صعود ایران به رده بیستم، قله آسیا به ژاپن رسید

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل ولز توانست به رده بیستم آسیا صعود کند اما قله آسیا همچنان در دست ژاپن است.

صعود ایران به رده بیستم، قله آسیا به ژاپن رسید

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، با پایان یافتن دیدارهای جام جهانی 2022 قطر روز گذشته، تیم ملی ایران توانست به لطف پیروزی مهم مقابل کشور ولز و با جبران، جهشی بزرگ در رده بندی آنلاین فیفا داشته باشد. برای شکست مقابل انگلیس، اختلاف امتیاز آنها روی این 2 دیدار را مثبت می کند. پس از شکست تلخ مقابل انگلیس، تیم ملی به رده بیست و ششم جهان سقوط کرد، اما برد روز گذشته مقابل یاران گرت بیل، ایران را به رده بیستم جهان رساند.

اما برد دیروز مقابل ولز این نکات منفی را جبران کرد. با توجه به اینکه هم تیمی های گرت بیل بالاتر از ایران در رده بندی قرار گرفتند، برد شاگردان کی روش 26.31 امتیاز به اضافه به ذخیره ایران اضافه کرد که عدد قابل توجهی است. در مجموع با اختلاف امتیاز از 2 دیدار اول، تیم ملی موفق شد 6.9 امتیاز مثبت کسب کند.

باخت تیم ملی مقابل انگلیس 17.3 امتیاز منفی برای ایران به همراه داشت. آن را با نکات منفی بازی های دوستانه مقایسه کنید. در دیدار مقابل تونس که با شکست تیم ملی و 2.78 امتیاز منفی همراه بود و شکست مقابل الجزایر 5.8 امتیاز منفی را برای تیم ملی به ارمغان آورد. در نهایت باخت به انگلیس تیم ملی را از رده بیستم به رده بیست و ششم جهان رساند.

تیم ملی توانست با کسب 1571 امتیاز به رده بیستم جهان بازگردد. هرگونه شکست ژاپن و البته پیروزی ایران مقابل آمریکا می تواند سر آسیا را به شاگردان کی روش بازگرداند.

لازم به ذکر است که این رده بندی پس از پایان هر روز به وقت گرینویچ به صورت آنلاین به روز می شود و این احتمال وجود دارد که با برگزاری مسابقات امروز جایگاه تیم ها مجددا تغییر کند. رده بندی نهایی و رسمی فیفا در پایان جام جهانی اعلام می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

در رده بندی فیفا، با ارزش ترین تورنمنت ممکن رقابت های جام جهانی است. به عنوان مثال، بازی دوستانه در خارج از روزهای فیفا دارای وزن 5 است. یعنی امتیاز کسب شده از یک بازی چه مثبت و چه منفی در 5 بازی دوستانه که در تقویم فیفا وزن آنها 10 است ضرب می شود. مسابقات لیگ ملت های یوفا دارای وزن 15 است، مقدار محاسبه شده برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 25 است، اما هر بازی جام جهانی دارای وزن 50 است که ارزش این مسابقات را نسبت به سایر مسابقات ملی نشان می دهد.

به این ترتیب ایران بار دیگر به رده بیستم جهان بازگشت اما صدر جدول رده بندی آسیا همچنان در اختیار ژاپن است. سامورایی ها پس از پیروزی بزرگ مقابل آلمان 26.59 امتیاز مثبت کسب کرده اند و اکنون در رده هجدهم جهان قرار دارند. بازی با آمریکا می تواند فرصت بسیار خوبی برای ایران برای صعود در رده بندی فیفا باشد. برد در این بازی 27.81 امتیاز به اضافه تیم ملی می شود اما باخت در این بازی 22.19 امتیاز از تیم ملی می گیرد. نتیجه تساوی نیز 2.81 امتیاز مثبت را برای تیم کی روش به همراه خواهد داشت.


سرویس خبر شماره: 1855629
5 دسامبر 1401 ساعت 12:07 |
5.1 هزار |

0نقطه نظر

آخرین تغییرات رتبه بندی آنلاین فیفا

فیفا چند سالی است که فرمول های از پیش تعیین شده برای محاسبه نقاط تقابل 2 تیم مختلف را در دستور کار قرار داده است و این امتیازات ارتباط مستقیمی با جایگاه تیم های ملی در رده بندی دارد. مثلا تیم معروفی مثل برزیل که رتبه اول را دارد اگر مقابل تیمی مثل ایرلند که در رده 50 جهان قرار دارد امتیاز کمتری بگیرد اما اگر ایرلند قهرمان شود امتیاز خیلی بیشتری می گیرد. . ممکن است مبنای صعود آنها در این رتبه باشد.