آنهایی که استقلال را از آسیا حذف کردند حالا تعطیلی پنجره او را جشن می گیرند. شاگردان اولی ها توان پرداخت 2 میلیارد را نداشتند؟



با انتشار اخبار جدیدی مبنی بر محرومیت باشگاه استقلال از سه پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل شکایت تعدادی از مربیان خارجی باشگاه استقلال در فصل گذشته که جواد نکونام و تیم مدیریتی این باشگاه خود را برای ورود به فصل نقل و انتقالات آماده می کردند. و جذب با اعلام محرومیت از پنجره نقل و انتقالات، شوک بزرگی به آنها وارد شد.

این در حالی است که گفته می شود این بدهی مربوط به فصل گذشته است و ظاهرا سال گذشته مجموعه مدیریتی باید آن را به موقع پرداخت می کرد. به همین منظور گفتگویی را با مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ترتیب دادیم. سید حجت کریمیمدیرعامل سابق باشگاه استقلال که پس از استعفای علی فتح الله زاده جای خود را به عنوان سرپرست باشگاه استقلال گرفت، در گفت و گو با خبروشی درباره بسته شدن پنجره به دلیل بدهی های اخیر اظهاراتی داشت.

از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال خبر دارید؟
من در حال حاضر هیچ سمتی در این باشگاه ندارم و از تیرماه که از استقلال جدا شدم مشغول کار خودم بودم اما از شنیدن چنین اخباری در مورد باشگاهی که با جان و دل در آن کار کرده ام بسیار متاسفم.

در این مدت کوتاه پس از اعلام بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، برخی از شما انتقاد کرده اند که چرا این پول را همزمان پرداخت نکرده اید؟
خدا را شکر در زمانه و مکانی زندگی می کنیم که همه چیز با تصویر و صدا ضبط می شود و اینطور نیست که من به شما بگویم برو آرشیو روزنامه ها را نگاه کن. در مدت کوتاهی، شاید حتی سه ماه هم نبود، بزرگترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال را به خارجی ها پرداخت کردم. بدهی که چند مدیر عامل باشگاه استقلال قبل از من حتی نمی توانستند آن را تقبل کنند اما این بدهی را با کمک آقای سجادی (وزیر ورزش وقت) و برخی از دوستانم در مجلس پرداخت کردم. با وجود اینکه عده ای مدام موانعی بر سر راه ما قرار می دادند تا به موقع نتوانیم این کار را انجام دهیم اما آنها نیز به هدف خود رسیدند و در نهایت برخلاف میل و تلاش ما استقلال آسیا از بین رفت. در چنین شرایطی هرکسی گفت نمی توانم 40 هزار یورو بدهم، آدرس اشتباهی به هواداران می دهد.

در مورد کی حرف می زنی؟
به زودی همه این افراد را به هواداران معرفی خواهم کرد اما بهتر است یادآوری کنم که درخواست یاماگا را در زمانی پرداخت کردم که باشگاه حتی یک ریال هم در حسابش نداشت چون می دانستم این بازیکن چقدر برای ساپینتو ارزش دارد. و باشگاه استقلال او هم در آن زمان مصدوم شد اما من این پول را تهیه کردم و در دفتر باشگاه به یاماگا دادم. بنابراین، اگر می خواستم کاری انجام دهم، قطعا انجام می دادم، اما دلیلی برای پرداخت نشدن پول باشگاه به ساپینتو و دستیارانش وجود دارد.

دلیل ش چیه؟
باید از مردانی بپرسید که در روزهای اخیر چه می خواستند بدون اینکه واقعیت داشته باشد. کسانی که ادعا می کنند ما می خواستیم به کریمی کمک کنیم اما او نخواست! وقتی من او را رد می کردم چه کسی به سراغ من آمد؟ در تمام سال‌هایی که کارهای مختلفی انجام می‌دهم، هیچ‌وقت به اندازه مدت کوتاهی که در باشگاه استقلال به عنوان مدیرعامل بودم، احساس تنهایی نکرده‌ام. کار این آقایان به جایی رسیده بود که فهرست شاگرد اول و آخرین شاگرد را برای نابودی من گذاشته بودند و افراد خاصی را بالای این جدول نشاندند و به عنوان شاگرد اول به استقلال آوردند. حالا من یک سوال دارم.

مخاطب این سوال چه کسانی هستند؟ حامیان، مسئولان وزارت ورزش یا کسانی که می گویید بعدا به آنها پاسخ می دهید؟
همه می دانند که من در مورد چه کسی صحبت می کنم. سوال من این است: چگونه من که شاگرد تنبلی در جدول مردان بودم توانستم با پرداخت یک میلیون و سیصد هزار یورو به استراماچونی، طلب یاماگا را بپردازم، با نکونام قرارداد ببندم و سهرابیان، مهرداد محمدی و تعدادی را جذب کنم. دیگران. سایر بازیکنان استقلال اما آیا شاگردان اولی که به استقلال پیوستند ظرفیت پرداخت 40 هزار یورو را نداشتند؟ بالاخره 2 میلیارد و 200 میلیون تومان پولی است که من توان خرید آن را ندارم؟ خدا را گواه می گیرم، این مبلغ را هنگام تعویض خارج از کشور با گوشی به دوستانم می دادم، اما در عین حال آنقدر اذیتم کردند و آنقدر اذیتم کردند که انصراف دادم و زمین را به شاگرد اول دادم. این حوزه و این میدان. کسانی که استقلال را از آسیا حذف کردند، حالا تعطیلات نقل و انتقالات را جشن می گیرند.

درخواست 64 هزار دلاری استقلال از باشگاه الوصل چه چیزی در خطر است؟
دوستانم این خبر را برای من فرستادند و از زمانی که آن را دیدم باعث خنده ام شد. تا جایی که من می دانم این پول به باشگاه استقلال پرداخت شده است. به هر حال در ماجرای تنزیل بدهی به الاهلی برای قائدی هم ثابت شد که دوستان صمیمی در امارات داشتم. شاید اشتباه می کنم! اما قطعا باشگاه الوصل می تواند مستنداتی ارائه کند که این پول پرداخت شده یا حداقل بیش از نیمی از آن پرداخت شده است. حالا که امروز مسئولان باشگاه استقلال اعلام کردند این پول را دریافت نکرده ایم، نمی دانم دلیلش چیست! اما در کل طبق اطلاع من، باشگاه استقلال دیگر با الوصل حسابی ندارد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال