اگر این مهاجم در استقلال بود باید 100 میلیارد به او می دادیم!/ استقلال 90 درصد شانس قهرمانی دارد.


صادق ورمزیار در گفت و گو با خبروشی تاکید می کند که اتفاقات بازی با شمس آذر به هیچ عنوان نباید برای استقلال تکرار شود. او همچنین با تاسف از توانایی های فنی همبازی سابقش و اینکه این روزها چقدر می تواند درآمد داشته باشد صحبت کرد.

دیدار استقلال مقابل شمس آذر قزوین را چطور دیدید؟
دیدار استقلال مقابل شمس آذر به دلیل نتیجه و تداوم هدایت آبی پوشان اتفاق خوبی بود، اما نکته قابل توجه این است که قبل از بازی استقلال، پرسپولیس بازی خود را انجام داد و با کسب سه امتیاز حساس، تیم برتر را تعقیب کرد. طبیعی است که بچه ها با کمی استرس وارد بازی شوند اما باز هم عملکرد خوبی از خود نشان دادند. البته در فاصله 10 دقیقه از پایان بازی شرایط به سود شمس آذر تغییر کرد اما خدا را شکر استقلال بازی را برد.

فکر نمی کنی تکرار این نوع اتفاقات باعث شود که صدر استقلال را از دست بدهد؟
100% اینطوری است که شما می گویید و اگر در بازی دیگری تکرار شود قطعاً استقلال به بدترین شکل مجازات خواهد شد. حتی می توان گفت در دیدار مقابل شمس آذر اگر بازی دقایقی بیشتر ادامه می یافت، استقلال می توانست گل سوم را به ثمر برساند و در خانه مقابل قزوینی متوقف شود، اما باز هم آفرین به بازیکنان. استقلال به دلیل اینکه تاکنون در صدر جدول رده بندی باقی مانده است. برای بازی های بد، آنها باید با عقل بیشتری بازی کنند.

با دریافت دو گل در کمتر از سه دقیقه فکر نمی کنید استحکام خط دفاعی استقلال زیر سوال رفته است؟
اتفاقا استقلالی ها از نظر دفاعی خوب هستند اما در آن دقایق تمرکز لازم برای مدیریت مسابقه را از دست دادند. مشخصا خط دفاعی استقلال یکی از بهترین خط دفاعی این فصل لیگ است اما فکر می کنم در این چند دقیقه کادر فنی و بازیکنان تمرکز نداشتند و در چنین شرایطی طبیعی است که از این عدم تمرکز رنج می برند. که البته انجام دادند.

استقلالی ها همچنان از گل آفساید پرسپولیس به ملوان شاکی هستند و فکر می کنند اگر داور درست سوت می زد اختلاف استقلال و پرسپولیس به 3 می رسید نظر شما چیست؟
چنین رویدادهایی همیشه وجود داشته و به سیستم خود می رسد. آه تو. وارد فوتبال ما نشوید، آش خاکستر است و کاسه هم همینطور. جالب اینجاست که در همان بازی با شمس آذر داور یک پنالتی روی حردانی را نادیده گرفت و اگر این پنالتی تبدیل به گل می شد، بازیکنان با آرامش بیشتری مسابقه را دنبال می کردند. آنچه مشخص است این است که چنین اتفاقاتی تکرار خواهد شد و تردیدها پابرجا خواهد ماند.

ابوالفضل جلالی امروز یکی از بهترین مدافعان چپ فوتبال ایران است و به تازگی به اردوی تیم ملی دعوت شده است. به نظر شما جلالی می تواند به عضویت دائم تیم ملی درآید؟
به نظر من ابوالفضل جلالی بازیکنی پرقدرت است که می تواند در کار تهاجمی خود از 50 امتیاز 45 را بگیرد. توپ را حمل کنید. توپ رو بزن. رودرروی از او بازیکنی تکنیکی و قوی ساخت اما در فاز دفاعی اگر بتواند سطح فنی خود را بالا ببرد بدون شک می تواند یکی از ملی پوشان و حتی لژیونرهای خوب فوتبال ما شود.

اگر این مهاجم در استقلال بود باید 100 میلیارد به او می دادیم!  / شانس 90 درصدی استقلال برای قهرمانی است.

بازی و عملکرد خوب بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال باعث شده خیلی ها او را با صمد مرفاوی، مهاجم ملی پوش استقلال چندی پیش مقایسه کنند، نظر شما به عنوان همبازی سابق آقای صمد چیست؟
صمد مرفاوی یکی از بهترین مهاجمان دوران خود بود و بلانکو اگر برتر از او نباشد، قطعا از نظر فنی چیزی از او کم ندارد. هدف خوب زدن ضربه سر خوب و پاهای عالی او نشان می دهد که این بازیکن یکی از خارجی های خوبی است که به ایران آمده است.

صمد مرفاوی بود. با توجه به شناخت کامل شما از بازی او، به نظر شما اگر مرفاوی امروز فوتبال بازی می کرد، ارزش قراردادش چقدر بود؟
با توجه به شناختی که از توانایی های فنی آقای صمد دارم و با توجه به پولی که امروز داده می شود باید بگویم که درآمد ماهانه ایشان باید 100 میلیارد تومان باشد.

بازی بعدی استقلال و تراکتورسازی تبریز را چگونه ارزیابی می کنید؟
شکی نیست که بازی سختی برای استقلال خواهد بود. آنها نباید اجازه دهند تیم حریف به آنها فشار بیاورد زیرا در چنین شرایطی حمایت تماشاگران باعث می شود بازیکنان حریف و داور تحت تاثیر شرایط ورزشگاه قرار بگیرند. من معتقدم بهترین دفاع استقلال در حمله به تراکتور است.

چقدر به قهرمانی استقلال در پایان فصل امیدواری؟
به هر حال صحبت از قهرمانی استقلال در پایان فصل سخت است. آنچه مشخص است استقلال 90 درصد راه قهرمانی است و 10 درصد باقی مانده به درایت و توصیه کادرفنی در هفته های پایانی لیگ بستگی دارد.

آخرین کلمه
امیدوارم استقلال در هفته های آینده با آرامش به کار خود ادامه دهد و نکونام با آرامش تیمش را هدایت کند. من فقط از نکونام می خواهم این هفته ها راحت باشد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال