رسمی – آهنگ پایانی دولت پرسپولیس.


سرویس خبر شماره: 2009571
28 مارس 1402 در 01:31
55.8K |

68نقطه نظر

فروش و خصوصی سازی در 11 آوریل

وزارت ورزش و جوانان 51 درصد از سهام پرسپولیس را می فروشد.

رسمی - آهنگ پایانی دولت پرسپولیس.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در اطلاعیه رسمی که دقایقی پیش توسط فرابورس ایران در سایت خود منتشر شد، وزارت ورزش و جوانان رسما مالکیت باشگاه پرسپولیس را واگذار می کند. بورس اعلام کرد که بانک ملی به عنوان کارگزار این عرضه بزرگ سهام انتخاب شده و 51 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را به فروش خواهد رساند.

نکته حائز اهمیت این است که وزارت ورزش با فروش پرسپولیس به صورت کنسرسیومی موافقت کرده و خریداران این فرصت را خواهند داشت که با یکدیگر ائتلاف کنند تا اکثریت سهام پرسپولیس را از دست دولت خارج کنند. اما برای فروش سهام خود باید با بازار فرابورس هماهنگ باشند.

خریداران باشگاه پرسپولیس تا 15 فروردین فرصت دارند تا طرح خود را برای در اختیار گرفتن 51 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به بورس و دولت ارائه کنند تا خریدار باشگاه پرسپولیس تا 5 فروردین آینده اعلام شود. روزها. 11 آوریل آخرین مهلت قانونی برای تعیین مالکیت دو باشگاه مجاری و بارگذاری مدارک در سیستم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه ای است.

در بخشی از این اطلاعیه طولانی همچنین اشاره شده است که مهارت های فنی، مدیریتی و امنیتی خریداران نیاز به تایید نهادهای ذیربط دارد و فربورس این موضوع را از سازمان های مربوطه استعلام خواهد کرد.

ارزش کل نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس بالغ بر 2116 میلیارد و 104 میلیون تومان خواهد بود که خریدار می تواند آن را به صورت نقد یا اقساط خریداری کند. در صورت خرید اقساطی سود 23 درصدی تعلق می گیرد و خریدار می تواند با پرداخت 10 درصد نقدی (211 میلیارد تومان) و مابقی در 12 قسط طی شش سال، اکثریت سهام پرسپولیس را به دست آورد.

نکته مهم این است که در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا امکان مالکیت همزمان پرسپولیس و استقلال برای یک شرکت وجود نخواهد داشت تا مالکیت مجاری به طور رسمی از یکدیگر جدا شوند.

علاوه بر این، برای خریداران خصوصی واقعی و شرکت های تعاونی، نرخ بهره 20 و 21 درصد در نظر گرفته می شود. این در حالی است که در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 50 درصد از یک قسط و در صورت قهرمانی در لیگ برتر 20 درصد از یکی از قسط ها کم می شود.

در حالی که در اخبار رسمی از خرید دو بانک خصوصی پرسپولیس و استقلال خبر داده شده بود، باید دید 20 فروردین سهام پرسپولیس در اختیار کدام شرکت است.

مجله اخبار فوتبال داخلی