گران ترین نقل و انتقالات تاریخ لیگ برتر انگلیس / ژانویه 2023 و رکوردشکنی پسر آرژانتینی

برنده جام جهانی تنها شش ماه پس از پیوستن به بنفیکا از ریورپلاته با مبلغ 10 میلیون پوند، انتقال خیره کننده خود را به استمفوردبریج تضمین کرد. او برای جایگزینی جورجینیو که به آرسنال پیوست اما قبلاً توجه هواداران را بدون لگد زدن به توپ جلب کرده بود، کار سختی دارد. فرناندز می‌تواند در خط میانی یا در نقش‌های پیشرفته‌تر با سه بازیکن بازی کند و می‌تواند اولین بازی آبی‌اش را در روز جمعه مقابل فولام انجام دهد.

میهایلو مودریک

6- آنتونی

آژاکس به منچستریونایتد: 85.5 میلیون پوند (2022)

پل پوگبا

5- میهایلو مودریچ

شاختار دونتسک به چلسی: 88 میلیون پوند (2023)

انسو فرناندز

2- جک گریش

استون ویلا به منچسترسیتی: 100 میلیون پوند (2021)

اولین خرید مهم و انقلابی با انتقال پوگبا رقم خورد. او تا حدودی کیفیت خوب بازی خود را نشان داد، اما به نظر نمی رسید به قیمت خرید خود ادامه دهد و به یوونتوس بازگشت. پل این روزها در یوونتوس نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و با وجود اینکه بار دیگر با امید فراوان پیراهن بیانکونری را بر تن کرد، یک شکست مطلق بود.

پپ گواردیولا با شکستن رکوردهای این استعداد خارق العاده همه را حیرت زده کرد. گریلیش هنوز در سطح و اندازه مبلغ هنگفتی که سیتی برای او پرداخت کرده ظاهر نشده است. اما او پیشرفت ثابتی را نشان داده و ارلینگ هالند اکنون به پاس گل های او تکیه کرده است.

او باید زیر نظر ژوزه مورینیو به یک اسطوره تبدیل می شد اما در عوض به عنوان یک مهاجم کند و دست و پا چلفتی شهرت پیدا کرد. انتقال او به اینتر حرکت عاقلانه ای بود زیرا او بهترین فرم خود را در خارج از کشور پیدا کرد، اما پس از اینکه چلسی این بازیکن بلژیکی را به انگلیس بازگرداند، اوضاع دوباره رو به افول رفت.

یکی از معدود داستان های موفقیت خریدهای گران قیمت، زیرا او لیورپول را به قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا رساند. مصدومیت ها او را عقب نگه داشته است، اما او در صورت آمادگی، یک بازیکن بازار برای تیم یورگن کلوپ باقی می ماند.

هری مگوایر

8- روملو لوکاکو

اورتون به منچستریونایتد: 75 میلیون پوند (2017)

روملو لوکاکو

9- ویرژیل ون دایک

ساوتهمپتون به لیورپول: 75 میلیون پوند (2018)

جک گریش

3- روملو لوکاکو

اینتر به چلسی: 97.5 میلیون پوند (2021)

روملو لوکاکو

4-پل پوگبا

یوونتوس به منچستریونایتد: 89 میلیون پوند (2016)

او خوب شروع کرد، اما در دوران حضورش در یونایتد با سرعت ناکافی و تصمیمات بد از تاج و تخت به تشک سقوط کرد. او در حال حاضر جایی در لیست اصلی تیم تنهاچ ندارد و به احتمال زیاد تابستان امسال از این تیم جدا خواهد شد. اما مطمئناً او همیشه یکی از اعضای اصلی تیم گرت ساوتگیت خواهد بود.

پس از تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان لیگ آلمان، خرید فوق العاده ای به نظر می رسید. اما در انگلیس سایه خود را نشان داد و چند ماهی است که به دلیل مسائل شخصی برای یونایتد بازی نکرده است. هواداران فقط می توانند امیدوار باشند که او به اندازه کافی جوان باشد و به او فرصت داده شود تا به بهترین فرم خود بازگردد.

انسو فرناندز تبدیل به گران ترین انتقال تاریخ لیگ برتر شد. چلسی 107 میلیون پوند برای ستاره بنفیکا و آرژانتین پرداخت و این رکورد را شکست. و به این ترتیب جک گریلیش که 18 ماه پیش با 100 میلیون پوند به منچسترسیتی پیوست، به رتبه دوم سقوط کرد. مجله “سان” به بررسی 10 بازیکن گران قیمت لیگ برتر پرداخت.

1- انسو فرناندز

بنفیکا به چلسی: 107 میلیون پوند (2023)

آنتونی

7-هری مگوایر

لسترسیتی به منچستریونایتد: 85 میلیون پوند (2019)

یک بازی به عنوان بازیکن تعویضی باعث شد که همه در مورد مودریچ صحبت کنند. او سرعتی الکتریکی دارد و اگر زیر نظر گراهام پاتر به خوبی مربی شود، به وضوح می تواند به بازیکنی خاص تبدیل شود. شاید هم به ادن آذر.

ویرجیل ون دایک

10- جیدن سانچو

بوروسیا دورتموند به منچستریونایتد: 73 میلیون پوند (2021)

با توجه به قیمت، او احتمالا بدترین خرید در تاریخ لیگ برتر است. لوکاکو تنها چند ماه پس از بازگشت به استمفوردبریج مورد علاقه قرار گرفت و اکنون به صورت قرضی به اینتر بازگشته است. باید دید او شانس دیگری با چلسی زیر نظر گراهام پاتر خواهد داشت یا خیر.

در ابتدا، پس از بازی زیر نظر اریک تنهاچ در پایتخت هلند، این یک حرکت هوشمندانه به نظر می رسید. اما این ستاره برزیلی هنوز اولدترافورد را تحت تاثیر قرار نداده است. با این حال در غیاب جیدون سانچو، او در ترکیب اصلی این تیم باقی خواهد ماند.

جیدن سانچو



سرویس اخبار فوتبال خارجی

در این رابطه: پیشرفت باورنکردنی انسو فرناندز; گران ترین نقل و انتقالات چلسی و لیگ برتر انگلیس/ گوهر جدید آمریکای جنوبی