سکوت در پرونده ویلموتس شکسته شده است


سرویس خبر شماره: 1837587
آگوست 19, 1401 @ 6:04 ب.ظ
21 هزار امتیاز خبر|

19نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مدیرعامل فعلی باشگاه سپاهان در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر و در نشست خبری خود به تشریح بخشی از موضوع مربوط به پرونده مارک ویلموتس، ملی پوش سابق پرداخت. سرمربی تیم که به فدراسیون دستور داد مطالبات خود را پرداخت کند.

مدیرعامل سپاهان با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به پرونده ویلموتس نباید منجر به تسویه حساب های شخصی و جناحی شود، گفت: باید به سمتی برویم که به دنبال تسویه حساب های فردی نباشیم. این مسائل باعث شد پول ویلموتس به موقع وارد حسابش نشود. در حال حاضر سپاهان، فولاد، استقلال، پرسپولیس و… در فیفا پول دارند، اما این تحریم های ناجوانمردانه آنها را متوقف کرده است. آنها تا ماه مه به ویلموتس پول پرداخت کرده بودند، اما این مشکلات با تحریم هایی که از ژوئن انجام شد به وجود آمد. مواردی که دوستان در توضیحات اخیر خود به آن اشاره کرده اند. فراموش نکنید که همین مشکلات باعث شد که مربی پس از چندین ماه بدون دریافت درخواست، پرونده را به این شکل تشکیل دهد. من نمی خواهم این را خراب کنم، اما ما 5 ماه صبر کردیم و اتفاقاً آقای وثوق احمدی اشاره کردند که در قرارداد یک بند وجود دارد که کشور ما تحریم است و به همین دلیل ماه ها منتظر ماندند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

ساکت در ابتدای توضیحات خود گفت: “بحث ویلموتس بارها مطرح شده است. مشکل آقای ویلموتس با “عدم پرداخت” است، چرا این اتفاق افتاد؟ خوشبختانه آقای تاج و مسئولان فدراسیون این موضوع را مطرح کردند. چند بار خوب توضیح دادم تا زمانی که من در تیم ملی بودم و آقای کی روش هم در فدراسیون بودم و بعد به دلیل بازنشستگی گفتند نمی توانی کارهای اداری انجام دهی اما می توانید کارهای ورزشی انجام دهید

این پرونده که پس از سال ها به بحث اصلی فوتبال ایران تبدیل شده و حتی دست اندرکاران را به انتخابات فدراسیون کشانده است، با توضیحات جدید محمدرضا ساکت همراه شد و مدیرعامل فعلی سپاهان تاکید می کند که تحریم ها و موانع موجود. مربوط به انتقال و پرداخت پول دستمزد این مربی بلژیکی علت است.

محمدرضا ساکت که در زمان سرمربیگری مارک ویلموتس به عنوان دبیرکل فدراسیون فعالیت می کرد، حالا پس از سال ها درباره این ماجرای پرتلاطم توضیح داده است.

وی ادامه می دهد: در زمان آقای کی روش وقتی می خواستند پول بدهند به فیفا نامه نوشتند. فیفا به ایران پول نداد به کی؟ مستقیم به (کیروش اینجا). فدراسیون نامه ای به فیفا نوشت و فیفا هم از طریق ارز فعالیت های مختلف به آقای کی روش پول داد. در سال 1995 یا 1997 اگر اشتباه نکنم قرارداد آقای ویلموتس در ماه می امضا شد. اما گفت آخر مرداد می آیم که البته نمی شد گرفت چون به بازی ایران و عراق نزدیک بودیم. تا اینکه به این ماشین (ویلموتس) برسند. قرارها را درست کردند و قرارداد را امضا کردند. طبق پیش بینی و برنامه قرار بود وی پول خود را از طریق فیفا دریافت کند اما متاسفانه در خرداد ماه یک سری تحریم های جدید اعمال شد که حتی اجازه انتقال پول را هم نداد. پیش از آن انتقال به ایران ممنوع بود اما از خرداد شرایط به گونه ای شد که انتقال به خارج از ایران نیز ممنوع شد. یک بار اتفاق افتاد. تمام کشور برای حل این مشکل تلاش می کردند. در آن زمان ویلموتس خوب شروع کرد، با کره به تساوی رسید و پس از مدت ها حضور در ایران، سوریه را برد، اما پس از آن در ماه های اول، دوم، سوم و پنجم همه جمع شدند. از دولت گرفته تا وزارت ورزش مثل یک پتروشیمی خاص که ارز هم داشت سعی کردند کار را از مجاری مختلف جلو ببرند، اما نشد. بالاخره سه چهار روز مانده به بازی با عراق، ویلموتس پولش را نگرفته بود.