ایران چگونه از مرحله گروهی خارج می شود؟

اما با توجه به اینکه چنین احتمالی از نظر فوتبالی نزدیک به صفر است، از حوصله تحقیق خارج است. به هر حال با محاسبه این دو وضعیت، احتمال عروج ایران روی کاغذ به حدود 60 درصد می رسد.

بد نیست یک بار دیگر این شرایط را به تفصیل مرور کنیم:
1. پیروزی ایران: ارتقاء
2. پیروزی ایران: ارتقاء
3. پیروزی ایران: ارتقاء
4. تساوی ایران/ باخت ولز: صعود
5. قرعه کشی ایران/ولز: ارتقاء
6. تساوی ایران / پیروزی ولز: حذف
7. باخت ایران: حذف
8. باخت ایران: حذف
9. باخت ایران: حذف

تساوی انگلیس و آمریکا معادلات را برای برداشتن گام بعدی پیچیده کرد.

ایران چگونه از مرحله گروهی خارج می شود؟


سرویس خبر شماره: 1855574
5 دسامبر 1401 ساعت 00:37
59.2K |

11نقطه نظر

جدول احتمالات؛ معادلات گروه پیچیده بود

به این ترتیب احتمال صعود ایران در جدول احتمال 55.5 درصد و احتمال حذف تیم ملی 45.5 درصد برآورد شده است. یعنی از 9 موقعیت ممکن، 5 مورد حکم صعود تیم ملی را دارد و 4 احتمال دیگر تیم ها را صعودی می داند.

اگر ولز بدون توجه به تعداد اختلافات در این دیدار بتواند انگلیس را شکست دهد، دوستان گرت بیل به مرحله حذفی می روند زیرا اختلاف ایران 2- و اختلاف کانتری -2 و ولز در بدترین حالت -1 می شود.

البته یک موقعیت تقریبا غیرممکن این است که ولز با اختلاف بیش از چهار گل انگلیس را شکست دهد که در این صورت ایران و ولز صعود خواهند کرد. همچنین اگر ولز 4-0 انگلیس را شکست دهد و ایران 2-2 مقابل آمریکا مساوی کند، ایران و ولز دوباره صعود خواهند کرد.

هفته پایانی روز چهارشنبه به طور همزمان برگزار می شود که در آن ایران به مصاف آمریکا و ولز به مصاف انگلیس می روند. از بین سه حالت مسابقه تیم ملی، یک حالت (پیروزی) منجر به صعود دائمی و یک حالت (باخت) منجر به حذف دائم می شود، اما شرط تساوی پیچیده است.

با تساوی ایران و آمریکا، آمریکا برای همیشه از جام جهانی حذف می شود اما ولز شانس صعود خواهد داشت.

در مجموع تیم ملی شانس قابل توجهی برای صعود دارد و با قاطعیت می توان گفت که هیچ وقت تا این حد به صعود از مرحله گروهی نزدیک نشده بود.

اما ایران هم شانس رهبری گروه را دارد. اگر بازی انگلیس و ولز با تساوی به پایان برسد، شاگردان کی روش با پیروزی مقابل آمریکا در صدر گروه قرار خواهند گرفت.

در دو نوبت قبلی (1998 و 2018) که هفته دوم با سه امتیاز برای ایران به پایان رسید، تیم ملی در مرحله پایانی به مصاف دو تیم قدرتمند آلمان و پرتغال رفت و طبیعتا شانس چندانی برای موفقیت نداشت. مقابل آن تیم ها اما حالا ایران حریف این تیم است، این آمریکا بود که در آن دو بازی مشخص کرد که تیمی آسیب پذیر است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

در پایان دور دوم انگلیس 4 امتیاز، ایران 3 امتیاز، آمریکا 2 امتیاز و ولز یک امتیاز کسب کردند تا شاگردان ساوت گیت و کی روش بیشترین شانس را برای صعود داشته باشند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سه شیرها این فرصت را داشتند که سریعتر از سایر رقبا صعود خود را به مرحله بعد قطعی کنند اما شاگردان گرت ساوتگیت به تساوی بدون گل مقابل آمریکا بسنده کردند تا همه چیز به هفته آخر کشیده شود. .