مشکلی که پابرجاست/ بدهی های داخلی استقلال چه شد؟



روزهای حساس برای گرفتن مجوز حرفه ای برای دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال فرا رسید و متاسفانه سران فوتبال کار را تا آخرین روزها و 90 دقیقه به تاخیر انداختند. علاوه بر بحث مالکیت مشترک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که باید در روزهای آینده حل شود، اخیرا بحث بدهی های دو باشگاه کاملا حساس شده است. به خصوص در مورد باشگاه استقلال که بدهی های داخلی و خارجی دارد.

پرسپولیس در این زمینه از رقبای سنتی خود جلوتر است و در حال حاضر بدهی ندارد. آنها همچنین سابقه بازی فیفا را ندارند که باعث شد قرمزها برای دریافت مجوز حرفه ای شروع کنند. مدیرعامل استقلال در جدیدترین مصاحبه خود مدعی شد این باشگاه بدهی ندارد و تمام مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده است. خطیر و دوستانش مدعی هستند که استقلال برای گرفتن مجوز حرفه ای مشکلی ندارد و به راحتی می توانند آن را دریافت کنند.

استقلالی ها مدعی هستند که با سانتاکلارا به توافق رسیده اند و در مورد پرونده هایی مانند ساپینتو و دستیارانش و همچنین آمانوف که امروز حکم نهایی او صادر شد مشکلی برای استقلالی ها وجود ندارد. اما به نظر می رسد استقلالی ها هنوز تخصیص پرونده های داخلی خود را مشخص نکرده اند و معلوم نیست بدهی خود را پرداخت کرده اند یا خیر. همانطور که پیشتر نوشتیم استقلال به برخی از بازیکنان سابق خود از جمله سیاوش یزدانی و محمد دانشگر مدافعان فعلی سپاهان و همچنین برخی بازیکنان دیگر بدهکار است و حتی برخی از این افراد علیه باشگاه استقلال حکم صادر کرده اند.

با این حال هنوز خبری مبنی بر پرداخت مطالبات این بازیکنان وجود ندارد و باشگاه استقلال نیز در این خصوص شفاف سازی نکرده است. ضمن اینکه بدهی 90 میلیاردی به سازمان لیگ یکی دیگر از مشکلات باشگاه استقلال است که ظاهرا هنوز پرداخت نشده است. بهتر است باشگاه استقلال برای شفاف سازی اذهان و رفع نگرانی هوادارانش شفاف باشد. اگر این بدهی ها پرداخت شده یا توافقی در این زمینه صورت گرفته است، خوب است فریلنسرها در این زمینه توضیحات لازم را ارائه کنند تا مشکلی در مسیر آسیایی شدن برایشان پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: نقره ای امانوف برای استقلال/ حکم سنگین چند میلیاردی فیفا مقابل آبی ها!



سرویس داخلی اخبار فوتبال