روزی که کهکشان مستقل شد / ساپینتو اکنون فقط یک دشمن خاص دارد!

روزی که کهکشان مستقل شد / ساپینتو اکنون فقط یک دشمن خاص دارد!

روزی که استقلال به کهکشانی رفت.  ساپینتو فقط یک دشمن ویژه دارد!

برای پاسخ به این سوال که مدافع عنوان قهرمانی چه زمانی متعادل می شود، باید کمی صبر کرد. در این میان، بزرگترین دشمن ساپینتو زمان است. پس فردا استقلال در بازی لیگ دوم به مصاف ملوان می رود و سرمربی پرتغالی باید در این گذر سریع دو بازیکن از این تیم را حفظ کند و سپس تیم را تقویت کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

با وجود این مشکلات، با آمدن سه بازیکن سابق استقلال به مرزهای آماده سازی، این دردسرهای شیرین سرمربی پرتغالی خواهد بود که بازیکنان را درست کند و انواع و اقسام برنامه ها را در دستور کار قرار دهد. حضور وینگرهای ویران کننده ای مانند محبی، قائیدی و یاماگا می تواند نقشه کامل هجومی را برای استقلال به راه بیندازد. حضور مهاجمانی چون شهباززاده، کاوه رضایی، پیمان بابایی و ارسلان مطهری علاوه بر آرمان رمضانی، استقلال را در هوا و زمین خطرناک می کند. جعفر سلمانی به همراه مهدی پور و رضاوند که ساپینتو حاضر به از دست دادن آنها نشد، علاوه بر روزبه چشمی که احتمالا با حضور مرادمند و یزدانی ظاهر خواهد شد، شرایط خط هافبک استقلال را بهبود می بخشد و با کنار هم قرار دادن یزدانی و مرادمند در کنار ات سیلوا، با پشت سر گذاشتن حسینی، قلعه استقلال مانند فصل قبل تقویت خواهد شد.

تنها مشکل آبی ها در حال حاضر وضعیت لیست این تیم است که باید تا پایان مرداد ماه مشخص شود. طبق قوانین سازمانی لیگ، هر تیم لیگ برتری می تواند 20 بازیکن بزرگسال (بیش از 25) داشته باشد و به همین دلیل روی کاغذ در حال حاضر 3 بازیکن دیگر استقلال وجود دارد. البته به شکلی عجیب نام رودی جستد، مهاجم پیش فصل آبی ها همچنان در لیست بزرگسالان استقلال وجود دارد و در صورت حذف نام این بازیکن که در پایان فصل گذشته تهران را ترک کرده است. بنابراین ساپینتو باید روی نام دو بازیکن یک خودکار قرمز بگذارد. دلیل چنین مشکلی این است که مدیران استقلال فکر می کردند آمانوف بازیکن ازبکستانی در تیم زیر 25 سال است که اینطور نیست و مهدی قیدی جزو بازیکنان محسوب نمی شود. سهمیه زیر 25 سال چون در استقلال نبود آخرین بار. فصل محبی مشکلی ندارد چون 23 سال دارد.

روزی که استقلال به کهکشانی رفت.  ساپینتو فقط یک دشمن ویژه دارد!

مشکل بعدی استقلال در سمت راست خط دفاعی است. استقلال در پایان فصل گذشته واریا غفوری را تمدید نکرد و کاپیتان استقلال راهی فولاد شد. به این ترتیب تمام بار سمت راست خط دفاع آبی بر دوش صالح حردانی افتاد. اما مصدومیت این بازیکن جوان در بازی دوستانه مقابل هواداران، ساپینتو را در بازی لیگ اول ترک کرد. در نهایت سمت راست این تیم به پاشنه آشیل استقلال تبدیل شد و استقلالی ها به گل رسیدند. ساپینتو در بازی با سپاهان با سه مدافع میانی بازی کرد و با حضور میرزایی و کوین یاماگا سعی کرد سمت راست را پوشش دهد که ناکام بود. هیچ یک از این دو بازیکن نتوانستند وظیفه دفاع راست دست پیستونز را بر عهده بگیرند. صالح حردانی در حال حاضر بدون مصدومیت است و در بازی بعدی استقلال مقابل ملوان خواهد بود اما اگر مدافع راست نیامد این ترس در طول فصل استقلال را همراهی می کند، اگر صالح آسیب ببیند چه می شود.

