اسکوچیچ: بیایید در مورد توپ به جای سیاست صحبت کنیم

* سرمربی ایران
اسکوچیچ پس از یک سال حضور در صنعت نفت به عنوان سرمربی تیم ملی ایران منصوب شد. از 6 فوریه 2020، دراگان اسکوچیچ ایران را به رکورد قابل توجه 1-1-15 (15 برد، یک تساوی و یک باخت) رسانده است. ایران در 13 بازی از 14 بازی اول خود با 88 درصد برد به پیروزی رسیده است. آنها در تمام مراحل مقدماتی جام جهانی 2022 در صدر گروه خود قرار گرفتند و در نهایت در جایگاه اول قرار گرفتند. به استثنای قطر میزبان مسابقات، ایران اولین تیم آسیایی بود که به جام جهانی راه یافت.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، عملکرد درخشان ملی پوشان ایران با دراگان اسکوچیچ و صعود آرام به رقابت های جام جهانی باعث شده تا این مربی کروات بیش از پیش در کانون توجه قرار گیرد. کار تیمی با تیم های ملی آمریکا و انگلیس در جام جهانی باعث شد بسیاری از رسانه های خارجی بیوگرافی و مصاحبه های اسکوچیچ را دنبال کنند.

در فصل 2013 لیگ برتر خلیج فارس، اسکوچیچ هدایت ملوان را بر عهده گرفت و این تیم را به رده هفتم لیگ رساند که بهترین عملکرد این باشگاه در لیگ برتر است. در آن فصل تیم فولاد قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد. فولاد با اسکوچیچ به عنوان سرمربی قرارداد امضا کرد. سپس، در ماه می، کروات برنده جایزه “مربی ماه” شد.

اسکوچیچ افتخاراتی را که می توانست در این بازی به عنوان سرمربی کسب کند به دست آورد و هم اکنون سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 است.

او پس از بازی در اسلوونی، کویت و عربستان سعودی، برای یک فصل به رجیکا بازگشت. سپس وارد صحنه فوتبال ایران شد.

اسکوچیچ در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ایران گفت: بازی آینده ایران و آمریکا در گروه B هیچ ارتباط سیاسی ندارد.

مجله ورلد ساکر گزارشی از رزومه و عملکرد مربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ از زمان مسابقه تا تمرین می دهد.

همانطور که او ادعا می کند، اسکوچیچ روی ورزش متمرکز است نه سیاست. با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی قطر در فاصله کمی از ایران، تمرکز روی سرمربی تیم ملی ایران بود.

برهالتر به آسوشیتدپرس گفت: برای ما، این یک بازی فوتبال است. ما برای ایران احترام زیادی قائل هستیم. فکر می کنیم تیم خوبی است. و اکنون ما فقط در تلاشیم تا بفهمیم چگونه آنها را شکست دهیم.”

* نگاهی به دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران در شهر بندری آدریاتیک در کرواسی به دنیا آمد. دوران حرفه ای او در خط میانی از سال 1987 تا 2004 طول کشید. برجسته ترین دوران او در تیم اسپانیایی لاس پالماس بود که در دسته دوم اسپانیا قرار داشت.

او اولین کرواتی است که خارج از کرواسی فوتبال حرفه ای بازی می کند. او حرفه درخشانی نداشت، اما با این وجود پیشگام بود.


سرویس خبر شماره: 1822624 |
14 ارديبهشت 1401 ساعت 12:00 |
464 |

0نظرات

خیلی ها به من احترام نمی گذاشتند

مجله Worldsucker در گزارشی به بررسی رزومه و عملکرد سرمربی تیم ملی ایران پرداخته و گفت و گوی کوتاهی با وی داشته است که در ادامه می خوانید:

با این حال، بزرگترین افتخار او در سال 2006 با رجیکا به دست آمد، تیمی که او دو فصل و در مجموع پنج فصل هدایت کرد. اسکوچیچ در اولین و تنها فصل هدایت تیم از سال 2005 تا 2006، رجیکا را به دومین جام مهم کرواسی رساند.

* ایران و فوتبال
دراگان اسکوچیچ به مدت هشت سال به عنوان سرمربی تیم های مختلف در ایران حضور داشته است. او گفت: «ایران چیزی متفاوت از آن چیزی است که مردم فکر می کنند. همه در مورد سیاست صحبت می کنند، اما من هیچ جای دیگری آن مهمان نوازی را که در ایران احساس کردم ندیده ام.

اسکوچیچ و گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی ایالات متحده، فلسفه های مشابهی را در مورد تاریخ تعویض گل بین دو تیم قبل از جام جهانی 1998 فرانسه منعکس می کنند.

این مربی کروات ذهنیتی ثابت قبل از برنامه سخت گروه B دارد. مربی کروات الاصل می‌خواهد به توپ اجازه دهد حرف بزند – نه سیاست.



مجله اخبار فوتبال داخلی

اسکوچیچ مردی است که در یک ماموریت، صحبت هایش را فراموش نکرد و آن را به دل گرفت. او گفت: «خیلی ها من را دست کم گرفتند و به من احترام نمی گذاشتند. اما من خیلی خوشحالم چون خودم را ثابت کردم.»

* دوره تمرین در باشگاه ها
اسکوچیچ پس از بازنشستگی از دوران حرفه ای خود در سال 2004، به مدیریت هشت باشگاه مختلف ادامه داد. از این تعداد چهار تیم متعلق به لیگ برتر ایران در خلیج فارس بودند.