فایل ویژه: آخرین شات آنتونی

بدون شک تنهاچ بزرگترین نقش را در پیشرفت آنتونی ایفا کرد. به همین دلیل، وقتی معلم هلندی آژاکس را ترک کرد و به یونایتد پیوست، قناری زرد برزیلی خود را در قفس محبوس دید. واضح است که آنتونی از کار با تنهاچ دیوانه است و این بار سرنوشت آنها را در سرمای منچستر گرد هم آورده است. عشق و اعتماد این دو به یکدیگر یادآور ایمان الکس فرگوسن به نگین پرتغالی خود، کریستیانو رونالدو است. تنهاچ پس از رد پیشنهاد 80 میلیون یورویی سران یونایتد به آژاکس، از ارسال مبلغ هنگفت 100 میلیون یورویی ابایی نکرد. سرانجام همانطور که همه انتظار داشتند این مبلغ دهان پرکن پذیرفته شد و حالا یونایتد پس از سال ها یک وینگر راست با استعداد و خوش تیپ را در لیست خود خواهد دید.

1805873
سپس با شروع اپیدمی کرونا، اریک تن هوگ، ناظر آنتونی، رویای دیرینه خود را محقق کرد و او را با 13 میلیون یورو به آژاکس آورد. این پسر خوش تیپ برزیلی در اولین بازی خود برای آمستردام یک گل به ثمر رساند و از همان ابتدا چابکی، سرعت، توانایی در حفظ توپ و مهارت دریبل زدن خود را نشان داد و با خلاقیتی که در پاهایش داشت به یکی از بازیکنان اصلی تبدیل شد. از تیم تنهاچ

1805872

محمدرضا قاسمی



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1872497
07 مارس 1401 ساعت 04:00
235 امتیاز خبر

0نقطه نظر

از دیوارهای خشتی فاولا تا آجرهای نمادین اولدترافورد

در این آشفتگی، پسری بیش فعال به نام «آنتونی متئوس دوس سانتوس» در آغاز قرن جدید متولد شد. نام آن نشان دهنده تأثیر فرهنگ پرتغالی در خاک و ریشه برزیل است.
«متئوس» از نام خانوادگی مادرش و «دوس سانتوس» از نام خانوادگی پدرش گرفته شده است. او آخرین فرزند خانواده ای است که طبقه ضعیف و کارگر جامعه را تشکیل می دهد. استعداد او در فوتبال از سنین پایین آشکار شد و والدینش مدرسه ای را انتخاب کردند که او بتواند به طور منظم در آن فوتبال بازی کند. شاید اگر خانواده آنتونی در آن زمان نگران توانایی های پسرشان نبودند، آلفرد شرودر و مدیران آژاکس هرگز پیشنهاد دیوانه وار 80 میلیون یورویی یونایتد را نادیده نمی گرفتند. ما واقعاً درک می کنیم که این انتخاب های به ظاهر کوچک و جزئی تأثیر شگفت انگیزی در شکوفایی استعدادهای ما دارند. پس از سال های اولیه تحصیل، او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال سائوپائولو شناخته شد. نوجوانی دوران اشتیاق او برای ادامه فوتبال بود. مشابه اشتیاق یک کودک برای پیاده روی، هیجان یک کودک روی پله برقی، یا هیجان بازگشت شیرین Fergie Time در سفید کننده های اولدترافورد. آنتونی سخت کوش در 10 سالگی تصمیم گرفت فوتبالیست حرفه ای شود و چه جایی بهتر از باشگاه فوتبال سائوپائولو؟! باشگاهی که بازیکنانی چون کاکا، دنی آلوز و گابریل ژسوس را تولید کرده است. 26 سپتامبر 2018 نقطه عطفی در زندگی پسر با استعداد برزیلی بود و او توانست در سن 18 سالگی خود را در جمع بزرگسالان باشگاه سائوپائولو ببیند. هدف آنتونی کمک به تیم برای کسب جام ها بود و با در نظر گرفتن این موضوع، او آرزو داشت که توسط تیم های اروپایی به رسمیت شناخته شود. رویایی که از رنج های دوران کودکی در سرش شکل گرفت.

1805871

وینگر 23 ساله برزیلی منچستریونایتد روزهای سختی را پشت سر گذاشت تا به جایگاه فعلی خود برسد.

فایل ویژه: آخرین شات آنتونی

پسر برزیلی بسیار تکنیکی، از بازی در خیابان های کوتیا تا رسیدن به آژاکس، همیشه آتش قرمز روشنی را در سینه خود نگه داشته است و کیست که نداند که محل آتش دقیقاً در خود جهنم است و اولدترافورد این کار را خواهد کرد. معبدی ایده آل برای ظهور یک دیو جدید باشد. .

آنتونی در زاغه های کوچک برزیلی نفس گیر زندگی می کرد و فاصله او با فروشندگان مواد مخدر را می توان با طول دریبل هایش در آمستردام سنجید. به گفته خودش، او شب های زیادی را با گریه گذرانده است، اما با این وجود، لبخند جزء جدایی ناپذیر حالت چهره اش بوده است. وینگر چپ دست ویرانگر سائوپائولو یک سال بعد در برزیل نامی برای خود دست و پا کرد و به عنوان یک ستاره در حال ظهور به تیم ملی زیر 23 سال دعوت شد. او در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ ژاپن با بازیکنانی چون دنی آلوز، متئوش کونیا، ریچارلیسون و برونو گیمارش موفق شد برنده المپیک شود و مدال طلا را از آن خود کند.

1805874

به گزارش “ورزه سه”، به دلیل کمبودها و مشکلات اجتماعی در جوامع، رواج فقر و فلاکت در اقصی نقاط جهان، شهرها و محله ها، نمادهایی از فقر و وابستگی به وجود آمده است. هزاران مایل دورتر، در بزرگترین شهر آمریکای جنوبی، سائوپائولو، اختلاف طبقاتی بیداد می کند. شهری چشم نواز با آسمان خراش های مدرن، جاذبه های گردشگری فراوان و آب و هوای معتدل که گردشگران را ترغیب می کند تا جیب خود را باز کنند و از نیمه مرفه شهر لذت اقتصادی ببرند. از سوی دیگر نیمه تاریک داستان را افرادی تشکیل می دهند که درد و رنجشان جزئی جدانشدنی از زندگی آنها شده است. مردمی که تلاش و زندگی روزمره آنها رفاه نیست، بلکه فقط برای زنده ماندن است. در کوچه های فاولا شرایط ایده آل برای قاچاقچیان مواد مخدر و جنایتکاران وجود دارد. نیروهای پلیس تا حد امکان از مداخله و ورود به این مکان ها خودداری می کنند. به همین دلیل حل مشکلات محله بر عهده اهالی است. در این شرایط، فاولا نشینان به دنبال زندگی بهتر در آینده هستند.

1805875