بیانیه جنجالی؛ فیفا نمی خواهد بارسلونا در جام جهانی باشگاه ها شرکت کند

بارسلونا برای راهیابی به جام باشگاه های جهان در سال 2025 باید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. البته فیفا با توجه به افتخارات گذشته بارسلونا را به این رقابت ها دعوت می کند، اما روابط ضعیف سران باشگاه بارسلونا و یوفا مانع از او می شود. از انجام این کار

اسپورت به نقل از منابع نزدیک به جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال گزارش داد که بارسلونا نمی‌تواند روی دعوت‌نامه ویژه (وایلد کارت) فیفا برای جام باشگاه‌های جهان 2025 حساب کند.

جام باشگاه های جهان در تابستان 2025 با فرمت جدید در آمریکا برگزار می شود و 32 باشگاه از جمله 12 تیم یوفا در این رقابت ها شرکت خواهند کرد. یکی از دو سهمیه اسپانیا متعلق به رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2022 است.

با توجه به معیارهای موجود، بارسلونا باید در این فصل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود یا عملکرد قابل توجهی داشته باشد تا به این رقابت ها راه پیدا کند.

جام جهانی باشگاه ها قرار است از سال 2025 (25 ژوئن تا 22 جولای 1404) با فرمت جدیدی برگزار شود که اولین میزبان آن آمریکا خواهد بود. بر اساس تصمیم فیفا در این رقابت ها 32 تیم در 8 گروه حضور خواهند داشت و هر چهار سال یک بار قبل از شروع فصل جدید رقابت های باشگاهی کشور برگزار می شود.

نحوه تخصیص سهمیه جام باشگاه های جهان

یوفا: 4 قهرمان رقابت های قاره ای بین سال های 2021 تا 2024 + 4 سهمیه از رده بندی تیم های اروپایی

آمریکای جنوبی: 4 قهرمان مسابقات قاره ای بین سال های 2021 تا 2024 + 2 سهمیه از رده بندی تیم های آمریکای جنوبی

آسیا، آفریقا و کونکاکاف: 4 قهرمان مسابقات قاره ای بین سال های 2021 تا 2024

اقیانوسیه: بهترین تیم در رده بندی باشگاهی

در ماه دسامبر، فیفا اسامی 19 شرکت کننده در جام باشگاه های جهان را اعلام کرد که شامل رئال مادرید، چلسی، منچسترسیتی، بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، اینتر، پورتو و بنفیکا می شود.

بیشتر بخوانید: گلزنان سال 2023 چه کسانی بودند؟ / باز هم CR7 و چند نام جدید!

سرویس اخبار فوتبال خارجی