مصاحبه شجاعی پر از کنایه درباره بازی استقلال


سرویس خبر شماره: 2009613
28 مارس 1402 در 01:07
7.4K |

1نقطه نظر

روح فوتبال باید از این مشکلات پاک شود

محمود شجاعی به شدت از رفتار کادرفنی استقلال انتقاد کرد.

مصاحبه شجاعی پر از کنایه درباره بازی استقلال

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمود شجاعی سرمربی تیم هواداران پس از شکست مقابل استقلال در نشست خبری حاضر شد و در مورد شرایط تیمش گفت: به نظر من ایرانی فوتبال امروز به احترام باید کلاه خود را از سر بردارد. برای تیم هواداران.” امروز با فوتبالی که بازی کردیم نشان دادیم، راه جدیدی آوردیم و با مالکیت فوتبالی که بچه ها می خواستند بازی کنند. در شرایط خوبی مقابل تیم برتر، فکر نمی کنم از ابتدای قهرمانی تاکنون کسی اینقدر این تیم را تحت فشار قرار داده باشد.

او ادامه داد: یک بار دیگر می گویم فوتبال ایران به احترام تیمی که 20 میلیون هوادار ندارد باید کلاه از سر بردارد و فکر می کنم تنها طرفداران این تیم خانواده بازیکنان هستند. نه، او یک بودجه هنگفت دولتی دارد و بودجه 80 میلیاردی دارد که برای تمام سطوح فوتبال باشگاهی است و خنده دار است، فکر می کنم برابر است با دستمزد یک بازیکن بسیاری از تیم های دولتی لیگ.

شجاعی افزود: امروز این فوتبال را مقابل تیم انتهای جدول بازی نکردیم و در میانه جدول مقابل تیم بالای جدول بازی کردیم. آمار نشان می دهد و شما خودتان شاهد آن بوده اید. مسعود شجاعی را از نظر اخلاقی می شناسید و سبک جدیدی که او به فوتبال ایران آورد شاید هنوز از سوی بسیاری از تیم ها پذیرفته نشده باشد.

او تاکید می کند که هرگز نمی خواهد با مشغله کاری نیمکت حریف یا داور را تحت تاثیر قرار دهد.

2002668

وی در ادامه افزود: آیا این دیکتاتوری است که فدراسیون اجازه نمی دهد کسی از داوری صحبت کند؟ داور هم انسان است و اشتباه می کند، آنها هم باید نظر بدهند. اگر من به عنوان مربی اشتباه کنم، رسانه ها درباره من نظر نمی دهند؟ اگر رسانه ها در مورد جایگزینی من نظر بدهند، باید با کمیته انضباطی تماس بگیرم یا دادگاه رسانه؟ این اصلا وجود ندارد و داور بخشی از فوتبال است و باید در مورد آن نظر بدهد و اگر اشتباهی کرد قبول کند. من به عنوان یک مربی اگر اشتباه کنم باید بپذیرم، مثل یک بازیکن، اگر اشتباه کرد باید قبول کند و تاوانش را بدهد.

سرمربی تیم هواداران خاطرنشان کرد: اگر تصمیم گرفته شود که مست شوند، مهم نیست که چه کسی را در شهر پیدا کنند. آیا ممکن است تیم حریف ده قدم جلوی جایی که توپ بیرون آمده پرتاب کند و بدون اخطار این کار را انجام دهد؟ اگر قانونی است، آن را به تیم ما بسپارید. بچه های ما می خواهند بازی کنند، ادامه می دهد! آیا این درکل ممکن است؟ از گلی که خوردیم و صحنه های مجردی شکایتی ندارم. کارشناس فردا می آید تلویزیون می گوید صحنه تاثیرگذار نبود، اگر صحنه تاثیرگذار بود باید پنالتی داشت؟ آیا باید آفساید برود تا صحنه موثر باشد؟

او اضافه کرد: با توپ هایی که می خواهیم به دروازه بزنیم بازیکن را متوقف می کند، کارت زرد نمی دهد اما همان صحنه را به بازیکن ما می دهد. دو هفته پیش در همین ورزشگاه مربی ما را به دلیل ترک محوطه فنی برکنار کردند اما ببینید امروز چند نفر از محوطه فنی رفتند؟

1994139

محمود شجاعی توضیح داد: آیا رنگ ها متفاوت است؟ بله، من هم از بچگی طرفدار بودم، اما شما که در رسانه کار می کنید، در دوران کودکی من طرفدار بودید. حالا تو همچین شرایطی نباید طرفدارش باشی؟ ما در نقطه ای هستیم که شما یک موقعیت دارید و شما رسانه هستید. اگر به عنوان سرمربی از کودکی تیمی را دوست داشتم، اکنون به باشگاه متعهد هستم و باشگاه در اولویت است نه رنگ. داوران هم بچه بودند و از این قاعده مستثنی نیستند. آنها بچه بودند، نمی دانستند قرار است داور شوند، طرفدار یک رنگ بودند، نمی توانستند کاری را که نباید در زمین انجام می دادند انجام دهند؟

او اضافه کرد: لطفا، لطفا، لطفا، ورزش است و روح انسان باید پاک باشد. تکلیف باید در زمین مشخص شود. آیا می دانید آقای تختی چقدر طلا گرفت؟ اگر به نسل امروز بگویید تختی کیست، او را از فیلم تختی می شناسند، اما اگر به یکی از دهه 70 و 80 بگویید آقای دهداری کدام جام برد و چه زمانی سوم شد، یادش نمی رود. آی تی. اما او به شما می گوید که معلم اخلاق بوده است. این فوتبال یک روز تمام می شود. این فوتبال امروز، فردا، پس فردا و یک روز تمام می شود. این رفاقت است که باید در فوتبال باقی بماند.

1993846

وی تاکید کرد: آیا هنوز امکان کسب امتیاز وجود دارد؟ بگذارید فوتبال نتیجه فوتبال را تعیین کند. تاریخ پادشاه اتاق بود، هیچ کدام از ما سلطان نیمکت نیستیم. ما باید تیم را هدایت کنیم و در فوتبال جلو برویم. روح فوتبال و روحیه ورزش باید از این مشکلات پاک شود.

شجاعی در پاسخ به این سوال که آیا به این نمایش باشکوه امتیازی داده اند، گفت: قطعا کار خوب را ارزیابی خواهند کرد. اینکه مقابل تیم برتر توانستیم این همه موقعیت ایجاد کنیم من در جایگاه مدیرعاملی استقلال نیستم اما اگر بودم قرارداد آقای حسینی را دو برابر می کردم. من حتی آن را برای سه سال دیگر تمدید می کنم. او یک سینه برای استقلال گرفت وگرنه نتیجه چیز دیگری بود. ما شرایطی را ایجاد کرده ایم و این بر عهده مربی، مسعود شجاعی و کادرفنی است که شرایط را ایجاد کنند، اما اگر توپ گل نشد، باید تلاش بیشتری کنیم و کارهای بیشتری انجام دهیم تا به نقطه مورد نظر برسیم و توپ ها را علامت بزنیم. .

وی در پایان با اشاره به سوال هوچیگری و صحبت های مهدی هاشمی نسب تاکید کرد: ما فوتبالیست های کوچکی هستیم و از این نظر در انتهای جدول قرار داریم.

مجله اخبار فوتبال داخلی