منوی ژاپنی: یک رکورد تاریخی لطفا!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی فوتبال ژاپن در آخرین دیدار گروه E جام جهانی در ورزشگاه خلیفه اسپانیا را شکست داد و برای چهارمین بار با شش امتیاز برای اولین بار به عنوان صدرنشین به دور دوم جام جهانی راه یافت. اولین باری بود که آنها توانستند افزایش را در دو دوره متوالی تجربه کنند.

ژاپن بار دیگر جهان را شوکه کرد. پس از شکست قهرمان سابق جهان در اولین دیدار مقابل آلمان، این بار نوبت دیگر قهرمان جهان به مصاف ژاپن می رسد. دو پیروزی مقابل دو غول فوتبال جهان در هفتمین دوره جام جهانی ژاپن نشان قوی از پیشرفت فوتبال این کشور دارد.

رتبه اول ژاپن در گروه مرگ، جدیدترین شگفتی برای همه فوتبالدوستان بود.

منوی ژاپنی: یک رکورد تاریخی لطفا!

اکنون ژاپن “به دنبال دیدنی های جدید” وارد مرحله حذفی شده است. در راندن این کشور پرجمعیت شرق آسیا هم همینطور. دیدن کوه فوجی از دور مایه مباهات همه مردم ژاپن است. حالا این تیم در اوج سلامتی و عقل خود وارد رقابتی می شود که هدف جدیدی برای آن تعیین شده است. ببینیم تا کجا پیش خواهند رفت.



مجله اخبار فوتبال خارجی

در این جام اولین بازی ژاپن مقابل آلمان بود. آلمان در نیمه اول فشار زیادی به سامورایی ها وارد کرد و آنها سرسختانه از دروازه خود دفاع کردند اما در نیمه دوم بازیکنان سریع و تکنیکی ژاپن با تعویض سرمربی تیم دفاع آلمان را به هم زدند و دو گل به ثمر رساندند. گل های هشت دقیقه آخر به آلمان در همان بازی اول سیلی محکمی از حریف دریافت کرد.

قطر جایی است که فوتبالیست های ژاپنی از آن به عنوان “تراژدی دوحه” یاد می کنند. 29 سال پیش، شاگردان هانس آفت، سرمربی هلندی، با نتیجه باورنکردنی مقابل عراق در روز پایانی، از صعود به جام جهانی بازماندند. اما حالا همه چیز عوض شده، آنها در مرحله دوم جام جهانی هستند و سرمربی تیم می گوید به سطوح بالاتر فکر می کنند. مایا یوشیدا در این باره می گوید: ژاپن رشد می کند و تکامل می یابد و از راه صعود به جام جهانی پیشرفت کرده است.

اکنون 24 سال از آن زمان می گذرد. آلمان، اسپانیا و کاستاریکا؛ از منظر خیلی ها این گروه مرگ برای ژاپن بود و البته فوتبالدوستان در سراسر دنیا این گروه را ترکیبی از دو قوی و دو ضعیف می دیدند. با این حال، بازیکنان ژاپنی همگی گفتند که منتظر شروع مسابقات هستند. مسابقاتی که برای ژاپن تاریخی شده است.

تیم ژاپنی از شوک شکست خارج شد و در فاصله کوتاه دیدار مقابل کاستاریکا و اسپانیا، کادرفنی، مربیان و آنالیزوران تیم هر کاری برای بازگرداندن روحیه بازیکنان انجام دادند و این باور را در ذهن ها ایجاد کردند. تیمی که فقط باید اسپانیا را شکست دهیم. این نکته مهم و کلیدی فوتبال ژاپن است. استقامت در برابر ناملایمات. این زمینه ساز رشد فوتبال ژاپن بوده است. آنها با این قدرت توانستند اسپانیا را شکست دهند.

در بازی دوم ژاپن با خیالی آسوده به دیدار کاستاریکا رفت، اما حریف قرمزپوش درس بزرگی به آنها داد و در حالی که همه از باخت این تیم آسیایی شگفت زده شده بودند، هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپنی بازیکنان را جمع کرد و به آنها گفت. ما نمی توانیم گذشته را تغییر دهیم اما قطعا آینده را تغییر خواهیم داد.

جالب است بدانید که آنها در جام جهانی فرانسه به تیم ملی جی لیگ پیوستند اما اکنون تمام ستاره های ژاپنی در اروپا زندگی و بازی می کنند و برخی از آنها مانند تاکهیرو تومیاسو یکی از بهترین بازیکنان یکی از بهترین باشگاه های جهان، آرسنال. همه اینها نشان دهنده رشد در دوران بازیکنانی است که توانایی های فردی خود را بهبود می بخشند و حرفه خود را تغییر می دهند، از تیم های در حال مبارزه و شکست به پیروزی در برابر حریفان قدرتمند.

ژاپن اولین بازی خود در تاریخ جام جهانی را در سال 1998 انجام داد که پس از پیروزی در دیداری دشوار مقابل ایران به این جام راه یافته بود و در حالی که شعار آنها برد، تساوی و شکست در این مسابقات بود، از جام جهانی اخراج شدند. با سه شکست، اما این مسابقات چالش جدیدی بود. این برای مبارزه با دنیای فوتبال بود.


سرویس خبر شماره: 1856838
11 دسامبر 1401 در 03:08
17.1 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

تیمی که از شکست اجتناب کرد و دنیا را شوکه کرد