حلالی: آمریکا برای برد آمد و ما برای دفاع آمدیم

وی با اشاره به ارزش برد مقابل ولز خاطرنشان کرد: این عادلانه نیست که ولز را یک تیم ضعیف جلوه دهیم. من به این تیم خوشبین بودم. دلیل اینکه مقابل آنها پیروز شدیم این بود که سرمربی ما بازیکنان را باز گذاشت و تیم نترسید. طبیعتاً اگر بازیکنان فقط به دنبال دفاع و دویدن بی هدف باشند، نتیجه ای حاصل نمی شود. وقتی در بازی اول 6 گل خوردیم، بازیکنان ایران برای بازی دوم آمدند تا حیثیت خود را بازگردانند و این کار را به خوبی انجام دادند.

وی با انتقاد از تغییرات روی نیمکت تیم ملی گفت: متأسفانه زمانی که تصمیم به تعویض سرمربی در مقطع حساسی گرفتیم شرایط تیم ما به هم ریخت و همین موضوع باعث شد کارلوس کی روش بازیکنان تیمش را نشناسد. مثلا همه ما دیدیم که ابوالفضل جلالی به عنوان بازیکن تعویضی چقدر مثبت بازی کرد. اگر کی روش این بازیکن را می شناخت خیلی زودتر و البته بیشتر از او استفاده می کرد. درست است که این مربی تجربه کار با تیم ملی ایران را داشت اما بازیکنان نسل جدید را نمی شناخت و آنهایی را که می شناخت دیگر کیفیت قدیمی شان را نداشتند.

پیشکسوت باشگاه و تیم ملی پرسپولیس درباره بازی با انگلیس گفت: یک سری بازی های دوستانه تیم ملی را قبل از جام جهانی دیدم. اما وقتی به بازی با انگلیس رسیدیم دیدیم که حرفی برای گفتن ندارند. تیم ایران در این بازی به دنبال کار دفاعی بود اما به دلیل ترس نتوانستند این کار را انجام دهند. حتی در 15 دقیقه که بیرانوند مصدوم شد و بازی متوقف شد، می توانستیم ریکاوری کنیم اما نشد و حتی گل خوردیم و بازی از کنترل ما خارج شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی فوتبال ایران که برای ششمین بار در جام جهانی حضور داشت، باز هم در مرحله گروهی حذف شد. این موضوع در حالی رقم خورد که سرنوشت شاگردان کی روش در دست آنها بود و می توانستند با تساوی گام بعدی را بردارند اما باخت یک بر صفر نتیجه مقابل آمریکا بود.

هافبک باشگاهی و ملی پرسپولیس اخیرا درباره تفکر تاکتیکی کی روش صحبت کرده است.

حلالی: آمریکا برای برد آمد و ما برای دفاع آمدیم

حلالی عدم استفاده از تاکتیک های لازم را دلیل اصلی امتیاز نگرفتن بازی 3 عنوان کرد و گفت: در بازی با آمریکا چون به دنبال امتیاز بودیم باز هم تیم را دفاعی وارد میدان کردیم. همان شهامتی که مقابل ولز داشتیم، آمریکا هم از اول بازی مقابل ما داشت. مشخص بود که آنها برای برد می آیند و ما برای دفاع و مساوی. متأسفانه، حتی زمانی که ما عقب افتادیم، کی برنامه جدیدی نداشت. با این فرم و این تصویر مطمئنا شانسی برای جام ملت ها نخواهیم داشت.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1856548
9 دسامبر 1401 ساعت 16:11 |
11.7 هزار |

4نقطه نظر

ترس به بلای تیم ملی تبدیل شده است

اسماعیل حلالی بازیکن سابق تیم ملی ایران در این خصوص به خبرنگار ما گفت: چند ماه پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور داشتم و وضعیت تیم ملی از من پرسیده شد، اما نپرسیدم. پاسخ دهید چون بازیکن تیم ملی بودم و به بازیکنان احترام می گذاشتم.»

وی افزود: بحث من این است که تغییر سرمربی در یک ماه مانده به شروع جام جهانی بزرگترین اشتباه مسئولان فدراسیون فوتبال بود. برخی از آقایان قبلاً قول داده بودند که این کار را انجام دهند و وقتی سر کار آمدند، فقط برای اینکه بگویند فلان کار را انجام داده اند، سرمربی تیم ملی را عوض کردند. متأسفانه بازیکنان ما عادت کرده اند سرشان را بالا نگه دارند تا کارشان را به خوبی انجام دهند و به همین دلیل شاید به دلیل کاریزمای کارلوس کی، تیم ما متحدتر شد اما از نظر فنی حرفی برای گفتن نداشت.