داور خندان سوت دائمی دربی را می خواهد!

برای سی و چهارمین دربی متوالی، داور ایرانی جدال پرسپولیس و استقلال را قضاوت خواهد کرد.

داور خندان سوت دائمی دربی را می خواهد!

جالب است بدانید از 24 دربی برگزار شده از سال 87 تا 97، 13 دربی را علیرضا فغانی و محسن ترکی قضاوت کردند و به نوعی این بازی را کنترل کردند. حالا پیام حیدری با توجه به شرایط فنی و سنی که دارد امیدوار است بیش از آن سوت این بازی را در اختیار بگیرد و به سمت ثبت رکوردی تاریخی حرکت کند. البته وحید کاظمی داور چهارم این دیدار نیز همین آرزوها را دارد تا شاید زوج جدید داور ایرانی باشند.

محسن ترکی از 36 سالگی تا 45 سالگی (سال گذشته داوری) 7 بار بازی پرسپولیس – استقلال را سوت زد و شاید اگر رقیب سرسختی به نام علیرضا فغانی در کنارش نبود می توانست بازی های بیشتری را سوت بزند. . حالا پیام می تواند با تکرار آمار خود به ماموریت غیرممکنی دست یابد و خود را بالاتر از دو چهره مشهور داوری ایران قرار دهد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ساعتی پیش پیام حیدری به عنوان داور دربی انتخاب شد تا قضاوت یکی از حساس ترین دیدارهای تاریخ را بر عهده بگیرد. جایی که تیم بازنده احتمالاً از کورس بازنشسته می شود و نتیجه تساوی نیز ممکن است هر دو تیم را از کورس بازنشسته کند و سپاهان را به قهرمانی برساند.

جالب اینجاست که در این سال ها 15 داور مختلف شهرورد را قضاوت کردند و 5 نفر بیش از یک بار این بازی را سوت زدند. حالا پیام حیدری که روزی شهرورد را در جام حذفی سوت زد به این جمع اضافه می شود و در کنار موعود فنادی فر، بیژن حیدری، سعید مظفری زاده، علیرضا فغانی و محسن ترکی قرار می گیرد.

این در حالی است که محسن ترکی و علیرضا فغانی رکورداران قضاوت شهرورد هستند. آنها هر کدام 7 بازی دربی را سوت زدند تا در بالای جدول غیرقابل نفوذ به نظر برسند. البته یکی از دربی های فغانی مربوط به جام حذفی است و به نوعی در لیگ برتر محسن ترکی تنها در بالای جدول است.

این در حالی است که پیام حیدری نیز جوان ترین داور دربی به حساب می آید. او سه سال پیش در 33 سالگی قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس را بر عهده داشت تا فغانی و ترکی این عنوان را کسب کند. فغانی 34 ساله و ترکی 36 ساله برای اولین بار شهرورد را سوت زدند.

1854526
تنها تصمیم پیام حیدری در دربی به تساوی در وقت قانونی و برتری استقلال در ضربات پنالتی مرتبط بود.

این سی و چهارمین بار متوالی است که دربی با قضاوت یک داور ایرانی برگزار می شود. پیش از این سال ها فدراسیون فوتبال از داوران خارجی برای قضاوت دربی استفاده می کرد اما از اواخر دهه هشتاد سوت این مسابقه به محسن ترکی و سپس به دیگران سپرده شد تا پای داوران خارجی برای همیشه قطع شود. دور از فوتبال .

در بین داورانی که فقط یک بار شهرورد را سوت زدند، اسامی جالبی به چشم می خورد. ممبینی، کرمانشاهی، اکبریان، زاهدی فر، سهری، مرادی، قهرمانی، جهانبازی و حقوردی داورانی هستند که در این دیدار مهم با قضاوت شهرورد نامی برای خود دست و پا کردند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

یعنی پیام حیدری 9 سال دیگر فرصت قضاوت در سطح اول فوتبال ایران را خواهد داشت و بعید نیست در سال های آینده رکورد فغانی و ترکی را پشت سر بگذارد و رکورددار داوری دربی شود. .


سرویس خبر شماره: 1922192
آوریل 31, 1402 در 11:07
1.6 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

خداحافظی احتمالی ترکی و فغانی با رکورد;

البته نکته مهم در مورد علیرضا فغانی این است که شاید اگر او به استرالیا مهاجرت نمی کرد می توانست بازی های بیشتری را قضاوت کند و حتی آماری دو رقمی داشت.