ببینید مهاجم باهوش استقلال چگونه دروازه بان ها را فریب می دهد؟ / بالاخره راز بزرگ کشف شد!

ببینید مهاجم باهوش استقلال چگونه دروازه بان ها را فریب می دهد؟  / بالاخره راز بزرگ کشف شد!

یاماگا 3 پنالتی به محسن فروزان داد که 2 ضربه مستقیم و یک ضربه برگشت به ثمر رساند. او دو پنالتی خود را نیز مقابل داود نوشیسفیانی به ثمر رساند. حسین پورحمیدی، ایمان صادقی و علیرضا حقیقی دیگر دروازه بانانی هستند که موفق به مهار پنالتی یاماگا نشدند. راز پنالتی های یاماگا چیست؟

یاماگا یک برنامه ساده برای ضربات پنالتی دارد که همیشه آن را به درستی اجرا می کند. یک ثانیه قبل از رسیدن به توپ، یامگا با حرکت دادن بدن خود یک شوت ساختگی می کند. در این زمان اگر دروازه بان فریب خورده و به یک سمت حرکت کند، سمت مقابل را نشانه می گیرد. کاری که روز قبل در بازی با گل گهر انجام داد. او با یک حرکت بدن و نگاه به چپ، فروزان را به آن سمت فرستاد و توپ را به سمت مخالف زد.

داود نوشی صوفیانی احتمالاً در حال آنالیز ضربات یمگا قصد داشت مانند سایر دروازه بان ها فریب ظاهر و حرکات بدن او را نخورد و تا آخرین لحظه در میانه دروازه ایستاد. اما نتیجه چه شد؟ یاماگا به نقطه پیش فرض خود رسیده است. سمت راست در. یاماگا 2 پنالتی به او داد که با همین فرمول آن ها را به گل تبدیل کرد. نوشی صوفیانی پس از نگاه کردن به توپ قصد شیرجه رفتن داشت، اما یاماگا طبق معمول با شدت مناسبی به همان نقطه برخورد کرد.

محسن فروزان در بازی فصل قبل حتی سعی کرد با برهم زدن تمرکز یمگا نقشه او را به هم بزند. او به یاماگا اشاره کرد که می داند به کدام سمت می خواهد ضربه بزند. فروزان قبل از زدن ضربه به کناری شیرجه نزد و وسط دروازه ایستاد. یاماگا اما درگیر بازی روانی فروژان نشد و با وجود اینکه دروازه بان به آن سمت اشاره کرد اما به دلیل حرکت نکردن ضربه خود را به نقطه پیش فرض شلیک کرد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

کاری که هفته گذشته مقابل نساجی انجام داد و علیرضا حقیقی را فریب داد. یاماگا قبل از رسیدن به توپ، فرم شوتزنی گرفته بود تا قبل از زدن توپ، جهت شیرجه رفتن را مشخص کند. وقتی یاماگا به توپ رسید، حقیجی به سمت راست رفته بود و سمت چپ را نشانه رفت.

ببینید مهاجم باهوش استقلال چگونه دروازه بان ها را فریب می دهد؟  / بالاخره راز بزرگ کشف شد!

کوین یاماگا برای دومین هفته متوالی از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کرد. گلی که این بار 3 امتیاز قابل احترام را مقابل امیر قلعه نویی برای استقلال به ارمغان آورد. یاماگا با 3 گل در رده دوم برترین گلزنان فصل مانند فصل قبل قرار دارد. یاماگا پنالتی اول استقلال است که از 8 ضربه ای که در لیگ برتر زد فقط یک ضربه توسط دروازه بان مهار شد که در برگشت آن را هم تبدیل به گل کرد.

حال سوال این است که اگر دروازه بان گول حرکت یاماگا را قبل از شوت نخورد و به یک جهت نرود، چه برنامه ای دارد؟ یاماگا قبلاً به این موضوع فکر کرده و برنامه ای برای این رویداد دارد. به طور پیش فرض، او تمام مشت های خود را به سمت چپ و سمت راست دروازه بان می زند. 3 باری که او از سمت چپ دروازه به توپ ضربه زد، زمانی بود که دروازه بان ها قبلا به سمت مقابل شیرجه زده بودند و یاماگا چاره ای جز ضربه زدن به سمت چپ دروازه بان نداشت. در شرایطی که جهت شیرجه دروازه بان قبل از ضربه مشخص نیست، باید پنالتی خود را به سمت راست دروازه بان بزند.