پایان انتظار یک ساله؛ بوندسلیگا امشب زرد و آبی است

مثل همه دربی ها؛ نفرت اول حرف می زند!
مادر دربی های اروپایی آن طور که از نامش پیداست چندان خوش برخورد و آرام نیست و در گذشته شاهد تنش های زیادی بین هواداران دو تیم بوده ایم که اتفاقات ناگواری را نیز به دنبال داشته است. هواداران شالکه و دورتموند، مرکز تولید زغال سنگ و فولاد آلمان، حاضر نیستند حتی از نام تیم مقابل استفاده کنند. هواداران شالکه دورتموند را “Lüdenscheid-Nord” می نامند، در حالی که شالکه برای هواداران دورتموند با نام “Herne-West” شناخته می شود.


سرویس خبر شماره: 1844060
26 سپتامبر 1401 @ 1:08 ب.ظ
314 امتیاز خبر

0نقطه نظر

به بهانه دیدار دورتموند و شالکه؛

هفته هفتم بوندسلیگا دیدار بسیار حساسی دارد. جایی که دورتموند و شالکه باید مقابل هم قرار بگیرند.

پایان انتظار یک ساله؛  بوندسلیگا امشب زرد و آبی است

امشب هیچ کس به برنامه کاری ندارد!
دیدار دورتموند و شالکه در هفته هفتم بوندسلیگا 22-23 از ساعت 18 امروز در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند برگزار می شود. میزبان که هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا برابر سیتی شکست خورد، با 12 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ آلمان قرار گرفت و میهمان پس از اولین پیروزی خود مقابل بوخوم برای دوری از منطقه خطرناک قبل از دربی به رده دوازدهم صعود کرد. البته این دربی هم مثل همه دربی های مهم دنیا بدون توجه به رتبه و شرایط دو تیم در اوج هیجان برگزار می شود و باید دید تیفوسی این دو چه آمادگی دارد. تیم ها بعد از یک سال انتظار سکوها را دیده اند!



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، زمانی که هواداران شالکه صعود خود به بوندسلیگا را جشن می گرفتند، بسیاری از هواداران فوتبال در سایر نقاط جهان نیز خوشحال بودند که می توانند یکی از هیجان انگیزترین و طولانی ترین دربی های این بازی را دوباره تماشا کنند. . روهر دربی – مادر دربی ها. دورتموند – شالکه! پس از یک فصل انتظار، این فصل بوندسلیگا دربی مذکور را در دل خود دارد. دیدار خارج از خانه دو تیم امشب در سیگنال ایدونا پارک برگزار می شود. دربی شماره 99

دربی شماره 100
این نود و نهمین دربی دورتموند و شالکه خواهد بود که مادر دربی ها با بازی برگشت دو تیم به عدد 100 می رسد. شالکه اولین دربی دو تیم را در سال 1925 برد که با نتیجه 4-2 به پایان رسید. در طول سال ها دورتموند ساختار باشگاهی و سبک بازی خود را تغییر داد و به تدریج کنترل دربی را در دست گرفت.

رو در رو؛ از آمار تاریخی 10-0 شالکه تا آمار برد-باخت
البته، اگر فقط تساوی‌های بوندسلیگا را در نظر نگیریم، دورتموند و شالکه تاکنون 182 بار با هم بازی کرده‌اند. سهم شالکه 71 برد و دورتموند 64 برد در آن تساوی بود. در تقابل های بوندسلیگا شرایط به نفع دورتموند است. این تیم 36 بار در دربی پیروز شده و 32 بار مغلوب شالکه شده است. بهترین پیروزی تاریخ نیز به نام شالکه ثبت شده است (10-0 در سال 1940).