استقلال مدل 1401 یک تیم کامل است که می تواند در سه جام شرکت کند. با این حال جدای از بحث لیست و زمان تطبیق بازیکنان، این تیم احتمالا دو امتیازی می شود. یکی رساندن مهدی قائدی، مرادمند و یزدانی به مرز آمادگی و دیگری کمبود بازیکن در سمت راست خط دفاعی.

مرادمند و یزدانی از زمان اعزام به خدمت سربازی به عنوان ملوان از شرایط بازی دور بودند. مازیار زارع در ملوان از این دو بازیکن استفاده نکرد و حتی فرصت تمرین را به آنها نداد و در نهایت نامه عدم نیاز به این دو مدافع را امضا کرد. او تیمش را بدون داشتن دو مدافع برتر به سطح اول فوتبال کشور بازگرداند. مرادمند و یزدانی از آن زمان تاکنون هیچ بازی رسمی و دوستانه ای انجام نداده اند و کاملا دور از میادین هستند. حتی معلوم نیست آنها تمرینات پیش فصل را چگونه مدیریت کردند و آیا شخصاً سعی کردند از نظر بدنی آماده بمانند یا خیر. این وضعیت برای مهدی قائدی هم وجود دارد. او فصل ناموفقی را در امارات پشت سر گذاشت و به جای اینکه بیشتر در زمین فوتبال دیده شود، در پاساژهای دبی دیده شد. در پایان فصل فوتبال امارات، قائدی درگیر شد و قصد جدایی از الاهلی را داشت و حتی شایعه پیوستن به تیم فرهاد مجیدی در امارات به گوش می رسید. با این حال، جام جهانی پیش رو باعث شده قیدی حداقل با بازگشت به استقلال و درخشش دوباره در جمع آبی ها، حداقل به تیم ملی دعوت شود. این کاری است که بسیاری از ستاره های سابق تیم ملی انجام داده اند که در اردوهای گذشته اخراج شده اند. از بیرانوند و پورعلیگنجی تا قائدی و کاوه رضایی و محمد محبی.

همین دیروز استقلال تیم منتخب کهکشانی پرسپولیس را برد. با آمدن محمد محبی و بازگشت مهدی قیدی، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی به جمع آبی ها بدون شک بهترین ترکیب این فصل را در اختیار دارند.

عناصری که استقلال در این فصل دارد حداقل در سال های اخیر و حتی پارسال که بدون باخت قهرمان لیگ شد، وجود نداشت. آخرین باری که استقلال با لیست کهکشانی ها وارد لیگ شد، اوایل دهه 90 بود که جواد نکونام، آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری در خط وسط استقلال با ساموئل فقید بازی کردند. مهدی رحمتی در دروازه این تیم بود و مدافعانی چون پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، هاشم بیک زاده و خسرو حیدری در زمین بازی کردند.

ساپینتو از همان روز اول گفت که او یک مربی با سبک هجومی است. آمار او در تیم های قدیمی هم این را نشان می داد. بیشتر مهره هایی که به استقلال می رسید عناصر هجومی بودند و حالا با جذب قائدی و محیبی، به نظر می رسد استقلال برای بازی کامل هجومی آماده شده است. ضمن اینکه بازگشت دو مدافع خوب استقلال در نیم فصل گذشته باعث می شود سرمربی پرتغالی برای تجهیز خط دفاعی مشکلی نداشته باشد.