جالوروسی در 73 بازی و بیانکو چلسی در 55 بازی پیروز شدند. 66 بازی مساوی شده است.
178) در 178 دیدار رسمی این دو تیم، رم 67 برد و لاتزیو 48 برد کسب کرده اند. او 63 بازی را نبرده است.
156) در 156 بازی در تاریخ سری آ ایتالیا، رم 56 بار در دربی را برده و لاتزیو در 40 بازی آن بازی بزرگ را برده است. 60 بازی مساوی است.
6) در 6 مسابقه آخر، آمار نیز به اشتراک گذاشته شده است. هر تیم 2 بازی برد و 2 بازی مساوی شد. در 4 بازی گذشته هر تیمی که به عنوان میزبان وارد زمین شده بود پیروز شد.
6) آخرین باری که رم موفق شد در 2 بازی متوالی مقابل لاتزیو پیروز شود 6 سال پیش بود. البته در دسامبر 2016 بردهای متوالی رم از 2 بازی گذشت و به 4 بازی رسید.
2) هر دو تیم در ورزشگاه المپیک عملکرد چندان خوبی نداشتند و تا پایان هفته سیزدهم 2 بازی در خانه شکست خوردند.
8) لاتزیو با 8 گل زده در کنار آتالانتا بعد از یوونتوس که 7 گل زده دومین خط دفاعی برتر فصل را دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
رم:
پاتریسیو، مانچینی، اسمالینگ، ایبانز، کارزدورپ، کریستانته، کامارا، زالوسکی، پلگرینی، زانیولو و آبراهام
لاتزیو: پرودل، لازاری، کاساله، رومانیولی، ماروسیک، وسینو، کاتالدی، آلبرتو، پدرو، زاکانی و اندرسون



سرویس اخبار فوتبال خارجی

زمانی که رم ژوزه مورینیو را به خدمت گرفت، او می‌دانست که وارد چه کاری می‌شود. رمی خواهان این جام بود و حداقل در لیگ کنفرانس اروپا آن را به دست آوردند. اما جالوروسی به قهرمانی ایتالیا فکر می کند و اگر قهرمانی بود چه بهتر! اگرچه شانس رم برای صعود به کورس چمپیونشیپ کمتر است، اما هنوز راه زیادی در پیش است. شاید تیم آقای خاص بتواند بعد از جام جهانی برای اسکودتو رقابت کند. طعم شیرین قهرمانی در جام حذفی پس از 22 سال برای رمی قابل مقایسه نیست.

لاتزیو؛ فرصتی برای قدم گذاشتن در دربی

صدمه دیده و محروم
ماراش کومبالا، پائولو دیبالا، لئوناردو اسپیناتزولا و زکی چلیک در رم و چیرو ایموبیله و پاتریک نیز در لاتزیو مصدوم هستند. سرجی میلینکوویچ ساویچ نیز دربی را به دلیل محرومیت از دست داد.