ستون سردبیر: انتخاب کوناته و کوانسا توسط کلوپ گیج کننده است

یورگن کلوپ شاید بهترین فصل خود را از نظر عملکرد مدیریتی سپری کند. او یک تفاوت بزرگ برای لیورپول است.

نحوه بهبود بازیکنان، اعتماد به جوانان، بازگشت های الهام بخش و ایجاد تغییرات تاکتیکی در مسابقات، دلیل اصلی قرار گرفتن لیورپول در صدر جدول و همچنان در اروپا با یک جام قهرمانی بوده است.

این قبل از اینکه به استفاده دیوانه‌وار و پیشرونده او از تعویض‌ها و نحوه استفاده منظم از تعویض‌کنندگان بازی از روی نیمکت اشاره کنیم.

بنابراین، این واقعاً یک انتقاد از مدیر نیست. او باورنکردنی بوده است. او بهترین است. و من فکر می کنم که او ممکن است با یک مدال برنده لیگ برتر به غروب آفتاب برود.

اما من بازی هایی را که در آنها ابراهیما کوناته و جرل کوانساه را در یک ماه گذشته انتخاب کرده بود بسیار عجیب می دانم.

بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

لیورپول 3-0 ساوتهمپتون (جام حذفی) – بازی کامل Quansah (ویرگ و کوناته هر کدام نصف)

ناتینگهام فارست 0-1 لیورپول (PL) – بازی کامل Konate

اسپارتا پراگ 1-5 لیورپول (EL) Quansah و Konate چند دقیقه به اشتراک گذاشتند (Konate مجروح شد)

لیورپول 1-1 منچستر سیتی (PL) بازی کامل Quansah

لیورپول 6-1 اسپارتا پراگ (EL) بازی کامل Quansah

منچستریونایتد 4-3 لیورپول (جام حذفی) بازی کامل Quansah

– کوناته در تعطیلات بین المللی برای فرانسه بازی می کند –

لیورپول 2-1 برایتون (PL) Quansah بازی کامل را انجام می دهد

لیورپول 3-1 شفیلد یونایتد (PL) Konate بازی کامل را انجام می دهد

منچستریونایتد 2-2 لیورپول (PL) Quansah بازی کامل را انجام می دهد

نگاهی که من به آن دارم این است: شما می خواهید بهترین بازیکنان خود را در دسترس و تازه برای بزرگترین و سخت ترین بازی ها قرار دهید.

کوناته بخشی از بهترین ترکیب لیورپول است. او در صورت آمادگی یکی از برترین مدافعان روی کره زمین است. در واقع، تنها انتقادی که می توانید از او داشته باشید، در دسترس بودن اوست. بنابراین، واضح است که نحوه چرخش کلوپ به داخل و خارج از کنار، مراقبت از تناسب اندام او است. از این گذشته، ویرجیل ون دایک در هر بازی بازی می کند و بسیار متفاوت از او مراقبت می شود.

اما از اواخر فوریه، لیورپول در سه بازی شکست خورده است، دو بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی. Quansah در همه آنها شروع شده است و Konate شروع نکرده است.

از آن بگذریم. در مقابل سیتی در لیگ برتر، کوانسا باید بازی می کرد زیرا کوناته در پنجشنبه شب مقابل اسپارتا پراگ 50 دقیقه فرصت داشت و مشکلی را مطرح کرد. Hindsight چیز شگفت انگیزی است، اما آیا واقعاً برای آن بازی به Konate در زمین نیاز داشتیم؟

او بازی جام حذفی با یونایتد را به دلیل همان مصدومیت از دست داد، اما همچنان بلافاصله پس از آن بازی با فرانسه رفت و در تعطیلات بین‌المللی خوب بازی کرد.

اما پس از بازگشت، کلوپ کوانسا را ​​مقابل برایتون انتخاب کرد و بازی راحت‌تر شفیلد یونایتد را روی کاغذ برای کوناته گذاشت، به این معنی که او مجبور شد دوباره کوانسا را ​​در اولدترافورد انتخاب کند، زیرا ظاهراً کوناته قرار نیست دو بازی را در سه یا چهار روز انجام دهد.

اگر من بودم، کوناته را مقابل برایتون و کوانسا در مقابل شفیلد یونایتد می‌بردم، یعنی کوناته برای بازی اولدترافورد تازه می‌شد، و کوانسا می‌تواند پنج‌شنبه با آتالانتا در لیگ اروپا به میدان برود… این به معنای کوناته است. برای بازی مهمتر کریستال پالاس آخر هفته آینده آماده خواهد شد و غیره.

این امکان وجود دارد که کوناته با آتالانتا بازی کند و کوانسا پالاس را بدست آورد، که به نظر می رسد با توجه به اینکه اولویت باید لیگ برتر باشد، راه اشتباه است.

توجه به این نکته مهم است که Quansah استثنایی بوده است. اشتباه او در برابر یونایتد در آخرین بازی به کنار، این بازیکن 21 ساله بسیار فراتر از انتظارات بود. او ترکیب و بدنی دارد و هر زمان که از او خواسته شود در کنار ون دایک خوب عمل می کند.

یونایتد به چند دلیل واضح مانند اکثر تیم های بزرگ، سمت راست ما را هدف قرار می دهد. اولا فن دایک در سمت چپ است و آنها می خواهند از او دوری کنند. ثانیاً، زمانی که ترنت الکساندر-آرنولد، جو گومز یا کانر بردلی آن نقش را به صورت وارونه یا فقط به عنوان یک مدافع دفاعی هجومی طبیعی بازی می‌کنند، اغلب فضایی در دفاع راست باقی می‌ماند.

اگر من یک انتقاد از کلوپ در این فصل داشته باشم و شاید چند مورد از قبل مطرح شده باشد، آن اصرار بر انتخاب تیم‌های قوی در حالت مرده یا تیم‌های کم‌اهمیت قبل از تیم‌های مهم‌تر است.

یکی از مصدومیت‌های بزرگ جوتا در چند سال پیش در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا اتفاق افتاد که هیچ چیزی روی آن نبود. و ما بدون کوناته اسپارتا پراگ را شکست می دادیم.

چه کسی می‌داند اگر کوناته بازی می‌کرد بهتر از دو تساوی و یک برد مقابل یونایتد و سیتی بود یا نه. ما هرگز نخواهیم کرد.

اما امیدواریم که مرد فرانسوی حداقل برای مهم ترین بازی های آینده ما کاملا آماده باشد. از آنجایی که سیتی و آرسنال تنها یکی از هفت بازی خود را که به حساب من باقی مانده است، می بازند یا مساوی می کنند و این بدان معناست که ما باید به بهترین شکل به پایان برسیم. اولدترافورد لغزش بود. دیگر جایی برای دیگری نیست.

https://www.empireofthekop.com/2024/04/10/editors-column-klopps-selection-of-konate-and-quansah-is-confusing/ منبع: