واکنش پیشکسوت استقلال به ادعای آتش زدن فدراسیون به خاطر کی روش/ ساپینتو، ببینیم کی فوتبال نمی فهمد!

حسن روشن در مدت 8 سال حضور کی روش در ایران یکی از مخالفان جدی کی روش بود و بارها از او انتقاد کرد. روشن که اخیرا از تصمیم فدراسیون برای اخراج کی روش انتقاد کرده بود، در گفت و گو با خبرآنلاین به این ماجرا پرداخت.

روشن درباره اخراج اسکوچیچ و برخوردی که با او شد، گفت: قبل از اخراج ایویچ هم همین کار را کردند. 70 درصد صعود از تیم ملی به جام جهانی کار باقری و هاشمیان بود که آرامش را در تیم برقرار کردند و مثل کی روش در هر بازی جنجالی نداشتند. کی روش یک هفته است که در هر بازی جنجال درست می کند و در این مدت یک بار هم برای تیم بزرگ بازی نکرده است. در مورد کادر قبلی شخصیت و اخلاق رعایت نشد و در فوتبال چیزی نداریم. فوتبال ما در آسیاست و با اسکوچیچ به جام جهانی رفتیم که قبلا با برونکو، کی روش و حشمت مهاجرانی داشتیم. پولی که به مهاجران داده اند با کی روش قابل مقایسه نیست. باید برای این فوتبال گریه کنیم. من واقعا متاسفم.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ابتدا گفت: بازگشت آقای تاج و نبی را به فدراسیون با وجود همه بدبختی ها تبریک می گویم. آنها دوستان خوب ما هستند و متاسفانه من هم از آنها حمایت کردم و حتما بهتر از ما می دانستند چه آورده اند و امیدوارم اتفاقات خوبی در جام جهانی بیفتد. 8 سال اینجا هیچ کاری نکرد و شغلی پیدا نکرد و همه پول ما را گرفت و می خواهد برگردد. او را در کشورهای آفریقایی نگه نداشتند و چیزی نصیبش نشد و حالا به خانه برگشته است و گاوصندوق را باز می کنند و همه پول را آنجا می دهند و از او چیزی نمی خواهند. ما آقای رایکوف را داشتیم که فوتبال مدرن را پایه گذاری کرد. سپس اوفارل آمد و این کار را کرد. او برخلاف کی روش، مربیانی مانند مهاجرانی را تربیت کرد که بعدها به موفقیت های بزرگی دست یافت. من واقعا متاسفم.

پس از بحث های فراوان، سرانجام فدراسیون فوتبال به اخراج دراگان اسکوچیچ از تیم ملی رای داد و کارلوس کی روش پرتغالی بار دیگر به نیمکت ایران بازگشت. کی روش در دوران حضورش در ایران طرفداران و مخالفان زیادی داشت و بازگشت او به ایران واکنش های بسیاری را در پی داشت.

از روشن پرسیدیم که گفتی در صورت بازگشت کی روش فدراسیون فوتبال را به آتش می کشی که او در پاسخ گفت: من از این اتفاق خیلی ناراحت هستم، خود تاج و نبی باید بگویند که او چه کار کرد که تصمیم گرفتند. اخراجش کنیم؟ما با نبی و تاج فریب خوردیم که ازشون حمایت کنیم.در ایران ما مردمی داریم که نگران یارانه هستند که می آیند راحت پولشان را می گیرند.این کار درستی نبود و اشتباه خیلی بزرگی کردند. این که تیم را به جام جهانی برد که برونکو و دیگران هم بردند، اگر الان بیاید ایران حتما بدهکار می شود، شاید اینها شریک کیروش باشند، حدس من این است.

حسن روشن درباره دیدار دیروز با استقلال و انتقاد از ریکاردو ساپینتو گفت: وقتی او آمد گفتم کمی صبر کنید چون او را نمی شناسم، این انصاف نیست که بگویم خوب یا بد. بازی دیروز بد نبود اما اگر گل می زدند مهم نبود! او تیم را نمی شناسد. یامگا سال گذشته بیشترین گل را زد و امثال مس به زیبایی گل زدند. او بازیکنی خطرناک و سخت کوش است که خط دفاع را به هم می زند، سپس ساپینتو او را در پست دفاع راست قرار داد. یمگا نیز مانند غفور خط دفاعی را به هم می زند و گل هایی به ثمر می رساند که هیچ کس باور نمی کند. او و قایدی باید خط حمله را هدایت کنند و این مرد قیدی را به خط دفاعی و یاماگا را به سمت راست دفاع برد. من هم در جشن جام جهانی بودم که آقای ساپینتو هم حضور داشت که دیروز گفت من از فوتبال چیزی نمی فهمم. من انصراف دادم اما تو مدرکت را بیاور، من هم مدرکم را می آورم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال